Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annika

Annika

26-03-2013 om 15:15

Trampoline hoe groot minimaal

Wat is nog een leuke maat voor een trampoline (op pootjes, net er om heen)? We hebben drie kinderen in de leeftijd tussen 4 en 10, vinden het alledrie leuk om te springen.

Dochter springt bij vriendinnetje altijd uren samen, liggen er op, duiken over elkaar heen, etc etc... maar die heeft echt een flink ingebouwd ding. Onze tuin is daar helaas niet geschikt voor...

Is 180 cm doorsnee nog leuk om op te springen? Vind het ook zonde om iets neer te zetten waar ze niets mee kunnen en dus nauwelijks gebruik van maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zou m

Niet te klein nemen hoor, zeker als ze er met meerderen opgaan.
Bedenk wel, dat sommige broers en zussen niet zo lekker samengaan op zo'n ding - toen mijn kinderen op die vd buren mochten, was het binnen 5 minuten gejank en geknijp en moest ik ingrijpen..

neteret mut

neteret mut

26-03-2013 om 17:36

Denk te klein

zou voor groter gaan. Wij hebben 2.40 en dat is al aan de kleine kant.

Annika

Annika

26-03-2013 om 19:14

Ter verduidelijking

... we hebben alleen plaats voor een trampoline van 180 doorsnee. Het is dus deze of niets.

Heb je een kookwekker?

Als je maximaal 180 kwijt kan, kunnen je kinderen niet met zijn drieën op de trampoline, twee lijkt me al veel. Dan moeten ze dus om de beurt. Ik weet niet hoe goed dat van nature gaat bij jouw kinderen, maar het zou kunnen zijn dat dit aanleiding is tot oeverloze discussies en ruzietjes wie er wanneer en hoe lang op mag, zeker als er vriendjes over de vloer zijn. Best kans dat ze steeds bij jou komen zeuren wier er aan de beurt is en dat jij er met een kookwekker bij moet gaan staan om het een beetje eerlijk te laten verlopen.

Verder is een trampoline van 180 cm prima om op te springen, reken maar dat er veel gebruik van gemaakt zal worden. Neem alstjeblieft wel een veiligheidsnet er om heen, ik heb te vaak ongelukken zien gebeuren op netloze trampolines en ongelukken voorkomen zien worden door netten.

skik

Annika

Annika

27-03-2013 om 09:48

Zon of schaduw

Nog een vraag: zet ik hem in de hoek met 90% zon of de hoek met 90% schaduw?!

@Skik, ik snap je punt, maar denk dat het losloopt hier, drie tegelijk zal zelden voorkomen.

Net hoort er zeker bij, en ik hoop inderdaad dat er veel gebruik van gemaakt wordt natuurlijk. Dan offer ik graag een stukje tuin op....

Is het wel goed te doen met zijn tweetjes (ik denk vooral aan meisjes van 7 jaar, evt brusjes van 10 en 7 samen) op 180cm?

Akelei

Akelei

27-03-2013 om 10:19

Multifunctioneel

Hier ook een 1.80-er trampoline. Groot voordeel is dat hij in deze maat nog verplaatsbaar is. Is het heel heet dan gaat hij naar de schaduw, en anders in de zon. Bedenk dat zo'n ding veel meer is dan alleen iets om op te springen: zo kan het ook een eiland zijn, of een schip, of een ruimtevaartuig of of of.. al naar gelang de fantasie van de kinderen. Het is ook gewoon een lekker ding om op te zitten/liggen en te kletsen. Daarom heb ik er geen net omheen (en zo hoog is hij nou ook weer niet) ... maakt hem net effe flexibeler in gebruik. Ik zou zeggen: in de zon (kun je er desnoods een parasol bij zetten).

Sjansje

Sjansje

27-03-2013 om 10:42

In de zon

Die van ons stond eerst in de schaduw, en dan was het in het voorjaar vaak te fris om er een tijdje lekker op te liggen. Ook bleef hij lang vochtig/nat van regen of condens.
Dus toen hebben we 'm verplaatst naar een zonniger stuk, en dat is echt stukken prettiger.

P

P

27-03-2013 om 10:47

Annika

Niet toelaten dat ze met z'n tweeën springen. Eerst een net erom heen en dan wel met z'n tweeën springen vind ik niet logisch. Mijn vriendin heeft een hele grote rechthoekige en zij laat ook niet altijd toe dat er twee springen, zeker als die twee verschillen van formaat en springkunsten.

Annika

Annika

04-04-2013 om 19:45

Gekocht

We hebben m staan, 250 cm doorsnee en het is een groot succes. Ze passen er prima met zijn tweetjes op, zelfs met zijn drie (al vind ik dat een beetje eng voor de kleinste).
Kinderen zijn superblij.

mirreke

mirreke

09-04-2013 om 11:11

Trampoline

is mijn beste aankoop qua speelgoed en vrijetijdsbestding ooit! Veel plezier ermee! Ook voor moeders is het een erg aangename tijdsbesteding trouwens )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.