Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

trifle zonder fruit?

Iemand een idee hoe je dat zou kunnen maken? Ik vind het zo'n feestelijk nagerecht maar heb iemand in het gezelschap die beslist geen fruit lust. (wel groente en rauwkost, komt geen vitaminen tekort, maar ik zoek dus een trifle zonder fruit. Of kan dat niet?

gelatine?

trifle is cake, fruit, custard en room, toch? In plaats van fruit kan je dan misschien in blokjes gesneden gelatinepudding nemen, heb je toch verschillende kleuren en structuren zonder dat er fruit in zit.

Of bananenschuimpjes

Ik zou als feestelijk nagerecht in dit geval trouwens tiramisu nemen, daar zit sowieso al geen fruit in.

Groeten,

Temet

Suze

Suze

01-04-2015 om 08:14

iets anders erbij

Je kunt overwegen voor de niet-fruiteter een ander dessert te maken (of kopen). Heb ik wel eens meegemaakt bij iemand in onze familie die iets niet lust terwijl de rest het heerlijk vindt. Was nooit een probleem.

Hangt natuurlijk van de groep en die persoon af, of dat een optie is. En van jou, of je twee soorten dessert wilt maken of iets kant en klaars erbij wilt kopen - kan je natuurlijk wel opdienen op een manier alsof je het zelf gemaakt hebt .

Puck

Puck

01-04-2015 om 09:18

trifle zonder fruit is als appeltaart zonder appel

Ik zie een trifle zonder fruit niet meer als een trifle en ook het feestelijke is er dan wel een beetje af. Het uiterlijk maakt een trifle namelijk ook feestelijk en zonder fruit kan ik geen alternatief bedenken zodat het ook nog een beetje uitziet zoals tifle eruit hoort te zien. Ik zou gewoon voor 2 soorten toetjes gaan zodat alle gasten kunnen kiezen, niet alleen het "uitzonderingsgeval".

Tine Winkel

Tine Winkel

01-04-2015 om 11:05

cake, custard en room

is ook lekker vind ik, tenminste. Zeker als er ook nog een klein scheutje likeur in/door de cake zit. Hoeft er van mij geen fruit meer bij. Dus makkelijk om voor de fruit-nietliefhebber iets apart te maken in een schaaltje.

Brianna F

Brianna F

01-04-2015 om 11:30

niet doen

Ik zou wat anders maken voor die ene persoon, of gewoon kopen. Hoeft de rest geen fruitloze wannabee trifle te eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.