Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynn

Lynn

28-02-2014 om 12:38

Tips voor 50-jaar huwelijk en Hema-album

Mijn ouders worden dit jaar 50 jaar.

We willen in elk geval alle genodigden via de e-mail (hopelijk hebben ze dat allemaal) vragen een bijdrage te leveren (tekst en/of foto's) om er een leuk Hema-album van te maken.

Wie heeft er ervaring mee en praktische tips hoe je de juiste dingen vraagt aan de genodigden en waar we aan moeten denken bij het maken van het boek. Ik heb weleens Hema foto-albums gemaakt dus weet wel hoe het werkt.

Ik denk nu: losse foto's vragen in zo hoog mogelijke resolutie (tenminste 800 kB, liefst groter) en gewoon een tekst in een mail of apart Word doc. Dan kunnen we het zelf "opmaken" door tekst en foto's op 1 of meer pagina's te zetten (niet te kleine tekst, kunnen ouders het niet lezen).

Maar aan de andere kant wil ik er niet teveel werk van hebben (ben erg druk) en ben bang dat dat toch teveel werk op kan leveren (maar andere opties weet ik zo snel niet).

In elk geval: graag jullie tips op dit vlak om een leuk Hema-album te maken zonder superveel moeite .

En als jullie nog andere dan Hema-boek gerelateerde ideeën hebben voor een 50-jarig huwelijk dan zijn die ook welkom. Oja, mijn ouders zijn rond de 75 en nog beide goed ter been en ze maken er wel een groot feest van geloof ik (weet nog geen details, maar begreep zoiets)

De kleinkinderen (4 uit 2 gezinnen) zijn 9-14 jaar. Weet niet of ze iets willen doen (mijn kinderen zingen niet (graag) en zijn verlegen, de andere 2 vinden dat wel leuk denk ik, maar we kunnen het de kinderen vragen. Wonen niet dicht bij elkaar dus kunnen niet samen oefenen. De aanhang (van mij en van mijn brus) zijn ook niet van het optreden (wij zelf zouden het nog wel voor onze ouders overhebben ).

Jasmijn

Jasmijn

28-02-2014 om 13:09

tekst inscannen

Ik heb een vriendin wel eens geholpen met het maken van zo'n boek en je kunt eventueel ook vragen of iedereen een a4tje wil maken wat ze naar je opsturen zodat jij het inscant en als pagina in het boek gebruikt, of als ze daar handig in zijn, dat ze het zelf inscannen en doormailen. (dat scheelt jou veel werk) het leuke hiervan is, is dat iedere pagina heel persoonlijk is, en ook allemaal heel anders. Als mensen zelf hun teksten schrijven is dat nog leuker dan getypte tekst omdat je de verschillende handschriften ziet.

guera

guera

28-02-2014 om 17:30

ilster

Gebruik jilster. Dan kan iedereen zijn eigen bijdrage typen en vormgeven. En dan heb je een mooie glossy voor een paar tientjes. Is echt supersimpel.

Thursday Next

Thursday Next

28-02-2014 om 23:16

wij

hebben destijds iedereen een of twee gouden kaartjes (formaat correspondentiekaart) meegestuurd met de uitnodigingen, en gevraagd of ze daar iets op wilden maken en dat op de dag van het feest mee wilden nemen.
We hadden voor insteekalbums gezorgd waar we al die kaartjes in deden.
Ik vond dit echt prettig en volgens mij de bezoekers ook. Vooral voor de ouderen is het lastig om wat op de computer te maken. Foto's kan je er natuurlijk altijd nog bij doen.
Voor ons was het nauwelijks werk, alleen die kaartjes snijden en een briefje maken met wat de bedoeling was.
Mijn ouders vroegen als cadeau geld om een cruise te maken. De kleinkinderen (toen 5 en 9) hebben een grote boot gemaakt waar al het geld en de enveloppen in gedaan konden worden.

Thursday Next

Thursday Next

28-02-2014 om 23:19

oja

ik heb ook een fotoalbum gemaakt met foto's van hun huwelijk door de jaren heen.
Dus trouwfoto voorop, trouwtekst er in, foto's van de hoogtepunten en een gedicht dat veel voor hen betekent.

Lynn

Lynn

08-04-2014 om 13:12

Bedankt en nog vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Guera, Jilster leek mij door de leeftijd van de genodigden te ingewikkeld, maar leuke tip!

Ik ga definitief een Hema-album maken. Ik denk dat ik deels op papier bijdragen krijg, die ik moet scannen en dan in zijn geheel kan invoeren, en dat ik deels losse tekst en losse (digitale of te scannen) foto's krijg waarvan ik de pagina's zelf moet opmaken.

Iemand nog ideeën of tips voor het opmaken van zo'n album? Waar ik aankan denken?

En m.n.: nog ideeën over de volgorde van de bijdragen?

Bijv: eerst de broers/zussen, dan de kinderen, dan de kleinkinderen en dan alle vrienden (in willekeurige volgorde, weet niet precies hoe belangrijk iedereen is)?

Of andere ideeën?

Ik weet ook niet of mensen met veel komen, waarbij ik per persoon bijv. 1, 2 of meer pagina's nodig heb. Daar moet ik sowieso natuurlijk rekening mee houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.