Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tips voor kleine gerechtjes

Voor mijn werk ben ik op zoek naar kleine gerechtjes, koud of warm. Het moet makkelijk te maken zijn, niet te vet en moet gemalen kunnen worden in een blender.

Voor de kook/ bakactiviteit zitten we nu in de cake, ei gerechten en soep of smoeties. maar volgens mij is er veel meer te maken.

OP mijn groep zitten een paar cliënten die alles gemalen moeten hebben, dus door de blender.

Wie heeft nog leuke gerechtjes?

Groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk

waar ik meteen aan moest denken is vitello tonnato borrelhapje. Is mijn favoriet.

een klein beetje kalfsfricandeau, met een sausje van tonijn. zie recepten op smulweb. je kunt het eenvoudig maken met alleen tonijn, mayo, kappertjes en ansjovisfilet maar je kunt je ook helemaal uitleven en met kruiden en bouillon aan de slag.
dit kun je serveren met rucola in een klein glaasje, of een stukje stokbrood.

voor het gepureerde kun je de fricandeau apart pureren. de tonijnsaus is al een gepureerde saus. Voor die cliënten zal het ook lekker zijn om beide smaken gecombineerd te proeven.

Koude schotel

en ook een zalm-aardappelsalade.
kip-Ragout met evt zo'n pasteibakje?

En echt voor de losse smaak;
haringstukjes
gerookte zalm
garnalencocktail.
gehaktballetjes

Laminaat

Laminaat

16-03-2012 om 07:24

Even meedenken...

Gevuld ei, avocado met garnalen en cocktailsaus, gehaktballetjes, rauwkost met dip, rijstepap, custard, pasta pesto, pasta bolognaise, kruidenboter, tapenade, appelmoes, tonijnsalade, aardappelpuree, gegrilde aubergine, -paprika, -tomaat.
Zit er wat tussen? Groet,
Laminaat

Milkshake?

is dat wat?

Pham

Pham

17-03-2012 om 14:28 Topicstarter

Thanx

Voor de tips, zeker bruikbaar. Ik kan weer ven vooruit!
Meer ideeën blijven welkom, kunnen we nog langer vooruit

Groetjes Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.