Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetske

Jetske

25-11-2010 om 15:31

Tortilla

Ik wil graag weer eens proberen een tortilla te maken; voorheen wel geprobeerd, maar het lukt met niet om hem lekker gaar te krijgen (het ei dan). Nu zag ik in een kookprogramma op t.v. dat ze de aardappels etc. zachtjes aanbakken in een koekenpan, daarna ei erdoor en even op het vuur. Vervolgens ging de hele pan gewoon in de oven. Lijkt me reuze handig. Maar kan ik mijn koekenpan met steel nou gewoon in een hete oven zetten? Smelt die steel dan niet? Ik heb wel geprobeerd of hij past en dat is wel het geval.
Jetske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

25-11-2010 om 15:55

Spaanse aardappeltortilla

ik zou geen koekenpan met steel en al in de oven zetten. Dat smelt volgens mij echt wel. (dat is in ieder geval mijn ervaring met per ongeluk in oven achtergebleven pannen)
Ik maak hem als volgt: aardappels in kleine stukjes, bakken in ruim olie, als de aardappels gaar zijn olie afgieten. Per persoon 1 ei loskloppen en door de aardappel roeren. Prutje terug in de koekenpan en een beetje aandrukken. 1 kant bakken, omdraaien met behulp van een deksel of groot bord, andere kant bakken.
Nog nooit een probleem gehad van niet gaar ei. Je kan er ook wat ui, ham, stukjes tomaat bij bakken. Lekker!

notje

notje

25-11-2010 om 18:19

Jawel

Het kan als je een koekenpan hebt met een metalen handvat.Hier gaan die regelmatig de oven in.Met kunststof gaat dat niet inderdaad.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 19:58

Niet te veel haast hebben

Als je niet te veel haast hebt kun je de tortilla op een laag pitje gaar laten worden op het vuur. Met wat kunst en vliegwerk kun je de 'koek' keren en de bovenkant nog een beetje bij laten kleuren. Ik heb wel een pan met metalen handvat, dus ik ga het ook een keer in de oven proberen. Als de pan er in zijn geheel inpast tenminste.
In afwijking op Ishtar doe ik er niet zoveel olie bij dat ik moet afgieten en dan kun je na het bakken van de aardappelblokjes gelijk het eimengsel eroverheen gieten en gaar laten worden. Bij de aardappelblokjes kun je ook paprika, ui en inderdaad tomaat meebakken. Ik vind het mijn ontdekking van dit jaar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.