Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Keukenprinses

Keukenprinses

31-07-2012 om 12:16

Totaal onbelangrijk Achterstallige klusjes

In het kader van totaal onbelangrijke kwesties het volgende:
Ik heb zojuist de bovenkant van mijn keuken bekeken en tot mijn schrik zag ik daar zo'n halve centimeter stof en vet, ipv wit was de bovenkant grijs/groenig!
Dus aan de schoonmaak, dat kostte wel een tijdje en diverse schuursponsjes en speciale schoonmaakmiddel.
Zal toch zeker wel 5- 7 jaar geleden zijn dat dit voor het laatste gedaan is schat ik, zoniet langer. Kan er met een gewoon huishoudtrapje nl ook niet bij, dus denk ik altijd: doe ik later wel eens.
Hoe vaak doen jullie dit soort klusjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

31-07-2012 om 12:25

Nooit,want............

Nooit,want ik heb daar altijd een heel dun laagje kranten op liggen. Die verwissel ik zo heel af en toe en ik hoef niet te boenen....

Tink

Tink

31-07-2012 om 12:51

Ook nooit

Want ook kranten

Mover

Mover

31-07-2012 om 12:55

Ook nooit want

ik heb keukenkastjes tot aan het plafond

Kranten

inderdaad, dat is de oplossing...... en voor het probleem wat je nu hebt. Vet moet je met vet bestrijden. Die billendoekjes helpen daar heel erg goed tegen..... succes met poetsen, naar werkje. En dan als je klaar bent kranten er bovenop

dc

dc

31-07-2012 om 15:13

Goed idee!

Ik heb het toevallig een paar weken geleden gedaan. Ik doe het elke 6 maanden ofzo eens, dan valt het nog wel mee. Ik ben lang, dus met een keukentrapje kan ik er makkelijk bij. Maar kranten is nog handiger!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2012 om 15:14

Goeie tip zeg

Billendoekjes... ik was er nooit opgekomen Ik vrees dat ik ook eens op de kruk moet klimmen voor dat klusje. Onze kastjes zijn net niet tot aan het plafond en ik kom er bepaald niet elke maand. Ik zal er bij deze ronde ook weer kranten opleggen.

Petr@

Petr@

31-07-2012 om 16:40

Nooit

maar dat komt omdat ik geen keukenkastjes heb hangen ) Maar voorheen legde ik er kranten op, dat scheelde een hoop boenen.

Trix

Trix

31-07-2012 om 17:16

Goeie engelstalige spreuk

Don't disturb the dust, it protects the furniture!!!

Dasty ontvetter!

Bij de Wibra verkopen ze een wondermiddel voor dit soort " gevalletjes " van vet op de kast. Namelijk Dasty ontvetter. Je spuit het erop en je veegt het vet er zo af met een doek. Scheelt je heel wat tijd.
Kranten is ook een goed idee. Zelf poets ik hier 2 x per jaar.

Keukenprinses

Keukenprinses

31-07-2012 om 18:08

Goed idee

Ja, van de kranten had ik ook wel eerder eens gezien maar gewoon nooit zelf gedaan. Denk dat ik dat toch maar ga doen nu. Nu het goede moment want het is mooi vetvrij en stofvrij.
Als ik de krant van vandaag neem, zie ik volgende keer precies hoe lang het geleden is...

Yura

Yura

31-07-2012 om 19:05

6 weken

Ik doe het ca. 1x per 6 weken schat ik in, en ik dacht dus dat dat heel weinig was, wat heerlijk om dit te lezen dus. Heb er wel spullen op liggen die ik regelmatig gebruik, dus dat zal ook wel meespelen. En hoe vaak doen jullie de afzuigkap van binnen? Had ik 3 jaar niet gedaan ofzo, geen idee dat dat moest, tot mijn man opeens op het idee kwam en we dat ding open trokken. Was een en al vet van binnen, gewoon gevaarlijk, dat doe ik nu 1x per 3 mnd, zet ik in een handig appje op mijn i-phone.

Trix

Trix

31-07-2012 om 19:14

Yura?

Yura, welk appje, ik kan wel wat hulp gebruiken

Randje

Boven mijn keukenkastjes is het 'dicht' ik denk dat ons plafond te hoog was om tot aan het plafond kastjes te hebben. Maar bovenaan de kastjes zit een soort 'sierrand' tot aan die aftimmering waar wél vet op blijft liggen. Een krant past daar helaas niet op...en hij loopt ook nog een beetje schuin af....dus wat ik er ook op leg, het zou eraf vallen. In de rand zitten led-lampjes...die je overigens bovenop niet ziet. Dus geen losse bedrading ofzo.
Ik maak die rand ook maar 1 keer in het jubeljaar ofzo schoon, toevallig pas nog gedaan. Maar dat was naar aanleiding dat man het plafond schilderde en mij wees op de laag vet op het randje Oepsie.
Ik heb ooit de tactiek gehoord dat je er gewoon puur afwasmiddel op moet doen, in laten weken en dan eraf poetsen. Dat heb ik gedaan en ging prima...zelfs zonder schuursponsje, dus gewoon met vaatdoek erover en vaatdoek uitspoelen. Had ook op dat moment geen dasty ofzo bij de hand. Het afwasmiddel lost het laagje vet op. En omdat het dikker is blijft het beter liggen (dus druipt er niet af) om in te weken. Alleen voor de randjes bij de muren heb ik een schuursponsje gebruikt, durfde bij die pasgeverfde muren niet groen afwasmiddel te gebruiken, hahaha. Was bang voor groene muren....
groeten albana

Ahum

Iedere week.... Maar (in my defense) als je het iedere week doet is het een werkje van drie seconden. Als ik ook de frontjes doe, met keukenreiniger.

Yura

Yura

01-08-2012 om 12:13

Trix

Ik heb Errands van Yoctoville, hij is gratis. Je zet je klusjes erin en op welke dag en hoe vaak, elke dag, om de dag, 1x per week, 1x per 3 maanden etc. Als je klaar bent vink je het af en komt hij vanzelf na een week, 6 weken oid weer tevoorschijn. Komt het die dag niet uit (ben je op vakantie bijvoorbeeld) dan kun je ook uitstellen.
Niks mis met een agenda natuurlijk, maar ik vind mijn iphone nou eenmaal erg leuk en ben gek op leuke en handige appjes, dus dat maakt het allemaal net even wat leuker, voor mij dan.

dc

dc

02-08-2012 om 08:42

Gale

vertel, hoe berg jij pannen en borden op? Of eet je nooit thuis? Ben heel erg nieuwsgierig!

dc

dc

02-08-2012 om 12:42

Geweldig!

Zou ik ook wel willen, klinkt echt veel praktischer dan de kastjes die ik heb. Maar ja, moet ik maar niet huren

dc

dc

03-08-2012 om 08:40

Drool

dus

ilsepilse

ilsepilse

07-08-2012 om 16:17

Dasty is my friend

voor die klusjes inderdaad, ik probeer het toch ieder jaar te doen en dan weer 'verse 'kranten op te leggen

Moontje

Moontje

11-08-2012 om 20:47

Gatsie

He bah, zo weinig? Ik doe ik schat 3x per jaar de keukenkastjes van boven.
Ik spray de kastjes in met Dasty (Wibra) en het vuil en vettige aanslag vliegt eraf. Daarna nog even nasoppen.
Ik heb meer achterstallige klus-klusjes, zoals een extra stopcontact aanleggen enzo, maar dat klusje is toevallig vandaag eindelijk gedaan!

Merel

Merel

11-08-2012 om 22:54

Minder dan 1 keer per jaar vrees ik

Hmm, het is alweer een hele tijd geleden dat ik daar helemaal boven ben geweest. Veel te hoog hoor Ik kan er wel bij als ik op het aanrecht klauter, maar dat doe ik niet zo vaak Ach ik hoef daar niet van te eten en het vet komt niet ineens spontaan naar beneden zeilen, dus ik doe het wel een keer als ik zo'n schoonmaak bui krijg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.