Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

18-12-2010 om 10:58

Uggs schoonmaken

Weet iemand hoe je uggs succesvol schoonmaakt? Wie heeft dat wel eens gedaan? Ik heb er eergisteren mee in de regen gelopen (ze waren ingespoten, een maand daarvoor) maar toch allemaal vlekken. Vervolgens heb ik gegoogled op schoonmaken, dit filmpje : http://video.about.com/shoes/How-To-Clean-Ugg-Boots.htm het houdt in dat je ze nat maakt met een doek, inwrijft met een sponsje en woolite en dan weer met een natte lap 'uitspoelt" vervolgens moet je ze laten drogen. Nu zag het er voorspoedig uit, maar toch zie ik nu, een nacht later, dat ze niet mooi zijn opgedroogd, de onderste rand bij de neus, 5 cm, is donkerder bruin en de uggs zijn nu kurkdroog (niet gedroogd bij een kachel of in de zon ofzo, dat mocht niet, gewoon op een normale plek in de kamer zonder warmtebron had ik ze gezet.

Heeft iemand nog een ultieme tip om ze schoon te maken? De kleur is Chestnut, dus vlekken vallen wel op (hiervoor had ik donkerbruine, daar ze je niet veel op)

Graag geen discussie over hoe lelijk ze wel niet zijn, daar moet je dan maar een nieuw draadje over openen graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

19-12-2010 om 14:31

Niemand?

heeft nog niemand hier ooit zijn uggs schoongemaakt?

Hier

hier heeft oudste een soort van uggs, maar niet de echte. Wel echt leer, en bont aan de binnen kant. Ze was er mee in een sloot gevallen en ze waren daardoor flink smerig zowel aan de binnen- als buitenkant. Ik heb toen de (zeer goede, deskundige) schoenenwinkel gebeld. Zij gaven het advies om ze in biotex te wassen. Gewoon in bad, lauw water, flink wat biotex. Goed uitspoelen. Vervolgens proppen krantenpapier in de onderkant stoppen, en laarzenspanners er in doen. Twee dagen hebben we 2 keer de proppen krantenpapier vervangen. Opdrogen niet bij een warmte bron maar gewoon op kamertemperatuur.
Ze zijn hier weer als nieuw! Maar ik weet dus niet of dit ook voor Uggs geldt.

Groetjes
Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.