Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Truffelroomsaus en dan betaalbaar... tips van keukenprins(es)?

Hallo, ik heb bedacht met kerst een pasta met truffelroomsaus te serveren. Net ging ik op zoek naar een/het recept en kom erachter dat die dingen hartstikke duur zijn... Een recept sprak van 1,12 per gram en voor 2 pp zou je al 50 gram nodig hebben. Heeft iemand een tip voor me, qua recept en ook voor een betaalbare truffel. Ik heb ook een fles truffelolie staan, zou dat wat kunnen zijn...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

18-12-2011 om 22:54

39 cent per gram

Culinare versmarkt heeft ze voor 39 cent per gram. Scheelt nogal met die 1.12

http://mijn.culinaireversmarkt.nl/smaak/RAPRD/herfst-truffel/DTR101.html

maar dan nog, 50 gram x 39 cent = 20 euro truffel pp.

Ik zou me dan afvragen of mijn gasten culinair genoeg zijn om die 20 euro te proeven?

Serra

Serra

19-12-2011 om 11:02 Topicstarter

Niet culinair...

Mijn gasten zijn alles behalve culinair. Zij zijn weinig gewend en genieten altijd enorm van het diner bij ons en daar hoef ik geen gekke dingen voor te doen. Ik had geen idee dat truffels zo duur waren. 39 cent vind ik ook te veel... Dank wel voor de tip Hanne.

Ik denk dat ik overstap naar een dragonsausje. Vind ik zelf ook altijd erg lekker. Maar het is nog niet zo ver dus tips over een truffelroomsaus die rekening houdt met budget, blijven welkom!!

Truffelaroma

Ik zag vandaag bij de Appie twee truffeltjes in een potje voor 4 euro. Als je de saus maakt met iets met truffelaroma en je schaaft die truffeltjes, dan ben je redelijk voordelig uit. ga ik ook doen.
Je kunt het ook doen met champignon-truffel tapenade en dat door je sausje roeren, drupje truffelolie erbij en klaar! Nog goedkoper.

Ik lees even verder

Ik zat even verder te lezen, maar 50 gram truffel is heel veel! Zou ik nooit per persoon 50 gram gebruiken. Ik heb van de appie een potje met 10 gram truffel, twee truffelbolletjes. Die gebruik ik voor 7 personen...

Serra

Serra

19-12-2011 om 16:54 Topicstarter

Dorry

Ik las net in je schoonvader-draadje al over truffels. Wat ik nu begrijp is dat een truffel ongeveer 5 gram is. Dan lijkt 50 gram me dus ook wat veel )

Intussen zag ik dat ze bij de sligro truffeltapenade verkopen, witte- en zomertruffel. Denk dat ik me dan eens ga wagen aan fond, slag en truffeltapenade.. En dan paar schijfjes ah-truffel voor het accent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.