Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kokkie

Kokkie

15-01-2014 om 18:28

Turkse gerechtjes, kan nergens recept vinden!

Ik zie het regelmatig in Turkse toko's of op een braderie en toen ik ooit een Turkse all-inclusive bezocht was het er ook: gevulde pepertjes met een kaasmengseltje, waarschijnlijk op basis van feta of schapenkaas. Het zijn vaak ingelegde pepers (peperoni, ook wel jalapeño). Ik kan werkelijk nergens een recept vinden van dat witte smeersel waarmee je de peper vult! Wel gevulde pepers die je in de oven doet, vaak met vlees, maar dat zoek ik dus niet.

Ook verkopen ze vaak (hartige) smeerseltjes op basis van feta of schapenkaas. Met sjalotjes, knoflook of peper bijvoorbeeld. Ook daar kan ik nergens een recept voor vinden.

Wie heeft er Turkse roots en kan me dit best bewaarde geheim van de Turkse keuken verklappen?

mss bedoel je deze?

http://www.volrecepten.nl/click/index/130298/?site=mijnreceptenboek.nl

http://www.volrecepten.nl/click/index/873430/?site=kookjij.nl

volgens mij worden ze gevuld met een romige kruidenkaas, philadelphia oid, zelf verder aan te maken met wat je lekker vindt

Kokkie

Kokkie

16-01-2014 om 10:02

Misschien...?

Die peppadews is het niet, maar ik ga eens experimenteren met die gevulde zoete pepers. In het origineel wordt wel iets van feta of schapenkaas gebruikt, maar daar kan ik natuurlijk mee spelen

mijk

mijk

16-01-2014 om 13:24

Deze?

http://degevuldeolijf.blogspot.nl/2011/07/turkse-pepers.html

Wat ik meestal doe als ik zo'n recept zoek is op afbeeldingen zoeken dan kun je aanklikken wat er het meest op lijkt. Scheelt je eindeloos worstelen door vleesvarianten....

Mijk

Kokkie

Kokkie

16-01-2014 om 18:32

Nee, ook niet...

Want deze moeten in de oven en het gaat om rauwe of ingemaakte pepertjes (dat kan variëren). Maar het klinkt wel lekker

Ik heb zelfs Turkse kookboeken bekeken in de bieb, en flink wat sites doorgeworsteld. Ik kom op de woorden biber en peynir (peper, kaas). Google ik, dan kom ik wel plaatjes tegen, maar geen recept, wel als kant en klaar te verkopen product...

Ik heb Turkse buren, maar die spreken niet goed Nederlands en daar word ik ook niet wijzer van.

turkse slager

ik weet niet waar je woont, maar dan zou ik je aanraden om naar een echte turkse slager te gaan, die ook een supermarktje erbij heeft. Gegarandeerd als je daar een praatje gaat maken dat ze vol trots vertellen hoe en wat!

mymixedkitchen

is een supermooie blog die heel veel van dit soort recepten heeft!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-01-2014 om 12:11

Leuk rodebeuk

Ik heb me meteen aangemeld voor de mail e.d., zodat ik het niet kan vergeten. Ik ga komende week gelijk iets maken

hé, rodebeuk (ot)

Net in het draadje in Algemeen ('ik mis zoveel mensen') werd er geschreven dat jij ook al een tijd verdwenen leek van het forum, maar je bent er nog! Mooi zo.

Groeten,

Temet

Kokkie

Kokkie

19-01-2014 om 20:36

rodebeuk en chiquita

Wij hebben geen Turkse slager, maar wel dergelijke Turkse hapjes op de markt. De man kijkt me grijnzend aan maar verklapt het geheim van de smid niet

Rodebeuk, bedankt, daar ga ik eens verder kijken!

Tante Tiny

Tante Tiny

19-01-2014 om 22:56

Wow, wat een goede blog

Ik heb 'm gelijk opgeslagen en ga vooral gevulde broodjes, pannenkoekjes, etc maken n.a.v. deze site.

@Kokkie

Kun je misschien even met het plaatje bij je Turkse buren langs?

Persoonlijk vind ik dit ook een goede binnenkomer en contactlegger met je buren. (Beter dan, heb je een kopje suiker

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.