Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maarlen

Maarlen

02-07-2012 om 15:36

Tips voor een schone en overzichtelijke auto op vakantie?

Afgelopen weekend maar weer eens onze auto uitgemest ... wat loopt zo'n ding toch snel vol troep met drie kinderen (9-7-5) op de achterbank (en 1 auto). Heb nu twee stoelorganisers gekocht om aan de voorstoelen te hangen in de hoop de bende te beperken als we straks 1000 km moeten rijden op weg naar onze vakantiebestemming. Heeft iemand nog inpaktips voor de auto? Of tips hoe je de auto nog meer kan inrichten of what-to-do / what-not-to-do op de heen/terugreis? Waar laten jullie al het bezighoudspul, eten, kabeltjes van het digitale vermaak etc zonder dat het een ontzettende onoverzichtelijke troep wordt?? Ik hou me aanbevolen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

02-07-2012 om 15:55

Tasjes

Mijn kinderen mogen allebei een (rug-) tas meenemen met hun eigen spulletjes. Daarin gaan dan ook eventuele kabeltjes en opladers van hun DS en/of laptop. De DVD-speler neem ik niet meer mee, want ik vond het teveel gedoe om hem te installeren en aan te sluiten.
Verder heb ik een tas met etenswaren mee, en een aantal tasjes voor het afval. Na een dag rijden mest ik altijd de auto uit, zodat er geen verpakkingen of andere rotzooi meer rondslingeren. Als je dat niet doet, lijkt je auto na drie dagen een vuilnisbelt
De spullen voor de overnachting onderweg doe ik altijd bij elkaar in 1 tas, die vooraan voor het grijpen ligt in de kofferbak.

Hanne.

Hanne.

02-07-2012 om 17:02

1 tasje

Ik heb 1 tas (je) bij m'n voeten staan voor het entertainment. Aantal tijdschriften een ds en een ipod. en natuurlijk een snoepje/koekje.

Daarnaast is er nog een lunch tasje met broodjes en drinken.

Kinderen hebben zelf een flesje water in de autodeur staan.

Hanne.

Hanne.

02-07-2012 om 17:04

Niets zwerft

Er zwerft hier dus niets door de auto. Of je hebt het in je handen, of je geeft het terug voor in de tas.

Enige uitzondering zijn de knuffelbeesten, maar die halen ze er aan het einde van de rit zelf wel uit.

Vera*

Vera*

02-07-2012 om 17:24

Vic ot

Je hebt toch een ipad? Daar kun je films opzetten voor onderweg (of op vakantie).

Tijgeroog

Tijgeroog

03-07-2012 om 00:19

Accepteren

Bij ons hoort die rommel er geloof ik gewoon bij. Het enige wat ik kan verzinnen is om zo min mogelijk mee te nemen...

Limi

Limi

03-07-2012 om 08:07

Hier

Wij zijn pas geweest. De kinderen hadden hun eigen ding om spullen in te doen. Ik had een eigen tas en nog een tas met eten. Al het afval van het eten ging gelijk in een klein zakje en dat ging bij de volgende stop gelijk in de prullenbak. Bijhouden dus. Ik zat achterin met de jongste van 2, dus ik kon er voor zorgen dat waar hij mee bezig was geweest ook gelijk weer werd opgeruimd als hij klaar was. Op het laatste stuk van de terugweg heb ik dat niet zo gedaan en dat scheelde wel.
Als ik 3 oudere kinderen had zitten...hmm...opdragen alles meteen weer in hun eigen tas te doen als ze het even niet gebruiken. Eventueel de hoeveelheid in die tassen beperken. Eten zelf uitdelen en het afval daarvan innemen, of ze een klein zakje geven en bij het stoppen controleren of ze het weggooien en of er geen afval meer ligt.
In de achterklep hadden we de overnachtingstas bovenin liggen en de dvd-speler was ook vanaf de achterbank te pakken en weer weg te leggen.

Zo'n stoelorganiser vind ik trouwens wel een heel verraderlijke rommelverzamelaar. Het hangt er, dus stop je er maar even in wat je kwijt wil. Dan kunnen er bij aankomst dus allerlei misschien-nog-nodige dingen uitkomen als sluitclips, halflege pakjes drinken, 1/4 krentenbol, verpakkingen, speelgoed.... Het ligt dan wel niet op de grond en dat is misschien een voordeel, maar bij aankomst mag mama het ding legen, denk ik, tenzij je afspraken maakt over wat er in mag en wie er verantwoordelijk voor is. Afval naar voren (tenzij ze zoveel afval hebben dat je te vaak iets moet aanpakken), of een zakje achter (en bij wie z'n voeten staat dat dan, of in wie z'n stoelzak)....

amk

amk

03-07-2012 om 16:46

Organiser

ik rijd alleen en dochter zit alleen op de achterbank. Zij heeft een tas met spullen. En ik heb de organiser aan de voorkant van de voorstoel hangen. Hoef ik niet te zoeken naar mesje, doekjes, spuugzak, pasjes etc. Verder staat daar ook een tas met eten en eventueel de bediening van de dvd speler maar die vergeten we meestal te gebruiken.

Chippie

Chippie

03-07-2012 om 22:23

Hier...

Voorin de auto heb ik een tasje (zo'n ecoding van AH vind ik ideaal) met tijdschriften, spelletjes, dvdtjes, paar pakjes drinken, fles water, Liga's, een paar snoepjes, appels, worteltjes, etc. Niet te vergeten: doekjes en een plastic tasje voor de rotzooi.

Qua speelgoed neem ik een stapel oude DD's en een nieuw DD album, de Nintendo's, nieuw sticker/kleurboekje mee. DVD'tjes liggen bij mij voorin (de oudste kan die er wel zelf in stoppen) en af en toe tover ik een nieuw tijdschrift, puzzelboekje of minikadootje uit de voorste tas.

Helemaal achterin de auto staat een lunchtas met broodjes, bekers, pak sap, etc. Als ik stop kan ik de tas voorin aanvullen. Als we stoppen gaan de kids voetballen en ik smeer snel wat broodjes (kaas, komkommer) en we drinken sap uit bekers. Bij elke grote stop leeg ik het vuilniszakje wat voor in de auto hangt.

Als we aankomen liggen de DD's, stickerboekjes en kleurpotloden op de grond. Dat is in 2 minuten opgeruimd. Alles in de speelgoedtas en klaar. Rotzooi van pakjes drinken, klokhuizen, snoeppapiertjes ligt er niet omdat die voor moeten worden ingeleverd. Daar heb ik echt zo'n hekel aan; normaal eten we ook niet in de auto. Alleen met vakantie maak ik daar een uitzondering op al proberen we broodjes etc wel gewoon buiten de auto te eten.

Maarlen

Ik vind dit zelf ook lastig hoor want ik heb maar 1 kind en ik ruim zelf ook vaak veel op, maar ik denk dat eht ook goed is om de kinderen hier meer zelf verantwoordelijkheid bij te brengen. In kleine stapjes, maar toch. Voordat je gaat stoppen, de kinderen alvast waarschuwen om de papiertjes e.d. even door te geven voor het vuilniszakje voorin, spulletjes waar ze even niet mee spelen alvast weer opruimen e.d. Als je dan wegrijdt kan je weer redelijk opgeruimd verder en voelt het minder als jouw taak.

Groetjes en succes!
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.