Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Belle Époque

Belle Époque

14-09-2011 om 08:03

Toch maar weer die cavia en dat trappetje

Een tijdje geleden stond er een topic hier over een caviahok met een loopplankje naar een verdieping hoger. Uiteindelijk ging dat over hun leeftijden, maar de gouden tip heb ik nog niet gevonden.

Ik heb dit weekend zelf een "caviaflat" gekregen met zo'n trappetje. Ideaal, dacht ik! Maar die twee hobbezakken zijn echt die plank niet op te jagen!

Ik heb al schijfjes komkommer bovenaan gelegd en het is geweldig om te zien hoe een cavia zich kan uitrekken om die komkommer te pakken te krijgen maar verder niks.

Deze cavia's zijn 1 en 2 jaar oud. De caviaflat is geweest van iemand die ook cavia's had maar ze weg moest doen wegens allergie. Volgens haar liepen haar cavia's (die < 1 jaar en kleiner waren) wel de plank op en af.

Wat zijn jullie ervaringen met cavia's en loopplanken? Zit er een kans in dat het muntje alsnog gaat vallen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk

dat mijn 2 cavia;s er anders op zouden reageren. Eentje niet, die is zo onwijze suf en lui. De andere waarschijnlijk wel die heeft het denk ik snel door als er een lekker hapje ligt.

Belle Époque

Belle Époque

14-09-2011 om 10:47

Manda

Er ligt een heerlijk sappig stukje komkommer bovenaan het plankje. Na een aantal mislukte pogingen om het stukje naar beneden te kijken is mijn caviaduo als een blok in slaap gevallen.

Eén van de twee is onze ADHD-caaf. Van haar had ik meer verwacht, moet ik bekennen Maar goed, het ding staat er net een etmaal, misschien moet ik geduld hebben

Boven beginnen?

Kan je ze niet alvast boven zetten en het lekkere hapje beneden? Loopplankje af is vast makkelijker!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Belle Époque

Belle Époque

14-09-2011 om 14:01

Triple

Dat wordt de volgende stap

En anders heb ik binnenkort een caviaflat te koop voor cavia's die wel durven Misschien moet je er jong mee beginnen?

Tirza G.

Tirza G.

14-09-2011 om 14:11

Welnee

Dit gaan ze gewoon leren en ook gewoon doen. Even geduld. Het is een nieuwe kooi.

Tirza

Belle Époque

Belle Époque

14-09-2011 om 17:14

Tranen met tuiten gelachen

Zoon was net even hier (hij heeft pappaweek) en heeft het duo om beurten trappetje op en af geforceerd. Ze keken alsof ze het in Keulen hoorden donderen, echt ontzettend grappig! Cavia's staan nou eenmaal niet bekend om hun grote intelligentie (hoewel... Een plastic zak en een koelkastdeur snappen ze wél meteen...).
Het ging niet van harte (volgens mij snappen ze er echt niks van) en we zullen nog veel moeten oefenen, maar wat moest ik lachen om die twee über-domme hobbezakken die maar niet lijken te begrijpen dat er op 1 hoog een lekker komkommertje of witlofje lokt...!

Belle Époque

Belle Époque

15-09-2011 om 00:05

Loopplank

Gale, klopt. Het zijn logge beesten. Maar hoewel ik dit hardnekkig "een trapje" noem, is het eigenlijk vooral een loopplank...

Ik kijk het nog even aan, en anders gaat-ie marktplaats op

Rafelkap

Rafelkap

15-09-2011 om 09:35

Caviaflat

wat een leuk draadje. Mijn oude kledingkast is nu een flat voor cavia's. Ik had em voor een tientje op marktplaats staan, mensen kwamen kijken. En maar passen en meten.. heel vreemd, ik vroeg na een tijdje waar de kast voor was?
Voor een caviaflat! Wat een geweldige bestemming voor een oude kast!

Hier...

laat ik ze wel eens in de ommuurde tuin loslopen. Ze vinden het even leuk, maar als het even kan glippen ze weer de woonkamer in en gaan ze naast hun hok wachten tot ze er weer in kunnen.

Volgens mij zijn het totaal geen avontuurlijke beesten en zouden ze zich het liefst de hele dag onder het hooi verstoppen.

Belle Époque

Belle Époque

16-09-2011 om 09:21

Ik zie het steeds minder zitten

Ze wéten nu hoe het moet. Maar zijn echt dat trappetje/loopplankje niet op te krijgen.

Ik kijk het nog héél even aan, maar ik denk dat de caviaflat binnenkort toch plaats gaat maken voor een gewone kooi. Hun vorige kooi is stuk (aan alle kanten gebarsten), vandaar deze poging... Maar dit gaat 'm ook niet worden. Net wat Liat zegt: totaal geen avontuurlijke beesten.

Misschien is er iemand met ratjes of dwergkonijnen of zo, die 'm wil overnemen voor een zacht bedragje? (de caviaflat dan, niet de caafjes zelf )

Het duurt even

Het duurt even, maar onze cavia is het uiteindelijk wel gaan doen. Ze zat samen met een konijn buiten in een reuze villa, met een flinke trap (plank, met dwars latjes om de zoveel cm). Het opstappen vond ze moeilijk, daar hebben we nog een extra stoepsteen neer gelegd, na verloop van tijd was ze erg snel erop en eraf. Het binnenhok was boven, maar overdag zat ze meestal beneden. Dus heb nog hoop, hier is het goed gekomen. Helaas zijn ze beide inmiddels overleden, maar dat was een kwestie van ouderdom .

Groet, Pinkelot

Belle Époque

Belle Époque

16-09-2011 om 14:13

Slim!

...dat van die tegel onder de plank!

Ik merkte net wel dat de ene caaf net de plank even aan het verkennen was (er op staan, nog niet klimmen). Zou het dan toch...?

Tirza G.

Tirza G.

16-09-2011 om 15:46

Geef het even

Voer elke keer dáár waar ze niet zijn, het heeft echt even tijd nodig.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.