Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tips voor zonwerende folie gezocht

Gisteren bij schoonouders op bezoek en het was er HEET. Nou ja, dat was het overal, maar bij hun is het ook heet als het elders heel goed is uit te houden. De zon staat vol op woonkamer en keuken, en doortochten is om verschillende redenen niet goed mogelijk. Ze hebben nu verticale lamellen maar dat helpt tegen de hitte helemaal niks. Het is een huurwoning, ik weet niet of het glas enkel of dubbel is, in elk geval is het geen HR+ glas.

Zonwerende folie lijkt mij een goed idee. Ik heb even op dit forum in het archief gelezen, maar wil graag toch nog tips: wat is een goedkope oplossing, en kan dat spul ook weer makkelijk van het raam af? Ze zijn van plan om in elk geval binnen enkele jaren te verhuizen, dan moet die woning wel weer schoon opgeleverd worden.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

20-08-2012 om 13:01

Halfords

Wij hebben het op zolder, op de kamer van onze oudste en daar is het normaal een sauna. Die folie scheelt echt een aantal graden, is goedkoop (althans stukken goedkoper dan screens) en ik raad het iedereen aan. Gewoon van de halfords, zelf geplakt (tips aanbrengen op internet te vinden) en je kan het er idd ook gewoon weer afhalen.
Ik wil het ook op onze kamer (1 verdieping lager).

Temet

Temet

20-08-2012 om 14:02 Topicstarter

Rafelkap

Even gekeken op de site van Halfords en ik zie dat ze het in verschillende graden van lichtdoorlatendheid hebben. Welke heb jij? Ik zie er 1 met 3% lichtdoorlating, maar dat betekent toch niet dat het praktisch verduistert? Of wel?

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

20-08-2012 om 18:49

Temet

Wij kunnen gewoon naar buiten kijken. Eerlijk gezegd weet ik niet meer welke % we hebben, de verpakking is allang weg. Het helpt alleen tegen de warmte, voor verduistering hebben we verduisterende rolgordijnen.
Je kan anders een stukje proberen?
Op internet kan je ook bedrijven vinden die dit soort dingen voor je plakken, maar daar zit wel een prijskaartje aan.

Temet

Temet

21-08-2012 om 14:55 Topicstarter

Rafelkap

Maar je hebt dus niet het idee dat het met die folie duidelijk donkerder is dan zonder?

Ik denk dat als we zoiets gaan doen, we het zelf moeten doen. Anders wordt het wel erg duur, en als ze met 1-2 jaar verhuizen dan is het sop de kool niet waard. Maar die Halfordsfolie is niet zo duur en met 2-3 rolletjes zijn we denk ik wel klaar. Dat is zelfs voor een korte periode de investering nog wel waard.

Groeten

Temet

Rafelkap

Rafelkap

21-08-2012 om 17:24

Temet

Het is gewoon getint, dus je kijkt door een lichtgetinte zonnebril naar buiten, maar de verduisterende rolgordijnen zijn wel nodig om het donker te maken.
Je mag best komen kijken, ik woon in het midden des lands.

Temet

Temet

21-08-2012 om 18:08 Topicstarter

Dank je

Nee, dank je, kijken hoeft niet. Zoals je het beschrijft is duidelijk genoeg.

Het is wel even iets om goed over na te denken. Het gaat o.a. om het raam van de woonkamer. Ik zou dat zelf bijvoorbeeld beslist niet getint willen hebben, ik kijk graag naar buiten. En ja, in de zomer zijn die lamellen dicht dus dan maakt het weinig uit, maar in de winter is het dan misschien wel heel vervelend. Een zolderkamer is een wat ander verhaal, vind ik.

Hoe dan ook bedankt voor je ervaringen, dan weet ik een beetje waar we rekening mee moeten houden.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.