Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Evelien

Evelien

15-12-2013 om 21:08

Tips voor simpel te maken grand dessert?

1e kerstdag moeten we het dessert verzorgen voor 6 volwassenen en 2 kinderen (pubers).

Lijkt me leuk een grand dessert te doen, maar de 23 en 24e werk ik, 24e 's avonds geen tijd ivm kerstavond. Zou evt. maandagavond wel iets kunnen doen of misschien dinsdagochtend vroeg, maar wil er vooral niet teveel tijd aan kwijt zijn. En ben geen geweldige kok!

Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen?
En ook wat leuk is als garnering, zodat het er profi uitziet ?

Onderdelen mogen ook kant en klaar zijn (als maar bij AH te koop).

Niet of heel weinig chocola.

Das toch niet moeilijk?

Gewoon allemaal dingetjes kopen die je lekker vindt en dan van alles een klein stukje op het bord leggen, rondom een flinke klodder zelfgeklopte slagroom en bestrooid met wat poedersuiker. Appelkruimelvlaai, soesjes, tiramasu, baverois, mousse, ijs of wat je verder nog lekker vindt en erbij vindt passen.. Ik zou dat niet eens van tevoren klaarmaken (behalve de slagroom dan), ik zou het terplekke op de borden leggen en zo uitserveren. Mocht het ijs te hard zijn om te scheppen, dan zet je het gewoon tien seconden in de magnetron.

Katniss

Katniss

15-12-2013 om 21:16

Van alles op een bord

Ik definieer grand dessert als 'lekkere dingen' op een bord. Wat dat betreft heel eenvoudig dus Op die van mij ligt vaak een bolletje sorbetijs, een zelfgemaakte meringue, stukje fruit, en ik garneer het met poedersuiker en/of chocoladesaus uit een flesje. Je kunt er ook nog klein stukje brownie (maar dat is chocolade), appeltaart, of tiramisu bij leggen.

als je toch iets wil maken: 10 minuten-ijs maken

kerstschuimkoekjes verkruimelen, slagroom kloppen, zakje klop-klop kloppen( wel goed van te voren je mixer haken schoonmaken anders lukt t niet.
Dat allemaal door elkaar spatelen, wat punten er aan trekken zeg maar en in de vriezer stoppen in een cakeblik met huishoudfolie erover. Kun je dagen bewaren zo.

Verder nog wat bavaroise halen, 2 bakjes verschillend ijs, leuke ijskoekjes,bv die rolletjes en je hebt tegenwoordig van die versieringen die op cakejes kunnen? Zijn erg leuk als garnering.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-12-2013 om 22:32

Gepofte miehoen

Olie in een pannetje verhitten en daar plukjes mihoen in doen. Zorg dat je klaar staat met een schuimspaan, want het poft meteen en dan kun je het er weer uit halen. Je krijgt dan een kronkelbergje. Bestrooien met poedersuiker en je hebt spectaculair uitziende garnering. Prima een of twee dagen van te voren te maken, bewaren in een plastic bakje met deksel. Snel klaar en simpel.

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/415800/verrassende-versiertruc-gepofte-mihoen

favoriet 'mooi' toetje

is hier toch wel de pavlova! Met mooi vers (rood) fruit en slagroom, iedereen likt zijn vingers erbij af! Diverse mooie en lekkere recepten te vinden op internet! Is echt niet moeilijk, maar geeft ook een mooi resultaat.

succes!

Evelien

Evelien

20-12-2013 om 13:25

Bedankt allemaal

Iedereen bedankt voor de tips. Ook Jons. Ik kende Pavlova niet, maar heb het opgezocht en het ziet er mooi en lekker uit. Ga het nu toch maar niet maken, houd het maar bij Grand Dessert, maar hou het voor een andere keer in mijn achterhoofd!

Pavlova

Is hier ook al jaren favoriet!

Jesse_1

Jesse_1

20-12-2013 om 18:11

Tja, mijn desserttopper...

... blijft een omelet sibirienne. IJs met een cakelaag en merengue erom heen is dat (komt uit de oven!). Spectaculair en lekker.
Maar ja, daar heb je voor een Grand Dessert nix aan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.