Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

21-11-2015 om 16:37

topdekmatras of nieuw matras?

Heeft iemand van jullie zo'n topdekmatras? Wat moet je daar eigenlijk mee? Mijn kids vinden hun matrassen niet zacht genoeg ze zijn al wel minimaal 10 jaar oud de matrassen (nog wel goed), wat is dan handig: gewoon nieuwe matrassen of zo'n topdek?
vindt traagschuim nix.

Motina

Motina

21-11-2015 om 17:04

10 jaar?

Ik vind tien jaar best wel lang en ik zou gewoon eens een nieuw matras kopen als ze er over klagen. Zo duur zijn die niet bij bijvoorbeeld Ikea.

Arawen

Arawen

21-11-2015 om 19:10

Wij hebben een topmatras

Een soort van dekbed met elastiek eraan, dat om de hoeken van de matras gaat. Gekocht omdat de matras(sen) van ons bed oud werd, maar ook een stukje uit hygiënisch oogpunt. Zo'n top-ding kun je namelijk in de wasmachine gooien. Het is ook een stukje bescherming van je matras.
Ik zou het aspect 'hygiëne' dan ook zwaarder laten wegen dan het vernieuwen van de matras, bij de keuze voor wel/niet zo'n ding.

Matras nog goed?

Je hebt een dunne beschermlaag zoals Arawen beschrijft en je hebt een echt dik topmatras. Als het matras nog goed en schoon is, is een topmatras( ong.8 cm.) een zachte, warme oplossing.

Moet je op den duur toch investeren in een nieuw matras dan kan je de topmatras daar weer op leggen.

bertje1

bertje1

24-11-2015 om 11:19

ja bedoel zo'n dikke

vraag me dus af waarom mensen dat nemen.
ik ga zeker een bescherm ding over het matras doen, zodat hij niet zo vlekkerig wordt

Bert, waarom een dik topmatras.

Een dik topmatras is zacht, warm en luxe.
Ook bescherming van je matras.
Wij hebben een boxspring, in kleur gestoffeerd, daar ga ik geen hoeslaken om doen, die gaat dus om de topmatras, scheelt ook tilwerk. Onze matrassen zijn zwaar.
Nog een reden voor een topmatras is dat je bij 2 losse matrassen bij een tweepersoonsbed er één geheel van kunt maken met topmatras. Geen gleuf in het midden.

Zoon heeft een boxspring van Ikea, die is grijs. Zijn matras is wit, die maak ik in één kleur met de boxspring met een speciale strakke hoes van Ikea. Goedkopere optie dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.