Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

P

P

25-05-2012 om 20:56

Twee enkele dekbedden aan elkaar

Ik heb ooit eens gelezen dat je een tweepersoonsdekbed hebt als vierseizoenenversie maar waarbij je twee enkele dekbedden aan elkaar maakte. Zo kan de één dus al onder de winterversie liggen als de ander nog de herfstversie wil.

Weet iemand waar je zoiets kan kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

25-05-2012 om 23:52

Huh

blijf jij dan zo keurig onder dat ene dekbed helft liggen? Lijkt me niet echt werken....

Jacquel

Jacquel

26-05-2012 om 10:36

Gewoon...

Een versie vierseizoenenversie nemen die met klittenband (ipv ritsen) werkt en dan de twee helften niet op elkaar maar naast elkaar vastmaken?

Ook huh

Jaquel, met jouw oplossing heb je dan toch een dekbed van vier meter breed?

Ik kan me nog voorstellen dat je zomer- en wintergedeelte aan elkaar vast maakt en hem dan anders vouwt, zodat de één twee helften zomer en de ander twee helften winter heeft. Maar als je zo'n verschil in comfort wil, waarom dan niet gewoon ieder een eigen, éénpersoonsdekbed?

skik

Als je dit niet kunt kopen, ook wel zelf te (ver)maken.
Op het tweede dekbed stik je 2 keer in het midden ( lange kant dus) een naad, met bv 2 cm ertussen. Je knip dan het debkbed in tweeen en maakt 2 of 3 nieuwe bevestigings -punten per dekbed ( klitteband of drukknoop) .
Hoop dat ik duidelijk ben en ik geloof dat ik dat ook ga doen :o)

Ohja p

Ik lees je berichtje nu terug, dat is niet precies wat je bedoeld. Met mijn "oplossing" heb je dus 1 groot dekbed waar naar believen jij of je man een extra deel bovenop kan bevestigen

Sjansje

Sjansje

26-05-2012 om 16:11

Wie hebben zoiets

Wij hebben een 2-persoons 4-seizoenendekbed; in het midden zit een rits.
Zo kun je dus kiezen welk dekbed je op wilt.
Het kan voorkomen dat ik onder het herfstgedeelte lig, en mijn man onder het zomergedeelte. Maar die deelen zitten dus wel door middel van die rits aan elkaar vast.
We hebben 'm jaren terug gekregen, dus ik heb geen flauw idee waar het ding gekocht is.
Ik denk (de gevers kennende) bij de een of andere beddenspeciaalzaak.

Jeetje...

Wij=wij
Deelen=delen

Sjansje

Sjansje

26-05-2012 om 19:35

Of je gek bentof niet kan ik van hieruit natuurlijk niet beoordelen, dus daar doe ik geen uitspraken over
Ik heb even mijn hoofd in de dekbedovertrek gestoken, en even het merk voor je opgezocht.
En het bestaat nog steeds!
Hier de link:
http://www.texeler.nl/texeler-multikeus/13/
En als zij zoiets hebben zullen er heus nog wel meer zijn!

Ikea

Ons (winter)dekbed is van Ikea en heeft een rits in het midden. Weet niet of ze die in verschillende warmtes hebben.

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.