Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

14-09-2011 om 12:21

Tips voor nachtzweten

Vanwege de combi van net bevallen zijn en ook lichte verhoging door dreigende borstontsteking, nu weer gevolgd door een verkoudheid, drijf ik echt volledig weg in bed 's nachts. Iemand tips hoe hiermee handig om te gaan? Ik verwissel ongeveer halverwege mijn nachthemd voor een droge, maar dan nog blijft het een klamme toestand. Ik weet niet meer hoe ik dat de vorige keren deed!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Handdoeken

..die legde ik in bed.

goh, dat ik dat al vergeten was, dat gevoel!

Verder gewoon veel wisselen.

Helaas heb ik toen veel gewisseld met T-shirts waar "ongewoon HEMA" op staat, daar had ik er 4 van liggen, dusseh... die kraamfoto's... dan ff opletten!

Heel erg gefeliciteerd trouwens, ik had het draadje helemaal gemist en ik dacht die zit nog op haar ei!

Asa Torell

Asa Torell

14-09-2011 om 14:07

gelukkig al wel kwijt! Dat moest ook wel officieel. Dank je wel voor de felicitaties! Ik ga vanavond inderdaad maar eens een extra handdoekje erbij nemen. Wat kraamfoto's betreft... dankzij overtijd zijnde baby geldt dit ook voor mijn kapsel... dus laat maar .

liora

liora

14-09-2011 om 22:36

Asa

Oh ja, dat is gewoon ontzwangeren! Vervelend hè? Veel drinken... En een badstoffen hoeslaken is wel lekker!

Onderdekje?

Heb je dat onderdekje voor de bevalling wel onder je hoeslaken vandaag gehaald? Je weet wel, dat je matras niet vies wordt? Daar werd ik zo akelig klammig van. En je zou kunnen kijken of een beter ademend dekbed of quilt zou kunnen gebruiken van wol of katoen. Een synthetisch dekbed zweet veel meer.

Dorry

Asa Torell

Asa Torell

18-09-2011 om 15:17

Handdoek

Heb inderdaad inmiddels een extra handdoek in bed, niet om op te liggen maar om mezelf regelmatig even mee af te drogen .
Goede tip van dat onderdekje Dorry, toevallig heb ik er deze keer wel aan gedacht maar dat is me ook wel eens overkomen.
Het beter ademende dekbed kan op de hypothetische 'volgende keer beter' lijst samen met het huren van een wasdroger, het babybed op wieltjes en nog een paar van die dingen.

Asa Torell

Asa Torell

19-09-2011 om 12:10

Berber (ot)

Dank je wel! Er zat zelfs nog een knipbeurt tussen, maar die was minder goed gelukt en nu dus ook nog uitgegroeid.
En ik probeer man nog wel zo ver te krijgen dat ie wieltjes knutselt, misschien iets voor een apart draadje 'hoe maak ik wieltjes onder...'? Bij wiegjes zie je het volgens mij zelfs wel eens.

Asa

Allereerst gefeliciteerd met jullie beeb. Tegen zweten heb ik sinds kort iets ontdekt. Heb de kruidentuin herontdekt.
Het kruid SALIE kun je echt mega veel dingen mee doen.
Als je er hete thee van maakt helpt het giga tegen verkoudheid en in het bijzonder tegen een giga snotneus. Maar als je SALIE (liefs wel steeds de verse variant) koud drinkt heeft het tegen oa overmatig zweten en werkt het vochtafdrijvend. Spoelen ermee is weer goed voor ontstekingen in de mond en aften. Ik vind het een geweldig kruid.
En idd nu ik een weekje het koud drink (heb deze dus in de tuin staan) lijkt het erop dat ik iets minder zweet. Met name in bed (wel net voor je naar bed gaat drinken dan). Ik ken het maar namelijk al te goed. Mijn deel is af en toe zo nat dat het lijkt alsof ik iets anders heb gedaan maar dan veel hoger.
Misschien een tip.
Gr. Rymcke

Asa Torell

Asa Torell

20-09-2011 om 15:08

Rymcke

Ha, dat is weer een heel andere aanpak dan achteraf deppen. Hoe doe je dat dan met die salie koud drinken, bedoel je dat je het ook in koud water laat trekken? Of zet je er thee van die je vervolgens laat afkoelen?

Asa

Het beste is verse blaadjes salie, stuk of 4 of 5. Knip deze in stukjes en giet daar kokend water op. Af laten koelen dus koud drinken. Heb je geen verse salie dan heeft dokter vogel ook een variant in de winkel. Overgang en nachtelijke transpiratie. Maar salie heeft veel mogelijkheden. zoek maar eens op salie.
Gr rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.