Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Qwenn

Qwenn

31-03-2011 om 11:19

Traktatie-ideeën gevraagd

Hallo allemaal,

Onze dochter gaat binnenkort trakteren. Nu wilde ze graag kleine stroopwafeltjes trakteren. Tevens heeft ze op dezelfde dag haar spreekbeurt. Nu leek haar leuk om dit te combineren. De juf vond het een prima idee. Haar spreekbeurt gaat over Frankrijk. Nu willen we eigenlijk frankrijk en nederland combineren, dus stroopwafeltjes en.... ik kom niet verder dan kaas/crossaintjes en een frans vlaggetje...
Wie heeft er een leuk "Frans" idee??

Groetjes, Qwenn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik snap het niet helemaal geloof ik.

Je dochter is jarig, en houdt op haar verjaardag een spreekbeurt over Frankrijk. En jij (of zij) wilt iets combineren. Nou, dan lijkt me dat ze op iets frans gaat tracteren. Lekkere croissantjes of zo. Heerlijk. Bewaar je die stroopwafeltijes voor een andere keer.

Ingrid

Rafelkap

Rafelkap

31-03-2011 om 12:12

stroopwafeltjes zijn oer hollands!
Misschien toastje met franse kaas?

Qwenn

Qwenn

31-03-2011 om 12:43

Sorry, beetje onduidelijk...

Ze wil graag stroopwafeltjes trakteren (vraag me ook niet waarom?), dus het leek mij leuk om Hollands met Frans te combineren. Eigenlijk zoek ik een lekkernij uit Frankrijk dat leuk combineert met de oerhollandse stroopwafeltjes.

Qwenn

Huh?

Ik snap het nog steeds niet. Als je dochter op stroopwafels wil trakteren, dan heeft de traktatie niks met haar spreekbeurt te maken. Nou ja. Dan niet. Of wil je half-om-half trakteren of zo? Dat er naast die stroopwafels ook nog iets fransigs op het dienblad ligt. Hmm. Vraag me af of iedereen het dan nog echt snapt. Sowieso denk ik dat basisschoolkinderen als het om jhet herkennen van typisch frans eten gaat niet veel verder komen dan croissantjes, stokbrood en franse kaas.

Guinevere

Guinevere

31-03-2011 om 13:17

Ehh..

Is het nu al gebruikelijk om te gaan trakteren bij spreekbeurten? Skip die stroopwafels nu maar, en deel op het "normale" uitdeelogenblik iets simpels en Frans uit. Minicroissantje, pain au chocolat...

Margriet*

Margriet*

31-03-2011 om 14:18

Mmmmm

een croissant met een vlaggetje op een stroopwafel. Even praktisch blijft dat zitten? Zou eerder het idee van stroopwafel houden en daar een frans vlaggetje op doen. Knip de nederlandse vlaggetjes van het stokje, kwart slag draaien . Of een croissantje met een nederlands vlaggetje en de stroopwafels voor een andere keer.

Qwenn

Qwenn

31-03-2011 om 19:20

Ik typ zoals ik praat....

van de hak op de tak dus. En ik sla nog weleens hele belangrijke stukken over
Nogmaals, dochter wordt 10 eind april. Nu wil ze trakteren (stroopwafeltjes dus), en ze moet een spreekbeurt doen. Toevallig alle 2 in dezelfde week, dus is het gecombineerd in 1 dag... Nu ze haar spreekbeurt over Frankrijk doet en Hollandse stroopwafeltjes wil trakteren wilde ik heel graag weten wat ik bovenop een stroopwafeltje kan knutselen.
Oww, mijn excuses voor het wat rommelige draadje..

Qwenn

Jawel joh

Stroopwafeltje en daarop geprikt een klein chocobroodje, hebben ze bij Lidl zeker wel. Of van die Madeleine cakejes.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hmm

misschien is het een idee om het er een beetje Frans uit te laten zien.

Dan neem je zo'n klein cupcakevormpje (klein formaat dus) daarin doe je een stroopwafeltje, dan een aardbei, dan weer een stroopwafeltje, met frans prikkertje erop (kan je die in NL kopen ???) en dan wat poedersuiker erop, is het net een frans gebakje.

Of een petit fourtje, geen idee of dat ook echt Frans is, maar het klinkt tenminste frans

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.