Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

twijfel grootte reistas

We willen zoon een goede reistas cadeau geven voor als hij slaagt. Wat is een beter formaat 90x40x45 of 72x40x33? Hij wil een half jaar reizen in een warm klimaat zonder een vooraf zeer vastomlijnd plan. Tas 1 past natuurlijk meer in, maar is die handig genoeg voor eventuele bus/treinreizen of binnenlandse vluchten of van A naar B te slepen?

Vesta

Vesta

28-06-2017 om 17:10

rugzak

Investeer in een goed passende rugzak dat reist het prettigst.
Ik reis al sinds 1995 met dezelfde rugzak en zou 'm niet willen inruilen. Je hebt je handen vrij voor andere zaken, is niet makkelijk uit je handen te grissen en met een travelbag er om heen erg fijn in het vliegtuig want die mega zak sluit je af met een hangslot.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-06-2017 om 17:22

vraag het je zoon

Vraag het je zoon. Hij is degene die een half jaar gaat reizen, laat hem zelf bepalen hoe hij zijn spullen wil gaan vervoeren. Dat moeten jullie als ouders niet voor hem willen doen.

vlinder72

vlinder72

28-06-2017 om 18:36

Rondreis

Als hij echt gaat rondreizen is een rugtas het fijnste. Je heb dan namelijk je handen vrij als je bijvoorbeeld op het station kaartjes gaat kopen.

Ik ben niet zo in de maten maar een 75 liter rugtas is groot genoeg. Zelf vinden wij het merk Osprey erg fijn. Wij hebben nu zelf twee trolleytassen van osprey. De osprey sojourn 80 liter. Maar wij zijn een gezin met 4 kinderen. Wij reizen per trein en huurauto of taxi. Maar zelfs wij nemen ook nog graag onze normale rugtas mee. Gewoon handig om op je rug mee te nemen.

Passen

Ga naar een winkel waar hij diverse modellen kan passen om te beoordelen welke het lekkerst draagt. Elke rug is anders.

Half a twin

Half a twin

29-06-2017 om 10:41

vol passen

En dan passen met wat gewicht erin dan weet je gelijk of de banden niet in je schouders snijden.

Nog een tip

Ik raad ook een grote rugzak aan. Hier geen wereldreiziger maar wel een actieve scout en een verwoed meerdaags festivalganger. As we speak bivakeert hij op Werchter. We hebben dus ruimschoots actuele ervaring met rugzakken. Is alleen het beste goed genoeg en wil je van je geld af, dan ga je naar Bever of een andere buitensportwinkel. Ben je verstandig, dan maak je met zoon een tripje naar een Decathlonwinkel. Solide rugzakken, goede prijs-kwaliteitsverhouding. Je moet zo'n ding wel even passen. Dan is de verrassing er wel af, maar he, een moederzoonbondingtripje is ook nooit weg.

over rugzakken

Toevallig zag ik net in het Vondelpark nog een clubje jongeren met rugzakken. Ik werd helemaal nostalgisch, want je ziet ze steeds minder, omdat veel mensen tegenwoordig (op stedentrip) een rolkoffer bij zich hebben. Een rugzak is echter veel handiger. Niet alleen omdat je dan je handen vrij hebt, zoals hier al meermalen genoemd, maar als je in landen bent met slecht plaveisel (Indonesië komt bij me op) dan heb je niks aan bagage die je op wieltjes achter je aan moet slepen. En een zware tas/koffer in éen hand tillen leidt tot lamme armen, maar maakt je bovendien onnodig breed zodat je met een beetje pech overal tegenop botst.

Zelf heb ik al meer dan 25 jaar dezelfde rugzak, een inmiddels volstrekt verouderd model. Wat ik wel heb gemerkt: een rugzak die geen dikke zijvakken heeft, ligt stabieler in een bagagerek in de trein.

Een reishoes/zak is handig voor erbij, voor vliegreizen (anders misschien een leuk eindexamencadeautje voor Oma ofzo), zodat de banden van de rugzak niet tussen de bagageband op het vliegveld verstrikt raken.

Ik zou ook oppassen de rugzak niet te groot te kiezen, omdat de verleiding dan bestaat dat ding ook vol te plempen. Maar ik ben maar 1,70, en altijd al een slappeling geweest. Als jouw zoon zo'n beer van 1,90 is dan is een grote rugzak misschien wel prima te doen.

Groeten,

Temet

Dumpstore

De dumpstore heeft ook grote modellen en prettige prijzen. Belangrijk dat ze goed gestikt zijn en sterke ritsen hebben.

Silone

Silone

07-07-2017 om 08:25 Topicstarter

hartelijk dank

voor de waardevolle adviezen. Zoon heeft gisteren eeeeindelijk officieel te horen gekregen dat hij is geslaagd, het mocht even duren kennelijk. Na wat wikken en wegen wil hij toch het liefst een rugzak. Uiteindelijk bleef de twijfel tussen een osprey en een deuter. De laatste is het geworden, omdat hij van 75 liter verkleind kan worden tot 60 liter (15 liter opzetstuk) en omdat er een geïntegreerde regenhoes in zit. Handig voor de tropische stortbuien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.