Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tuinplantenvraag

Voorjaar! Tijd om wat met de tuin te doen...

Onze tuin wordt van de buurpercelen gescheiden door hekwerk, dat ik dus mooi met planten kan laten begroeien. Deels vast, deels eenjarig. Nu plant ik nog wel eens pronkbonen of lathyrus maar ik heb begrepen dat je dat soort planten niet twee jaar op dezelfde plek moet planten. Dit jaar dus blauwe winde waar vorig jaar de pronkbonen stonden. Maar weet iemand een eenjarige klimmer voor de plek waar vorig jaar de lathyrus stond? Het moet passen bij paarse en roze planten, dus Oost-Indische kers en kanariekers vallen af, en verder wil ik ook geen hop, nu ik ooit bij een buur heb gezien wat een woeste groeier dat is.

Kent iemand een gezeglijke eenjarige klimplant voor goed doorlatende grond, niet de hele dag zon ?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

05-03-2013 om 20:11

Ja!

Ja! Het eerste tuindraadje, leuk! En als antwoord op je vraag: die blauwe winde bestaat ook in her roze of wit, is dat een idee??

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-03-2013 om 20:56

Moet het perse eenjarig zijn?

Anders zou je een clematis kunnen nemen, of een passieflora? Met een beetje strenge winter wordt die trouwens vanzelf eenjarig

Temet

Temet

06-03-2013 om 11:00 Topicstarter

Roosje

Hij zou moeten op de plek naast de clematis . Er stond twee seizoenen terug een passiflora die na de winter van 2011-12 inderdaad eenjarig bleek. En dat dacht ik van de clematis ook (het is een vrij ongebruikelijke soort) maar die heeft zich toch hersteld. Deze winter blijkt wat dat betreft overigens een stuk minder guur geweest te zijn dan de vorige: planten die vorig jaar op sterven na dood waren staan er nu redelijk ongeschonden bij.

Maar bij nader inzien denk ik dat ik het anders doe. De venkel, die elders helemaal verkeerd staat omdat hij veel te groot wordt, kan mooi op die plek tegen het hek. Weliswaar geen klimplant, maar wel begroeiing.

Volgende vraag om mij mee onledig te houden: wat moet er dan nu op de plek van de venkel

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

06-03-2013 om 11:42

Temet

Lavendel?

Temet

Temet

06-03-2013 om 21:35 Topicstarter

Fiorucci

Die staat ernaast . Een van de lavendels, een krijgertje (een stoechas, zo eentje met pluimpjes), de gewone lavendel staat ergens anders in de tuin. Dus da's wel genoeg zo. iets anders verzinnen dus maar. Maar dat komt wel goed.

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

06-03-2013 om 23:17

Temet

op naar Tuincentrum O zou ik zeggen . Krijg je genoeg inspiratie. Herfstanemonen zijn mooi en worden redelijk hoog, verschillende soorten geraniums. Waarom moet het eenjarig zijn?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.