Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

PDD-ertje

PDD-ertje

18-05-2011 om 13:16

Traktatie avondvierdaagse

Heeft iemand nog leuke ideeen voor een traktatie bij de avondvierdaagse. Ik zag bij de AH grote puntzakken snoep liggen voor 2 euro en dacht dat kan ik zelf ook maar dan goedkoper.
Bloemen vind ik niks voor die kleintjes, mijn ervaring met zakken snoep zoals bij de AH is dat ze zoveel krijgen en ik weken later bijna alles weg kan gooien. Dus ik dacht ik maak zelf een leuk snoepzakje met een bescheidenere hoeveelheid snoep. Maar hoe verpak ik dat leuk en handig. Want na het krijgen van allerlei lekkers moeten ze nog een behoorlijk eind lopen en die leuke lintjes striemen enorm in de nek als het zo zwaar wordt.
Ik hoop op jullie creatieve reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
PDD-ertje

PDD-ertje

18-05-2011 om 13:30

Gelukkig

Dus het is niet alleen hier zo dat ze bergen snoep krijgen. Maar dochterlief kreeg vorige keer bloemen van iemand en dat vond ze echt niet leuk. Buiten dat ze er zelf niks aan heeft vond ze het ook erg naar vast houden. Want ze moeten hier echt nog een km of 3 slenteren als ze alles in ontvangst hebben genomen.
Dus ik vind snoep wel leuk maar die bergen hoeft voor mij ook niet. Hier idd ook onderling dat er zoveel uitgedeeld wordt. Maar dat zijn dan meestal wel kleine dingetjes 1 snoepje aan een touwtje met een leuk briefje eraan of een snoepsleutel aan een ketting of zoiets. Maar het is inderdaad ontzettend veel.

Anonix

Anonix

18-05-2011 om 13:55

Hier wel...

..bloemen! Bij ons wordt er eigenlijk weinig snoep gegeven. Hooguit zo'n spekmedaille (Xenos). Maar mijn zonen(!) vonden het geweldig om een bloemetje te krijgen

PDD-ertje

PDD-ertje

18-05-2011 om 14:13

Hmm

Hier is het echt bijna allemaal snoep. En bloemen waarderen ze niet echt. Ja misschien de oudere kinderen maar de kleintjes niet.
Zat net al te denken om een sleutelhanger in de vorm van een schoentje te doen en die aan een touwtje met een leuk kaartje eraan.
Zit ineens te denken dat een vriendin van mij dat ook deed vorig jaar een diepvrieszakje met daarin speeltjes en voor de ouderen een pen en opschrijfboekje geloof ik. Je kunt natuurlijk van alles in een zakje doen, touwtje erom. Maar het wordt zo'n gedoe.
Ik vind persoonlijk een bloem of bosje bloemen erg leuk. Zo natuurlijk ook een bosje gerbera's ofziets kunnen kopen. Kaartje erbij en voor de leuk nog een sleutelhangertje erbij.
Ja, ik ga gewoon het patroon snoep doorbreken

PDD-ertje

PDD-ertje

18-05-2011 om 14:14

En dan bedoel ik

dus de gerbera's appart verpakken en ieder kind 1 bloem met sleutelhanger en kaartje.

PDD-ertje

PDD-ertje

18-05-2011 om 14:15

5 weggeven

Het is hier ook de gewoonte om de hele club waar je meeloopt iets te geven. Dus dat zijn zo'n beetje 25 kinderen denk ik.
Eigenlijk maken we het als ouders steeds gekker bedenk ik nu.....

Guinevere

Guinevere

18-05-2011 om 14:30

Meuh

Mijn wandelaar krijgt niets, alleen de zak die de oudervereniging van de school uitdeelt. Zelf over het opeten van de (bescheiden) inhoud daarvan doet hij al een maand. Verder de medaille en de eer, ik vind het meer dan genoeg. Ik snap werkelijk niet waarom de kinderen na zo'n stukje schuifelen overladen moeten worden met van alles en nog wat.

PDD-ertje

PDD-ertje

18-05-2011 om 14:37

Hahaha

een stukje schuifelen. Ik vind het toch wel een hele wandeling hoor. Die kleintjes 5 km en de groten alweer 7,5 km. Maar de laatste dag is echt een happening hier. En als iedereen het doet voel ik me toch wel verplicht om mee te doen. Anders zou ik het wel erg sneu vinden....

m ik

m ik

18-05-2011 om 14:59

Zelfgemaakte medaille met ...

Hier kregen de kinderen ooit eens zelfgemaakte medaille met wat snoepjes erop bij een spelletje op de camping. Ik ben nu van plan om dat ook te maken voor de laatste avond van de 4 daagse.
Een bierfiltje met aluminiumfolie inpakken, een rondje knippen van gekleurd papier, een 1 erop schrijven en in het midden plakken, daaromheen platte snoepjes (bv. doorgeknipte smiley's), lint erdoorheen aan de bovenkant en klaar is klara !

Hendrika64

Hendrika64

19-05-2011 om 11:28

Vierkante beker

Er lopen twee draadjes over dit onderwerp. Zoals ik al eerder aangaf heb ik mijn meiden vorig jaar een vierkante ijsbeker met een rood rond spekje erin ingepakt in folie gegeven met een zelfgemaakte waardebon voor een italiaans ijsje gegeven. Ze vonden het zeer geslaagd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.