Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mik

mik

15-11-2011 om 14:32

Tja, waar kan ik dit probleem neerleggen? Garantie vaatwasser.

Een maand of wat geleden hebben wij een nieuwe keuken laten installeren met het één en ander aan inbouwapparatuur. Waaronder een vaatwasser, maar wat een rotding is dat. Hij wast zo ontzettend slecht af: nog wat jusresten op een bord --> de hele "schone" vaat vet,nog wat aardappelresten op een bord --> de hele "schone" vaat onder de zetmeelsporen.
Ik word er helemaal gestoord van, moet eigenlijk alles goed afspoelen voor het de vaatwasser in gaat, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Kan ik hierover de keukenleverancier/winkel bellen of hebben die er niets meer mee van doen? Weet iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

15-11-2011 om 14:51

Contact opnemen met je leverancier

Die is je aanspreekpunt. Die zal vervolgens contact moeten opnemen met zijn toeleverancier.
En zorg dat je je aankoopbon bij de hand hebt.

Wat wendelien zegt

Dat is de wettelijke regeling. Degene die aan jou die vaatwasser heeft verkocht, is degene die jouw klachten op moet lossen.

Welke vaatwasser?

Ik ben ook een keuken aan het uitzoeken en daarom benieuwd naar merk en type vaatwasser. Dan neem ik die niet!
Maar dit probleem lijkt me een garantie verhaal. Zo'n ding moet toch gewoon schoon kunnen wassen bij redelijk normale vervuiling en niet te volle belading?! Check je wel of de sproeiers vrij kunnen ronddraaien voor je hem aanzet?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

mik

mik

16-11-2011 om 14:42

Triple en anderen

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de keukenwinkel bellen.
Triple, het is een vaatwasser van Siemens, niet nemen dus ! Ja, ik kijk wel of de sproeiarmen goed rond kunnen draaien. Succes en veel plezier met het uitzoeken

Puck

Puck

16-11-2011 om 17:06

Siemens juist geweldig

Mik, wij hebben een Siemens vaatwasser en die is juist geweldig. Onze vorige was een Bosch en die was ook super. Het lijkt me dat dit een probleem van jouw vaatwasser is en niet van Siemens in het algemeen. Uit eerdere draadjes bleek dat er veel OO-ers juist heel tevreden zijn over Bosch en Siemens.
Zijn alle instellingen wel goed? Doet het verwarmingselement het wel? Kortom: keukenboer bellen en vragen of ze de juiste monteur willen sturen. Wij kregen voor de afzuigkap waarvan binnen een week een motor was doorgebrand de eigen servicedienst van Siemens. Keurig vervangen zonder verdere rompslomp.

m ik

m ik

16-11-2011 om 20:00

Ja foutje puck

het is Zanussi. Ik had Zanussi in mijn hoofd en typ Siemens. Waarschijnlijk omdat onze vorige een Siemens was ... geweldig inderdaad !

dc

dc

16-11-2011 om 20:36

Controleer eens

of alle verpakkingsmateriaal eruit is. Bij onze vaatwasser zaten er plastic beschermhoesjes om de ronddraaidingen, waar ook water uit hoort te komen. Toen waste hij ook erg slecht af. Hoesjes eraf en probleem verholpen.

Heb ook siemens

Ik heb nu ook een Siemens en ben er tevreden over. Hij is ook lekker stil.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Siemens en bosch

komen uit dezelfde fabriek, volgens de monteur van "mijn" oude Bosch, ook nog een derde Duitse, AEG misschien ?

Monique D*

Monique D*

20-11-2011 om 15:17

Zeepblokjes?

Welk merk zeepblokjes gebruik je?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.