Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Olieflap

Olieflap

26-12-2012 om 21:05

Tips voor oliebollen en appelflappen

Wij gaan met de frituurpan oliebollen en appelflappen bakken. Die laatste hebben we nog niet eerder gedaan, die eerste op kleine schaal vorig jaar. We gaan het ook bij iemand in de garage doen en moeten daar dan nog het spul kopen.

Wat raden jullie aan voor 7 echt grote eters: hoeveel pakken? Hoeveel olie moet er in die pan? Rozijnen moet je die echt urenlang wellen?

Andere tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Olieflap

Olieflap

26-12-2012 om 21:07

Grote eters

Het is dus de bedoeling dat er wel iets van 45 bollen en 15 flappen minstens uit komen.

Fiorucci

Fiorucci

26-12-2012 om 21:53

Flap

De flappen zou ik met goudrenetten vullen, dat is het lekkerst.

Thursday Next

Thursday Next

27-12-2012 om 23:50

Ik...

bak meestal 3 pakken oliebollenmix weg voor 5 personen. Dan hebben we ruim genoeg. Bak in zonnebloemolie en niet in slaolie of frituurolie! Dat maakt de bollen veel lichter te verteren! Gewoon zoveel olie als in je frituurpan mag, tot de "max". Ik bak hier gewoon in de keuken onder de afzuigkap, gasstel en aanrecht bedekken met kranten die kunnen na afloop zo weg. Rozijnen week ik een half uurtje of zo in heet water. Appels inderdaad goudrenet, stukjes appel door het oliebollenbeslag mengen is ook lekker, en dan het beslag gewoon laten rijzen. Ananasflappen doen het trouwens ook altijd goed hier.
En wellicht ten overvloede: loop nooit weg bij de hete olie. Je zou denken dat iedereen dat weet maar elk jaar hoor je weer van branden omdat iemand toch even weg liep om even de schaal baksels naar binnen te brengen of zo...

Hmmm

midden in het rondje van de schijf appel een stukje spijs......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.