Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

16-10-2012 om 19:27

Twee kledingvragen voor dochter

Voor dochter van 140 met damesfiguur heb ik/wij steeds meer moeite om passende kleding te vinden.
Voor het geval ik toch wat over het hoofd zie. Welke kledingmerken vallen wijder?
Kinderbroeken zitten hoog en dat zit een beetje raar plus zakt wat af als je flinke heupen hebt maar ook een buikje. Waar zouden er meer passende (heup-?) broeken te koop zijn?
Wij hebben al wel een winterjack gescoord. O'neill valt ruimer aangezien het een snowboardmerk is eigenlijk en dat moet wat ruimer zitten (aldus de verkoper, ik vond het al heel wat dat het niet trekt bij de oksels).
Alvast bedankt voor de tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-10-2012 om 19:44

Mijn zus

Heeft je dochter nog een kindermaat nodig of zou een damesmaat (32/34) ook kunnen? Mijn zusje is iets langer dan jouw dochter (1,48 m.) en zij koopt veel kleding bij Didi. Daarnaast ook wel bij Esprit of een K-maat bij Wehkamp. Mijn dochter, die ook niet zo lang is, koopt veel bij Zalando. Daar heb je zoveel keuze dat er vast iets tussen zit.

Mijn ervaring

Zo net voor de puberteit vielen de merken O'Neill, Protest, Geisha, CKS en Outfitters Nation goed bij mijn dochter.
Voor broeken: ga een naar een jeansspeciaalzaak. Die verkopen heel veel verschillende modelletjes broeken, voor elk figuur wat, en beginnen ook al met heel kleine maatjes. Jeansmaat 23 bijvoorbeeld, 3 maten kleiner als dames 34. Ideaal voor van die slanke meiden die figuur beginnen te krijgen.
Shirtjes: gewoon passen op de dames afdeling, je ziet vanzelf of dat beter zit. Als de mouwen te lang zijn: Topjes/korte mouwen shirts van de damesafdeling combineren met een vest van de kinderafdeling.

Sawo

Sawo

17-10-2012 om 14:33

C&a + p&c

Hoi Vera*
Voor broeken C&a + p&c kinderbroeken in breedtematen
Bovenkleding bij dames maten oa New Yorker, Cool Cat, Esprit (EDc). Kijk ook eens op wehkamp oor ca pullen.

succes
Saar

Vera*

Vera*

18-10-2012 om 10:17

Reaktie

Bedankt voor de tips. Dochter is helaas geen slank meisje net voor de puberteit. Ze is zwaar in de puberteit maar doordat er remmers (nu lichamelijke ontwikkeling tijdelijk gestopt) gebruikt worden is het nog 'maar' een b-cup. Een maatje 32 past kwa breedte wel maar is haar lijf te lang, als je een bloesje 5-10 cm omhoog trekt zit het prachtig.
De New Yorker had inderdaad een maatje xxs en daar hebben we in Duitsland op vakantie inderdaad wat gekocht. Helaas zit er geen winkel bij ons redelijk in de buurt.
Cool Cat valt smal en Esprit ook helaas. Een P&C is hier ook niet.
Bij Wehkamp heb ik al zitten kijken maar kon zo gauw geen k-maten vinden, ik zal er nog eens de tijd voor nemen.
Al jullie andere tips houden wij (ik) ook nog in gedachten, Bedankt hiervoor.

Fiorucci

Fiorucci

18-10-2012 om 18:26

Vera

Mijn dochter is hooguit 1.50 en niet heel dun, zij koopt bij Coolcat en C&A, zeker voor broeken en jassen al maat M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.