Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

08-01-2014 om 14:50

toch dat overstappen doen??

Ik heb mij een paar maanden geleden nav dat tv programma in laten schrijven. Nu krijg ik steeds aanbiedingen, zou dit nu echt lonen? Het is zo reclame- achtig, zou het objectief zijn vraag ik mij af. En als ik over ga naar een andere aanbieder van gas en electra, gaat het dan zo vlekkeloos als ze mij schetsen. Volgens hen kan ik alleen al op gas en electra 50 euro per maand besparen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Flora B

Flora B

08-01-2014 om 14:54

oh...

Ik heb echt geen aandelen ofzo... het lijkt een verstopte reclame.. maar is het echt niet hoor! Maar als ik het terug lees gaan mijn tenen krom staan.

Vaste klantenkorting

Ik heb mijn eigen aanbieder gebeld, gezegd dat ik overweeg om over te stappen, en gevraagd wat ze voor korting kunnen bieden voor trouwe klanten.

Ik heb een leuke actiekorting van hen gekregen, zonder de nodige problemen die een overstap met zich meebrengt.

Een telefoontje waard!

Overstappen moeilijk?

Ik heb op www.gaslicht.com gekeken of een andere aanbieder goedkoper zou zijn. Je pakt even je jaarafrekening van vorig jaar erbij en vult je verbruik in. Ik bleek inderdaad zo'n 50 euro per maand goedkoper uit te kunnen zijn. Ik heb voor de zekerheid nog op 2 andere vergelijkingssites gekeken en die kwamen op hetzelfde uit. Toen heb ik op de site van de nieuwe aanbieder een online aanmeldingsformulier ingevuld. Zij regelen dat het contract met de oude aanbieder afgehandeld wordt. Fluitje van een cent dus.

Overstappen van tv- en internetaanbieder vind ik meer gedoe. Nieuwe digitennekastjes installeren en inprogrammeren en een nieuw mailadres is wat me nog tegenhoudt. De besparing daarop is ook maar 15 euro per maand.

skik

Dalarna

Dalarna

08-01-2014 om 15:35

gas en electra is geen probleem

Je wordt echt niet zomaar afgesloten ofzo dus dat overstappen is geen probleem. Vijftig euro per maand is enorm overigens, reken bij normaal verbruik gewoon op 100 euro per jaar voor elektra en voor gas want dat is vaak de welkomskorting die je krijgt en dan sluit je maar voor 1 jaar een contract af en over een jaar ga je weer shoppen.

Mijn vader bleek potdorie een contract van 5 jaar te zijn aangegaan (ik wist niet eens dat dat kon) toen ik het bij hem eens wilde aanpassen. Hij is al vaker genept door telefoonmensen (een tweede tv contract terwijl hij er nog gewoon eentje had... hoe krijgen ze het voor elkaar!!!) en ik heb het door mijn verhaal op 3 jaar kunnen krijgen mét korting dus daar zit hij nu nog 2 jaar aan vast.

Ik ben zelf in sept overgestapt, ik reken dus echt alleen maar op die 100 euro voor elektra en 100 voor gas en volgend jaar stap ik weer over.

Dalarna

Heeft je vader de telefoon- en energieleverancier zelf gebeld of waren het telemarketeers die hem benaderden? Mijn moeder werd ook vaak gebeld voor van alles en nog wat, en goedzak als ze is, luisterde ze naar het hele verhaal en liet zich vaak overhalen. Ik heb haar toen in het belmenietregister ingeschreven, sindsdien blijft ze verschoond van die bedelbelletjes. Misschien ook iets voor je vader?

skik

Skik

Ik wil even zeggen dat ik het een prachtig woord vind: bedelbelletjes. Met al die verschillend klinkende e's (ik las het wel eerst als bedèlbelletjes, wat nergens op slaat, maar wel weer grappig is).

Groeten,

Temet

bibi63

bibi63

08-01-2014 om 21:42

overstappen

is een fluitje van een cent. Geen gedoe. Mij scheelt het 60!! euro per MAAND (al sinds 3 jaar) en de eindafrekening is altijd nihil. Dus lonen? Bij mij wel degelijk.
Gr. Bibi

Dalarna

Dalarna

09-01-2014 om 11:27

skik

Dat werkt helaas niet want het is steeds zijn eigen maatschappij die hem lastig valt. Hij had dus telefoon van scarlet en die smeerden hem een tv abo aan terwijl hij al via de kabel tv had.

Nu dus weer Nuon waar hij bij zat die hem een vijf jaars abo aansmeerden.

Flora B

De "trick" zit m in het jaarlijks vergelijken en overstappen. De tarieven veranderen namelijk erg snel en door over te stappen kan je profiteren van welkomstbonussen. Juist die kunnen het verschil maken heb ik gemerkt tenminste.

Ik denk wel dat wanneer je nog niet eerder bent overgestapt bent de besparing het grootste is, want dan heb je al 10 (!) jaar het relatief dure slaperstatief betaald. Dit staat ook toegelicht op www.goedkoopste-energieleverancier.net een goede vergelijker via welke ik laatste keer ben overgestapt.

Zelf stap ik het liefst over bij een goede vergelijkingssite, dan regelen zij het contact tussen m'n oudere leverancier en nieuwe leverancier en verder hoef je dan niets te doen.

Wat betreft het vergelijken van telecompartijen voor internet en televisie zou ik je niet zo goed kunnen helpen, daar heb ik nog niet teerder gebruik van gemaakt.

Boontje

Boontje

22-05-2014 om 01:21

Aan het eind..

Ik ben, lang geleden, overgestapt van naar Oxxio, dat inmiddels is overgenomen door Eneco. Het is administratief nooit helemaal in orde gekomen, kreeg dubbele rekeningen en toen ik alles op moest zeggen wegens verhuizing naar het buitenland, werd het pas echt rampzalig. Jaren ben ik bezig geweest met geld terug claimen van Oxxio. Deurwaarders omdat ik niet betaald zou hebben, geen reactie op aangetekende brieven, drama. Maar, zoals gezegd, dat is lang geleden en de problemen werden vooral veroorzaakt doordat de communicatie tussen oude en nieuwe leverancier niet liep en klant van kastje naar de muur werd gestuurd. De overstap was dus zeker niet soepel. Ik ga ervan uit dat de bedrijven er nu meer aan gewend zijn met andere aanbieders te werken maar ben nog steeds huiverig als er zo'n aanbieder op de stoep staat.

vlinder72

vlinder72

22-05-2014 om 07:37

Dit jaar voor het eerst

Wij zijn dit jaar voor het eerst overgestapt. Van Eneco naar NEM. Het is prima gegaan. Wij hebben op de website van de consumentenbod aanbieders vergeleken. Ben benieuwd hoe de eindafrekening wordt dit jaar een deel van ons voordeel wordt namelijk op de eindafrekening verwerkt. Ben benieuwd of dat ook echt gebeurt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-05-2014 om 11:04

Ben ook benieuwd Vlinder

Ons is een voordeel van 300 euro voogespiegeld. Vooralsnog ben ik daar al meer dan de helft van kwijt omdat we van achteraf betalen naar vooruit betalen gegaan zijn. Ook had ik gekozen voor een eenjarig contract en hebben ze er toch een driejarig contract van grmaakt. En dat was niet meer aan te passen nou ja, in ieder geval ben ik vooralsnog niet op achteruit gegaan....

Dalarna

Dalarna

22-05-2014 om 21:26

Hier

Wij zitten sinds september bij energiedirect, we krijgen 200 euro (gas en elektra bij elkaar) na een jaar. Inmiddels heeft eneco, waar we zaten, ook al weer gebeld, ik wilde het dit jaar weer helemaal uitzoeken maar daar had ik wat minder tijd voor en ga akkoord met hun aanbod en krijg volgend jaar weer 100.

Had ik jaren eerder moeten doen

Monique D*

Monique D*

25-05-2014 om 13:41

Wie heeft goede ervaringen met Green Choice?

Daar ben ik benieuwd naar.

@Monique D*

Wij zitten al 10 jaar bij Green Choice

Eigen pagina, waar je op kunt checken of je niet te veel gebruikt.
Je kunt je maandbedrag zelf aanpassen.
Ze zijn telefonisch bereikbaar, geen ergerlijk lange wachttijden.

Heb vorig jaar als vaste klant gevraagd om een korting, omdat alle nieuwe klanten zulke mooie aanbiedingen ontvangen, en ik, als vaste klant als jaren hetzelfde tarief betaal, en heb die korting ook gekregen.

Kortom, wij zijn tevreden!

Dalarna

Dalarna

26-05-2014 om 09:22

jasam

Maar bedoel je de korting op het tarief of de welkomstkorting van 100 euro voor nieuwe klanten, of beide?

@Dalarna

Een korting op het tarief.

Dalarna

Dalarna

26-05-2014 om 10:34

Jasam

Tja dan mis je toch de 100 of 200 per jaar als je elk jaar overstapt.

Tja Dalarna

Dat wel.
Ook de ellende als de overstap niet zo goed gaat als beloofd wordt door de energiebedrijven.

Een vriendin van mij is al maanden in gevecht met onterechte afschrijvingen als gevolg van een overstap.
En zie dan maar weer hoe je je geld terug krijgt.

Dalarna

Dalarna

26-05-2014 om 11:53

jasam

Het kan ook best wel eens fout gaan bij jouw energiebedrijf hoor. Zoals VEH al maanden roept: het is onzin dat de energiereuzen dat altijd maar roepen en overal gaat wel eens wat mis. Ik vind 200 euro een hoop geld in het jaar dus dan wil ik best wel even wat opletten.

Monique D*

Monique D*

26-05-2014 om 15:30

Jasam, wat is jouw maandbedrag?

Wat is jouw maandbedrag? En wanneer krijg je korting op het tarief? Is het standaard dat je tussen 100,- en 200,- euro verliest als je overstapt of is dat een boete als je "te vroeg" de overstap maakt (dus als je nog een contract hebt lopen bij de vorige energiemaatschappij)?

Monique D*

Monique D*

26-05-2014 om 15:32

Bibi63, welke energieleverancier heb jij?

Bibi63: "Mij scheelt het 60!! euro per MAAND (al sinds 3 jaar) en de eindafrekening is altijd nihil."

Ik ben benieuwd welke energieleverancier je nu hebt.

@Monique D

Mijn combinatie maandbedrag Gas en elektra is 170 euro.

Moet er wel bij zeggen, ik ben gastouder, de hele dag thuis en de apparaten zijn goed in gebruik. Ik reken mijn huishouding tot een 8 persoonshuishouding.
We bakken regelmatig dingen/mixer/oven
De spelcomputers/ 3 stuks/ TV staat altijd aan, er is altijd wel een kind die kijken wil, terwijl de anderen zitten te tekenen of buiten spelen.
Computer staat hier dag en nacht aan.
Als de baby hier is, staat de CV ook vaker aan.
En ik heb een puber die het liefst een uur doucht

eindafrekening was 278 euro terug.

Dalarna

Dalarna

27-05-2014 om 08:31

monique

Ik begrijp niet wat je nu wil zeggen met die 100-200 maar het is dus wel standaard dat als je overstapt je 100 of 200 na een jaar terug krijgt voor dat overstappen. Dus als je het een beetje handig doet krijg je elk jaar 100-200 euro terug.

Monique D*

Monique D*

27-05-2014 om 15:23

Ik dacht dat je dit bedrag verloor

Ik dacht dat met het overstappen 100 of 200 euro zou verliezen. Als ik het terug kan krijgen is het ok.
Ik weet wel dat je een boete krijgt als je tijdens het contract overstapt.

Mijn contract loopt af eind juni en wil dus vóór juli naar een andere energieleverancier. Het is de eerste keer dat ik overstap.
Daarom ben ik op zoek naar andere goede energieleveranciers.

Ik zal die vergelijkingswebsites uitproberen.

romiej

romiej

03-06-2015 om 15:39

doe het jaarlijks

ik stap meestal elke jaar over van energie maatschappij via http://www.onlineenergievergelijker.nl/ ben altijd tevreden. Er is veel concurrentie tussen de maatschappijen. Dus ze veranderen vaak van positie als het gaat om de prijs / service / kwaliteit verhouding.

Dennis

Dennis

09-10-2015 om 22:16

Goedkoopste.net

Heb je http://www.goedkoopste.net al uitgeprobeerd? Daarmee kun je niet alleen energie vergelijken, maar ook verzekeringen en internet aanbieders. Al met al kun je veel geld besparen als je de moeite neemt om alle prijzen te vergelijken en te kiezen voor de goedkoopste deals.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.