Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triopskwekers, hoe gaat het ermee?

Ik beslis een dezer dagen of mijn zoon triops krijgt voor zijn verjaardag. Ik weet dat sommigen van jullie onlangs zijn gestart (heli, n@nny, dirksmama dacht ik ook?). Hoe gaat het ermee? Kun je het aanraden, is het veel gedoe? Hoe gaat jullie kind om met de sterfelijkheid van die beestjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe het gaat...

Laat ik met het goede nieuws beginnen:
"Hoe gaat jullie kind om met de sterfelijkheid van die beestjes?"
Ik kan volmondig zeggen: hééél goed. De triops (triopsen??) waren al binnen twee weken allemaal dood en zoonlief is er verder niet meer mee bezig geweest.
Nee, echt een succes is het hier dus niet geweest. Ik denk dat ik ze zelf maar voor mijn verjaardag vraag want IK vond het wel erg leuk.
n@nny

Vandaag begonnen

Mijn zoon is zaterdag 9 jaar geworden en heeft een triopskweeksetje gekregen. We hebben zojuist het bakje gevuld en de eitjes erin gedaan. Hij is van plan elke dag een foto te maken van het proces, als een soort reportage, om op school te kunnen laten zien. Ik ben benieuwd hoe het loopt!

skik

Rosase

Rosase

23-04-2012 om 19:16

Ha n@nny

Na het lezen van zo'n post weet ik weer waarom ik hier rondhang. Wat vertel je dat grappig. Ookal is het vast een klein drama geweest.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-04-2012 om 08:40

Heel goed

Wij hebben er eentje over, die zijn broertjes en zusjes heeft opgegeten. Dat heeft hem goed gedaan, want hij groeit als kool. Heel grappig om steeds weer een schild uit de bak te kunnen vissen. Hij is heel druk en pakt inmiddels een stukje garnaal aan.

Dendy

koentje

koentje

24-04-2012 om 11:11

Hahahahah

ik heb opgezocht wat dit is en ik vind ze leueueueueuk!

Anneque

Anneque

24-04-2012 om 12:43 Topicstarter

Besteld

Nou vooruit, heb ze besteld. Ik vind die zee-aapjes ook héél erg leuk. Maar die worden een stuk ouder, da's niet zo handig 2 maanden voor de zomervakantie. Als die garnalen bevallen, wie weet...Over ruim 2 weken krijgt hij ze, ik zal later wel es een update posten. Ben heel benieuwd (nog het meest naar zijn reactie). Hoop zo dat ik raak schiet..

Vandaag begonnen

Dus we zijn heel benieuwd.
Vooralsnog snappen we de crushes peeled carrot die er ook in moest nog niet zo, maar dat zal de tijd ons leren.

En tja, over 3 weken moeten we een week weg met het hele gezin...ben bang dat de pembantu van de buren zich niet laat inhuren voor het vertroetelen van triopsen (vissen kan nog wel), dus dan moeten we maar even zien hoe het gaat.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-04-2012 om 13:42

Dirksmama

Inmiddels zijn wij erachter dat ze de wortel eten. Al vanaf piepklein.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.