Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yura

Yura

18-04-2013 om 14:29

Tompoucen lang bewaren en vervoeren

Wij verblijven in de mei-vakantie bij familie in het buitenland. Uiteraard wordt daar de inhuldiging ook bekeken. 's Avonds is er een feestje van alle Nederlanders, waar wij ook mee naartoe gaan. Iedereen neemt wat mee. Nu leek het me leuk om oranje tompoucen mee te nemen. Maar, hoe ga ik dat doen? Ik moet ze dan op vrijdag kopen, waarna ze de dinsdag daarop gegeten worden. Kun je ze invriezen? Dan kan mijn familielid ze in de diepvries zetten als we aan gekomen zijn. Maar hoe ga ik ze onderweg goed houden? We vertrekken vrijdagmiddag, dan kan ik ze in een koelbox doen. Maar we overnachten ergens en dan moeten we de volgende dag nog een uurtje of 8 rijden denk ik. Dan zijn ze dus 's nachts en zaterdag overdag niet meer gekoeld, zijn ze dan nog eetbaar? Vroeger hebben we wel eens zo'n electrische koelbox gehad, maar die heb ik al jaren niet meer en om er nou eentje speciaal hiervoor aan te schaffen? Zo'n ding is ook nogal groot staat me bij, vanwege de dikke wanden en we hebben heel weinig bagageruimte.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

18-04-2013 om 14:35

Zelf maken

Je hebt van die zelfmaak tompouce pakketten. In deze tijd zijn ze ongetwijfeld te koop met oranje glazuur.
Een alternatief is oranje koeken of cakejes, daar waar oranje glazuur op zit.

Yura

Yura

18-04-2013 om 16:26

Goed idee

Wat een goed idee zo'n zelfmaakpakket. Ik ga eens kijken. Bijkomend voordeel is dat het veel minder plaats in neemt en dat mijn dochter zoiets geweldig vindt om te maken, dus die doe ik er ook nog eens een groot plezier mee. Bedankt.

Oranje glazuur

Kan je heel makkelijk zelf maken door een paar druppels oranje siroop door poedersuiker te roeren.

skik

Yura

Yura

18-04-2013 om 20:53

Glazuur

Bedankt voor de tip van het glazuur. Ik zag bij de AH inderdaad alleen roze zelmaaktompoucen dus dacht al dat ik het glazuur dan zelf zou moeten maken.

Na één enkele dag

Begint de pudding al in de boven- en onderkant te trekken. Het deeg wordt dan papperig en verliest iedere knapperigheid.
Echt helemaal niet lekker.

dus zelf maken is ideaal!

cqcq

cqcq

19-04-2013 om 12:07

Aldi

Bij de Aldi komende week oranje zelfmaaktompoucen in de reclame.

Je koopt ze vast en haalt de bovenkantjes er even af. Voor het gemak haha, niet zo praktisch he.

Yura

Yura

19-04-2013 om 15:18

Aldi

Ah mooi zo, bedankt voor de tip, ga ik komende week langs. Is nog makkelijker dan zelf glazuur maken, want dan had ik ook nog poedersuiker en oranje siroop mee moeten nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.