Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

denise

denise

14-04-2014 om 17:18

tweedehands Aupingbed: doen of niet?

Na 13 jaar ga ik mijn bed vervangen: een Eastborn boxspring met pocketveringmatras.
Inmiddels heb ik nieuwe matrassen gekocht maar nu overweeg ik om via marktplaats een bed met spiraalbodems van Auping te kopen. Het alternatief is een nieuw bed met lattenbodem van Ikea

Wie heeft ervaring met een Auping en hoe lang gaat zo'n bed eigenlijk mee?
Zakt dat niet door op enig moment? Ik ben niet heel zwaar (gemiddeld gewicht) maar wellicht de vorige eigenaar wel.

Hanna

Hanna

14-04-2014 om 18:58

Hallo Denise,

Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan en zijn daar nog steeds erg tevreden mee.

Ik heb toen gecontroleerd of de spiralen niet waren doorgebogen, die waren prima.

Marjoleine64

Marjoleine64

14-04-2014 om 22:27

Ook ja

wij hebben een paar jaar geleden nieuwe matrassen in ons ruim 20 jaar oude Auping bed gekocht. Volgens de Auping meneer kon de spiraal nog rustig een ronde mee, een heel mensenleven zelfs.

Onze Auping spiralen gaan ook al ruim 20 jaar mee

De bedombouw is inmiddels wel aan vervanging toe, maar aan de spiralen mankeert niets. Er zitten goede steunen onder, doorzakken zullen ze niet zo gauw doen. Dus dat risico zou ik wel durven nemen als ze nog geen 30 jaar oud zijn. Enige is dat je de bedbak dan wel ook mooi moet vinden...

Hanne.

Hanne.

15-04-2014 om 15:49

Hier ook

Onze aupingspiralen gaan ook al jaren mee (minimal 15 jaar). Zien er nog uit als nieuw en slapen nog prima. En dan heeft er best flink gewicht op gelegen.

Brianna F

Brianna F

16-04-2014 om 09:44

Ja hoor

Volwassen dochter heeft ook een 2e hands auping spiraal op haar bed liggen. Eerst op haar studentenkamer, maar ze was er zo tevreden over dat we haar thuis lattenbodem omgewisseld hebben met de auping, toen ze weer terug thuis kwam wonen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.