Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triopsen

Geen idee of het hier hoort hoor, maar ik wil het even "delen": wij zijn sinds drie uur de trotse bezitters van triopsen. Zomaar uit de speelgoedwinkel! Nu heb ik daar onlangs iets over voorbij zien komen, dus ik weet dat er ervaring is op dit forum. Zoon heeft ze (nou ja, "ze"... het zijn natuurlijk nog maar eitjes) in passend (gedestilleerd) water gegoten en even gezellig bij de schildpadden onder de warmtelamp gezet.
We zijn heel benieuwd wat er uitkomt!! Nog meer triops-bezitters toevallig? Wat zijn jullie ervaringen?
n@nny (dit doet mij overigens sterk denken aan de wandelene-takken-draadjes van een paar jaar geleden, maar goed)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk

De doos met triopsset staat hier op de kast. Binnenkort maar eens ren poging wagen om de eitjes te laten uitkomen. Ik heb geen speciale warmtelamp, maar wellicht voldoet een ouderwetse gloeilamp ook.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Wij!

net over de post binnen. Na de paasvakantie gaan we ze te water later (dochter kan haast niet wachten).

rutiel

rutiel

07-04-2012 om 14:15 Topicstarter

Al twee!

We hebben er al twee. Ze staan gezellig te wachten op de rest op onze schildpaddenbak. Licht en warmte genoeg zou je zeggen, hoewel de lampen 's nachts natuurlijk wel uit zijn.
Ze zijn wel piepklein zeg. Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe beesten die in gevangenschap zulke ingewikkelde verzorging nodig hebben (temperatuur mag niet meer dan een paar graden schommelen!!! Gebruik gedestilleerd water!!) al zoveel miljoen jaar op deze aarde overleven. Maar goed.
n@nny

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-04-2012 om 19:48

Wij ook!

Wij hebben ze gister te water gelaten. Bij gebrek aan een glazen kommetje als kweekbakje zitten ze in een bonbonschaaltje met daarboven een bureaulamp. En ik heb al 2 jonkies. Heel leuk en vooral heel klein. En ook zo leuk hoe ze op het eten afgaan.
In de beschrijving stond hier dat ik 1/8e theellepel gemalen wortel erbij moest doen. Die heb ik niet in huis, maar zonder zal het ook wel gaan. Ik heb trouwens ook geen gedestileerd water gebruikt, maar gewoon bar-le-duc. Volgens de beschrijving prima.

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-04-2012 om 19:50

Niet gedestileerd

Hier staat in de beschrijving dat je juist geen gedestileerd water moet gebruiken, omdat daar niets in zit.

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.