Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tuinhuisje voor de kids, werkt dat?

Omdat wij niet zo'n grote woonkamer hebben, en onze kinderen met hun vrienden steeds meer ruimte innemen (en lawaai!!! ), overwegen wij de garage achterin de tuin te isoleren en er een plek voor de kids van te maken. We zouden er dan een bank, tv, Wii, knutseltafel, verwarming, WiFi in willen zetten. De garage is niet aangebouwd, ze moeten dus naar buiten om er te komen.
Wat ik me nu afvraag: werkt dit ook echt? Gaan de kinderen dan ook daadwerkelijk daar spelen ipv in de huiskamer? Ook in de winter? Of leert de ervaring dat ze toch liever in huis blijven en wordt de garage alleen maar heel soms gebruikt?
Kids zijn 11, 9, 6 jr.
Wie heeft ervaring hiermee?
Bij voorbaat dank!
Annemiek

denk het niet

Op die leeftijd doe je je kinderen toch niet apart om te gaan spelen...
En denk dat ze het eerst een heel leuk idee vinden en met een feestje of zo of als er vriendjes blijven spelen is het leuk maar anders niet denk ik...

Mijn idee

Je zou t kunnen proberen, maar de kans zit er inderdaad in dat je kinderen toch liever in de huiskamer zijn. Waarom maak je geen plekje voor je man en jou waar je je terug kunt trekken? Is de zolder een idee als je die hebt? En wanneer doe je de verwarming aan op zo'n plek? En vooral uit?
De garage isoleren en verwarming installeren is nooit weg. Hoe je de ruimte gebruikt is iets wat kan wijzigen met de jaren. Eerst speelplek, later hangplek met tv bank en computers, feesthok, en nog later een hobbyruimte of een plek waar je een beroep aan huis kunt uitoefenen. Een klein keukenblokken lijkt net trouwens een hele slimme investering. T is echt n investering voor je huis en maakt t huis ook waardevoller.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2016 om 11:13

ik denk...

...dat dat meer iets voor pubers is!

Triva

Triva

02-10-2016 om 12:02

zoek

informatie over een speelkamer en je hebt je antwoord.

Wij hebben altijd de zolderkamer in gebruik gehad om te spelen. Toen ze jong waren zorgde ik er voor dat er speelgoed op zolder stond wat mocht blijven liggen (playmobil), speelgoed in de eigen slaapkamer wat echt van hun was en speelgoed in de woonkamer (wat elke dag opgeruimd moest worden).

Op de eigen kamer werd het minst gespeeld en op zolder vaker met vriendjes.

De wii heeft altijd in de woonkamer gestaan en de playstation en later xbox op zolder. Dat stimuleert enorm en daarmee zorg je zeker dat als ze met vriendjes zijn ze daar wel heen gaan maar de zolder is wel altijd warm en makkelijk naar toe te gaan. Schoenen aan, jas aan en hopen dat het daar warm is is niet echt een trekker. Ook vind ik het voor jou niet gunstig want met slecht weer kun je niet even onder aan de trap luisteren hoe het gaat dus daar zul je een babyfoon of iets dergelijks voor moeten aanschaffen. Als dat een walkietalkieding wordt is het misschien wel weer leuk voor ze.

Het kan in ieder geval vies tegenvallen maar als je zorgt dat het daar warm is, je ze kunt horen of met ze kunt praten en wellicht kunt zien (raam) en daar al het computerspelmaterieel komt dan kan het een kans hebben.

Het is nu zo dat het pas bij pubers gaat werken, dat ligt er een beetje aan wat daar staat om mee te spelen.

Te jong

Ik denk ook dat je kinderen te jong zijn. Hier zit nog steeds iedereen het liefst in de woonkamer. Omdat ik bij vlagen gek werd van al die pubers in huis, vooral in combinatie met de playstation, hebben we sinds kort een zolderkamertje opgeknapt waar de playstation staat. Daar is ook wifi en iedereen kan daar blijven slapen. Omdat het in een ander deel van het huis is, hebben we geen geen last van het lawaai, maar ik weet wel wat er gaande is.

Buitenshuis kan denk ik wel gaan werken, maar pas als je kinderen ouder zijn en echt gaan 'chillen'.

hier

Wij hebben ons tuinhuis ingericht als lab cq werkplaats. Ze kunnen er aanklooien wat ze willen: oude apparatuur uit elkaar halen, proefjes doen, schimmels kweken enz. enz. In sommige perioden zijn ze er dagenlang, en dan weer tijden niet. Kinderen zijn 15, 12, 9 en 7 maar het huis is al jaren op deze manier in gebruik.
Wat mij betreft is het niet zozeer om ze het huis uit te krijgen, maar meer om alle serieus troep gevende activiteiten niet te hoven verbieden

Jong denk ik

Ik denk dat ze lieverbinnen spelen. Hier de zolder als speelkamer gemaakt.Daar hebben ze wel eens gespeeld hoor,maar op de een of andere manier speelden ze veel liever beneden. Terwijl op zolder alles mocht blijven staan en beneden niet. Ik denk dat je oudste er misschien wel gaat zitten maar de jongste nog niet. We hebben Daarna de aanbouw gezet met grote schuiframen, speciaal voor de pubers....die liever boven of binnen zitten haha. Zijn ze met veel dan zitten ze er wel hoor, net als na 23 uur savonds als er vrienden zijn, snachts als er gegeten moet worden na t stappen... Er staat een oud keukenblok met inductiefornuis dus ze kunnen vanalles maken...Maar ja geen WiFi daar he....

Annemiek23

Annemiek23

02-10-2016 om 22:50 Topicstarter

Mmmmh

Waarchijnlijk hebben jullie wel gelijk, ik was er al een beetje bang voor. Jammer, het was een makkelijke oplossing geweest. Helaas hebben we geen ruimte in huis voor een speellkamer of speelhoek, dus we moeten nog maar eens nadenken over een andere oplossing....
Vanaf welke leeftijd denken jullie dat het wel leuk is? Of blijft zoiets buitenshuis altijd een beetje behelpen?
Ps @ jippox: dat klinkt echt geweldig! Doen ze dat gewoon in de schuur/garage of hebbem jullie er echt een huisje van gemaakt?

Niet, denk ik

Ik denk dat het helemaal niet gaat werken. Ook niet over een paar jaar. Hooguit voor een feestje, maar niet om dagelijks in terug te trekken. En dat zit hem denk ik puur in het feit dat ze buitenom moeten. Want dat is niet alleen er naartoe, maar ook als ze er zijn, om naar de wc te gaan.

Daarnaast denk ik dat de kosten enorm gaan tegenvallen. Nu, maar ook in de toekomst, ga dat warm stoken! En zoals iemand al schreef, wanneer dan. Ga je dan zelf een half uur voordat ze gaan spelen, de verwarming aan zetten? Om ze vervolgens uit hun inmiddels in huis ingezette spel te halen om naar de garage te gaan.

Het is een probleem dat volgens mij veel mensen hebben, die geen kamer of zolder over hebben.

Geen kamer over

En als de kinderen samen een slaapkamer delen zodat er een kamer vrij komt voor het spelen? Is dat een optie?

andersom

- zelf een rustig plekje maken en je daar even afzonderen als het allemaal te druk voelt. Ik had vroeger geen open keuken maar een keuken waarvan ik de deur kon sluiten - dat was plezierig. Keukentafel neerzetten, prima.

Of een extra plek voor jezelf maken in je slaapkamer.

Of jullie waarschijnlijk grote kamer voor een aantal jaren ruilen voor een waar precies je bed in past, en de grote kamer bestemmen voor twee kinderen zodat er elders een speelkamer over blijft.

She shed

Laat de kinderen lekker in de huiskamer spelen en maak in een tuinhuisje een plek voor jezelf.

https://nl.pinterest.com/search/pins/?q=she%20shed&rs=typed&term_meta[]=she%7Ctyped&term_meta[]=shed%7Ctyped

skik

Annemiek23

Annemiek23

03-10-2016 om 22:50 Topicstarter

She shed

Hahaha! Geweldig, die she shed. Ik ben voor!
Ik ga idd eens kijken wat we kunnen verzinnen voor een plekje voor onszelf. Dank voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.