Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Truffels eten in een restaurant

Mijn zus wordt 50 en heeft laatst eens laten vallen dat ze nog nooit truffels heeft gegeten. Ik heb dus nu het plan opgevat om haar mee te nemen naar een restaurant waar je lekker truffels kunt eten. Wie weet er in de driehoek Amersfoort, Hilversum, Utrecht zo'n restaurant? En is dat eigenlijk duur, truffels eten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marinade

marinade

02-02-2013 om 15:27

Dat ligt eraan

.... Als ze een hele witte truffel over je pasta schaven dan kost dat goudgeld . Ik heb bij goesting in Utrecht weleens omelette met truffel gegeten. Op de website zie ik nu twee gerechten met truffel. Bij een goede Italiaan kunnen ze je ook wel met truffel van dienst zijn. Heerlijk, hoor, truffel!

Meerdere?

TruffelS eten? Wordt een kostbaar uitje, hoop niet dat jij de rekening moet betalen. Meestal zit het schaafsel als smaakmaker erdoorheen/overheen.

Een hele truffel eten, laat staan meerdere, geen idee of dat uberhaupt lekker is.

In een vroegere baan verkocht ik weleens witte truffel, dan kostte meer dan € 100 per ons (als ik het mij nog goed herinner - was jaren geleden en was een groothandelsprijs).

Wanneer?

Het truffelseizoen (wintertruffel) is alweer (bijna) voorbij.
Dan wordt er nog wel truffel verkocht in restaurants, maar dat is dan zelden verse truffel. De truffel komt dan uit een potje en is zelf de smaak eigenlijk al kwijt. Dat wordt dan weer opgeleukt met truffelolie, maar dat is niet van truffel (maar van aardolie).
Zomertruffel kan vanaf mei ongeveer, maar in Nederland staat dat zelden op de kaart.
Groet,
Miriam Lavell

JansjeRommy

JansjeRommy

03-02-2013 om 13:04

Den haag

In Den Haag zit een hele goed Italiaan waar ze pasta klaarmaken aan je tafel in een uitgeholde Parmessaanse kaas en dan raspen ze er truffel overheen. Zoooooo lekker.

Pennetje

Pennetje

03-02-2013 om 13:24 Topicstarter

Inmiddels

Ik had inmiddels al begrepen dat het over het algemeen niet de bedoeling is om hele truffels te eten, maar schaafsel. En dat 'de Italiaan' de beste plek is. Laten we nou in de meivakantie naar Rome gaan! Wij gaan daar op zoek naar pasta met geschaafde truffel. Ben heel benieuwd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.