Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tupperware

Via via ken ik iemand die stopt met het geven van tupperware-party's en nu kan ik daar redelijk goedkoop een en ander kopen. Ik ben een grote fan van de fridgesmart-dozen en van de gewone bewaarbakjes maar wat is nou verder handig?

Ik rasp altijd zelf kaas en m'n kaasmolentje loopt op z'n end. Is de raspmolen een slim ding? En bijvoorbeeld de quick chef?

Kortom, wat zijn jullie favoriete tupperwaredingen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

05-06-2012 om 07:10

Hamburgerpers

Geeeeeeeeen idee of het ding uberhaupt nog in de collectie voorkomt, maar wat heb ik dat ding ontzettend veel gebruikt om mooie tartaartjes te persen

Marie

Marie

05-06-2012 om 10:56

Shaker

Hoi,
Ook vind de hamburgerpers heel handig. Verder de quick-shaker, mengkommen, voorraadbussen (langwerpige) en natuurlijk de sinaasappelschiller (kreeg je meestal als bedankcadeautje).
succes

Brianna F

Brianna F

05-06-2012 om 11:56

Slakom

Ik houd kropsla zeker een week, als het niet langer is goed.

Gijsbertha

Gijsbertha

05-06-2012 om 14:20

Een heleboel

dingen van Tupperware vind ik ontzettend handig. De beslagkom, een hele grote. Gebruik hem niet alleen om beslag in te maken maar ook om gehakt in aan te maken, grote salades in te maken, bowl in te maken enz. Ook ben ik erg blij met de dunschiller, gebruik hem altijd, heb verschillende merken maar deze was ik speciaal af als die vies is en ik heb hem nodig. Het vergiet met een steel wordt ook regelmatig gebruikt en ook de handzeefer gebruik ik vaak.Natuurlijk ook verschillende kommen, bv de wonderkommen. Mijn man gebruikt als hij friet bakt altijd een pastaschaal om de friet in te verzamelen tot we genoeg hebben. Kortom, ben nogal fan van tupperware. Heb geen aandelen.

(Janneke67)

(Janneke67)

05-06-2012 om 15:19

Turbo chef

Ik ben zelf een gematigd fan van tupperware...vind het eigenlijk veel te duur. Maar goed...ik laat me af en toe ook verleiden)

Ik heb laatst de turbo chef gekocht! Wat is dat een handig dingetje. Daarmee kun je dus heel snel (paar halen/trekken aan het touwtje) en je knoflook, uitje, eitje, augurkjes...noem maar op..is in een mum van tijd hardstikke fijn!! Ik gebruik hem toch wel 1 of 2 x per week! Echt..zou hem niet meer willen missen.
Hij was iets van 42 euro, dus vond hem eignelijk veel te duur. Maar.......hij is zijn geld waard!

Quickchef

Hier een veelgebruikte quickchef die geregeld een nieuw onderdeeltje nodig had. Was steeds geen probleem. Alleen de laatste keer was er iets stuk binnen de deksel en de tupperwaremevrouw en de monteur hadden geconstateerd dat dit mijn schuld was (???????) Nu moest ik zelf een bedrag betalen voor een nieuwe deksel. Ik was erg verontwaardigd, had het ding normaal gebruikt en er ooit een behoorlijke prijs voor betaald.

Sindsdien ben ik anti-tupperware en zou je dus geen quickchef aanraden.

Margriet*

Margriet*

05-06-2012 om 21:56

Grote kom

van groen plastic met deksel. Gaat altijd mee op vakantie en ook prima voor salade wat al dies meer.

Tupperware vleeswaren dozen voor in de koelkast. Passen goed.
Ik wil nog steeds zo'n limonadekan maar had het formulier op mijn enige echte tupperwareparty verkeerd ingevuld ;-(. En ik ben niet van plan nog een keer te gaan .

Jaaa

Mijn laatste party was ruim 15 jaar geleden, maar ik heb een la vol. Vleeswarendoosjes en kaasdoos gaan zeker al 20 jaar mee. Heel veel plezier van 2 magnetron schalen, worden zeker 5 x per week gebruikt, zien er nog uit als nieuw. Ik weet nog dat ze ruim 40 gulden kostten, een rib uit mijn lijf, maar als ze al 20 jaar meegaan............

Kaasdoos en vleeswarendoos

Staan hier gebroederlijk naast elkaar in de koelkast en al 20 jaar....Verder de hapjesschaal...Ideaal, een grote schaal met vakjes en een rondje in het midden en een deksel erop. Stukjes kaas of worst gesneden blijven dagen lang vers....Ideaal voor verjaardagen of tractaties...Hoef je niet alles op het laatste moment te doen, kan je rustig bij je visite zitten en zo de doos met 'hapjes' pakken. Mijn hapjesdoos word door verschillende buren geleend...als zij verjaardag hebben of de kinderen moeten tracteren, met schoolkerstdiners heb ik soms meerdere 'leenverzoeken', maar ik heb maar 1 doos Van buurvrouw leen ik regelmatig de taartenschaal. Ook erg handig. En de doekjes om potten mee open te draaien, die gebruik ik een paar keer per week.
groeten albana

Brianna F

Brianna F

06-06-2012 om 10:35

Albana

Ik heb volgende week m'n eerste tupperwareparty in 20 jaar. Die kaasdoos, gaat kaas daar in zweten en hoeveel kg kan erin?

Nowee

Nowee

06-06-2012 om 16:31 Topicstarter

Oké

Geen ervaringen dus met het raspmolentje, dat heb ik maar gewoon besteld.

Die quickchef had Dere een probleem mee, maar ik heb 'm toch besteld. Ik heb 'm bij iemand mogen proberen en ik zag de handigheid er wel van in.

De hamburgerpers ken ik niet, ik koop gewoon voor de rest van het gezin hamburgers

Ik kwam er wel achter dat ik eigenlijk al best veel tupperware heb, dat is gewoon zo geïntegreerd in de keuken dat het me niet eens meer opvalt. De shaker inderdaad, wordt dagelijks gebruikt. De slakom gebruik ik niet zo heel vaak, ik heb nu zelf rucola in de bakken gekweekt en als ik sla koop gaat ik eigenlijk gelijk helemaal op. Hoe zit dat met die kropsla daarin, wat moet nou boven?

Nieuwe beslagkommen heb ik pas bij Ikea gekocht, ook niet goedkoop maar vast goedkoper dan bij Tupperware. O ja, en de vergiet met steel, kan precies een pond pasta in, wordt ook dagelijks gebruikt.

De turbochef kende ik niet, ik heb even op youtube gekeken maar het leek me zo kwetsbaar zo'n touwtje. Ik heb wel een groene plastic bak met deksel. Die werd mij verkocht als koektrommel maar ik ben tegen groen, ik gebruik 'm als rauwkostkom.

Ik heb inderdaad ook zo'n doekje om potten open te maken, was een cadeautje geloof ik.

Goh Brianna, je eerst tupperwareparty in 20 jaar! Ik ga daar dus bewust niet heen, al jaren niet meer, dan koop ik toch teveel. Ik ben nogal makkelijk te enthousiasmeren (kennen jullie de blog van Teunie (eenvoudig leven), ik had bijna 200 weckpotten gekocht omdat ik helemaal enthousiast werd van haar geweck, ik heb me nog nèt weten te beheersen gelukkig).

Lara, wat is het groentenmolentje? En o ja, de wasemmer heb ik natuurlijk ook. Wie heeft die niet?

Nowee

Nowee

06-06-2012 om 17:16 Topicstarter

Nou ja zeg

vergeet ik nog mijn voorraad Fridgesmart-dozen. Wat een uitvinding is dat zeg! Als je die zie bij de party Brianna moet je ze zeker kopen!

Vandaag ben ik op de markt geweest, ik heb 2 dozen aardbeien in de Fridgesmart gedaan, 2 dozen champignons, bos been en ik weet zeker dat alles er over 5 dagen nog steeds heerlijk uitkomt.

Nowee

Nowee

06-06-2012 om 22:28 Topicstarter

Maar lara

Als je van jezelf niet meer naar een party mag dan bestel je 'm toch gewoon via marktplaats. Ik heb dat eerder gedaan bij iemand die partijen opkocht en dat is prima bevallen (in Aagtekerken of zo zaten ze).

Kaasdoos en zweten

In de kaasdoos zitten 'ribbels' met gootjes ertussen. Het vocht van de kaas (dus het zweten) loopt daar dan in. Dus de kaas word niet 'nat' zoals anders in papier of een gewone bak. Dát is het grote voordeel. Ook de 'rand' rondom heeft een gootje, vocht dat naar boven optrekt loopt via de boven/zijkant in het gootje aan de binnenkant deksel. Wij hebben er altijd 1,5 pond in, maar nemen een plat stuk. Een driehoek past niet (te hoog) hoewel dat ook geen groot probleem is, dan laten we 'm gewoon een beetje openstaan. Ik weet dat wij altijd 'grote stukken' hebben, ik zie zelden mensen bij de kaasboer die meer dan 1 pond nemen.
Het vocht dat er evt. uitloopt veeg ik er zo nu en dan uit met een stukje keukenpapier (1 keer in de 2 weken ofzo?). Als de kaas op tafel staat langer en daarna weer de koelkast in, zweet de kaas meer. Het is dus ook afhankelijk van hoe vaak en lang staat het buiten de koelkast. Zo 1 keer in de zoveel tijd doe ik kaasdoos in de afwasmachine...Gaat prima.
groeten albana

Brianna F

Brianna F

07-06-2012 om 10:58

Dank je

de kaasdoos gaat ook op mijn lijstje, enne wij hebben altijd stukken van 1,7 kg. Is binnen 2 weken op, het zijn hier grootverbruikers kaas.

Ijsschep en blikopener

Nog niet genoemd volgens mij en echt één van mijn tupperfavorieten: de ijsschep. Super stevig en je haalt er hele mooie bollen ijs mee uit de bak.
Verder heb ik ongelooflijk veel plezier van mijn blikopener, hoewel ik moet zeggen dat er tegenwoordig toch steeds meer blikken met lipjes eraan zijn. Dus ik gebruik hem wel wat minder dan voorheen.
n@nny

Nog iets over kaasdoos

Nog even over kaasdoos. Ik herinner me (is al wel héél lang geleden) dat de doos eigenlijk voor iets anders is bedoeld....Weet niet meer waarvoor. Maar verkoopster zei wel dat hij ook veel gebruikt werd om kaas in te bewaren...en er waren anderen aanwezig die 'm al hadden en ook als kaasdoos gebruikten.
Misschien handig om te weten.
groeten albana

Ilva

Ilva

08-06-2012 om 15:56

Wat leuk!

Ik kreeg toevallig vandaag een uitnodiging voor een tupperware party. Is er ook een site waar je al het een en ander kan bekijken. Ik zal eens googelen.

Grappig ik had het idee dat het een beetje uitgestorven was maar niet dus.

Nowee

Nowee

08-06-2012 om 16:04 Topicstarter

Ilva

Gewoon tupperware.nl. In het verleden heb ik dus regelmatig besteld via marktplaats (in Aagtenkerken inderdaad). Dat scheelde echt heel veel, ik heb gisteren zitten kijken en op sommige dingen scheelt dat 50%.

Ik zou dus lekker naar die party gaan maar bestellen via marktplaats. Het is gewoon nieuw spul. En nee, ik ben het niet, maar ik was tevreden over de levering (en de kosten vooral).

Ilva

Ilva

08-06-2012 om 16:11

Bedankt

Bedankt voor de tip Savon. Ik had de site inmiddels gevonden. Ik was even op zoek naar die wasmachine (als kampeerder is dat interessant maar die kon ik niet vinden. Is die uit de collectie misschien.

Nowee

Nowee

08-06-2012 om 17:31 Topicstarter

Wasmachine?

of bedoel je de wasemmer?

De wasemmer is op marktplaats nieuw nog zat te vinden. Gewoon zoeken naar tupperware wasemmer.

ilsepilse

ilsepilse

15-06-2012 om 14:32

Groene kinderbroodtrommel en blikopener

zijn favoriet hier.
blikopener was ook iets van 35 euro maar hij is echt smooth, mijn man heeft niet zoveel kracht in zijn rechterhand maar met deze gaat het prima.
Ik had bij mijn zus 1 liter flessen gezien van tupperware, lichtblauw, maar volgens mijn collega tupperwaredame, niet verkrijgbaar in NL klopt dat (zus woon in Belgie).

Klaartje

Klaartje

15-06-2012 om 15:45

Waterflessen tupperware

Die flessen zijn inderdaad alleen in België te krijgen. Ik woon tegen de belgische grens en heb pas nog thuis een party gehad met belgische consulente. Zij vertelde dat o.a. bij haar kindjes op school geen wegwerpflesjes meer mee mogen gegeven en alleen water. Dan zijn die flesjes, (je hebt ze ook kleiner) natuurlijk makkelijk. Ze mogen ook geen verpakte koeken meer meenemen, die moeten ook in een (tupperware)bakje.
Je kunt toch beter je zus die flesjes en andere dingen laten kopen, want in België is de tupperware een stuk goedkoper.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.