Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mix

mix

30-10-2012 om 13:28

Tips om huishouden sneller te doen, wie biedt?wandtegels

Tips om een klus die je vaker zou willen doen makkelijker/sneller te doen.

Wie biedt?
Hier de mijne: wandtegels badkamer/toilet.
Vaak geen zin om te doen, te lui om een trapje te pakken enz.
Maak een klein sopje, knijp de sopdoek uit, sla deze om een harde (in mijn geval rubberen) bezem en "veeg de muren" en in een mum van tijd zijn je tegels schoon.
In een klein toilet lukt het ook met de bezemsteel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alle tegels!

Ow.. Die ga ik als enige keer doen vlak voor de eindinspectie vd verhuurder als we vertrekken
Maar - met de dweilstok is geen gek idee! Wat voor sopje gebruik je dan?

dc

dc

30-10-2012 om 14:31

Stoomreiniger

Ik heb zo'n ding gekocht, en ben er erg blij mee. Ik doe wat antikalk spul op tegels, wacht een uurtje, met dat ding eroverheen en schoon. Is ook handig voor vloeren dweilen enzo, heb je geen emmer nodig.

mix

mix

30-10-2012 om 14:40 Topicstarter

Vertigo/dc

vertigo: gewoon lekker heet water, ontvet en droogt het sneller en wat ik in huis heb, van azijn tot groene zeep, van dettol tot ajax. Je hebt maar weinig nodig

dc: ik heb er ook eentje, maar die ik nu heb kan ik niet ondersteboven houden omdat het waterreservoir aan de steel zit; maar dat is ook een goeie!

Ella2007

Ella2007

31-10-2012 om 10:25

Waarom?

Een trapje pakken betekent toch de wandtegels op hoogte, waarom zou je die wandtegels willen schoonmaken ? Waar worden die vies van dan ? Dat je rondom het toilet schoonmaakt, ok, en in de douche en naast de wastafel (tandenborstel en scheerspetters). Call me lazy, maar daar zie ik het nut niet van in.

Ow en voor de antikal (en cillit bang etc) gebruikers: dat is echt troep hoor. Tast beschermlaagjes en bovenste lagen van je spullen aan, met als effect dat je materiaal steeds lelijker wordt, en moeilijker schoon wordt. Iedere badkamerboer kan je vertellen dat dat funest is voor je materialen, of het nu tegels, douchewanden, of wastafels en baden betreft.

koentje

koentje

31-10-2012 om 11:03

Hee dc

kun je zo'n stoomreiniger ook gebruiken om de bank schoon te maken? En issie geschikt voor parketvloeren?

mix

mix

31-10-2012 om 11:40 Topicstarter

ella

omdat: bij het toilet de spetters van staand plassen hoger komen dan je denkt, niet alleen rond het toilet en omdat ik in een oud huis woon waar stofslierten welig tieren.

Omdat: bij de badkamer door het vocht de tegels doffer worden en de voegen viezer worden en alweer: oud huis, stofslierten.

Het is niet zo dat ik dat wekelijks of maandelijks doe, maar áls ik het dan doe heb ik geen zin om in een kleine hoogte op een trapje te staan wat net nergens tussenpast. Als ik het doe wil ik dat het makkelijk en snel gaat.
Maar je hoeft het niet te doen of zo te doen, het was slechts een tip voor áls je het wilde doen.
Benieuwd of er nog wat komt

dc

dc

31-10-2012 om 12:47

Koentje

Ja, ik maak de bank er ook schoon mee. En de oven, en de ramen, en de pakken van mijn man en het voordeel is dat ik een heel stuk minder schoonmaakspullen gebruik. Parket weet ik niet, want dat heb ik niet.

En ik gebruik niet van die hele agressieve antikalk dingen, ik zoek meestal iets ecovriendelijks uit.

Ik heb een Karcher SC1020

Geen antikal?

Naja, ik heb het nu net gekocht en zal het vrolijk opmaken in dit huirhuis en straks in mn eien huis iets eco's proberen.
Nunzijn de kranennen isnhet emaille hoer sowieso al aan gort dus daar krijg ik geen problemen mee

Dan nog een wc vraag: de kalkaanslag in de pot, helemaal onderin, moet ook weg zijn. Hoe doen jullie dat? Handschoen en oude afwasborstel is onze oplossing..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-10-2012 om 14:48

Oplossing van mijn man

Wc borstel of andere ronde borstel op de boormachine (vraag me niet hoe) en draaien maar.

Daarmee heeft ie onze pot weer blinkend schoon gekregen.

Ik gebruik trouwens meestal van die zakjes met poeder van wc-eend. Dat werkt ook best aardig.

Cola

Nooit geprobeerd, maar een nachtje de inhoud van een fles cola in de wc pot laten weken schijnt ook een wondermiddel tegen kalk te zijn. Cola is enorm zuur dus ik geloof dat het werkt. Maar schoonmaakazijn of iets anders zuurs moet ook werken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ik heb de schoonmaakazijn herontdekt

's Ochtends spuit ik even de wanden van de douche in en 's avonds spoel ik alle kalk er weer af. Ik bewaar altijd de lege spuitflessen (meestal van de Dasty) en daar heb ik nu schoonmaakazijn in gedaan. Ik vind het beter werken dan al die badkamerreinigers en zo.

amk

amk

31-10-2012 om 16:28

Steradent

ideaal om je toilet schoon te maken, 3 tabletten er in en lekker laten staan.

Rafelkap

Rafelkap

31-10-2012 om 19:06

Onder de randjes tips? (toilet)

Ik keek vandaag met een spiegel onder de rand... (nog nooit gedaan), maar eh..
heeft iemand nog tips voor aanslag onder de randjes van het toilet? Ik heb ook schoonmaakazijn herontdekt maar hoe krijg je dat onder de randjes? (een hele nacht staan lukt niet omdat mijn man altijd 's nachts moet plassen)

Tip die tijd bespaart....

....laat al je gezinsleden helpen! Je woont er tenslotte met zijn allen, dus je houdt het ook met zijn allen schoon....kost in het begin wat discussie, maar als ze het eenmaal gewend zijn is de dagelijkse opruim in een kwartier gedaan en de wekelijkse in een uur.

Kinderen geef je elk een of enkele concrete kleine opdrachten (bv: schoenen naar de schoenenkast, jassen op de kapstok), degene die het meeste zicht heeft op het huishouden deelt de lakens uit, ook aan de partner.

Rafelkap

Oh nee, als de verhuurder maar niet met een spigeltje komt aanzetten!

Je zou misschien een oude lap kunnen drenken in schoonmaakazijn oid en dan erin duwen, zodat ie klem zit?

Ik vrees nu dat ik ook moet gaan kijken :/

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-11-2012 om 00:06

Van die schuim?

Die je onder de rand kunt spuiten. Die heb ik een tijd gehad.
Of het echt werkt weet ik niet, het is nog nooit in me opgekomen om die rand van dichtbij te bekijken....

Moontje

Moontje

09-11-2012 om 15:15

Schoonmaakazijn is the best

Milieuvriendelijk en kun je overal voor gebruiken waar kalk/zeep in het spel is. Een liter kost 45 cent of zo. Giet een flinke plens in je wc pot en je kalkvlekken/aanslag lost op (lekker laten weken), maak er je tegelwanden/vloeren mee schoon, ik stop het in een spuitflesje verdun het met wat water, sprayen en laten intrekken. Nog even naschrobben en afspoelen maar, ook voor kranen etc.
En last but not least; ideaal voor bezwete kleding waar het luchtje zelfs na het wassen weer in terug komt (nog zit dus). Flinke plens in een emmertje, shirtje erbij, 24 uur laten staan, uitspoelen, mee in de was, lucht weg.
Ook goed voor de wasmachine (ontkalking), en flinke scheut bij de donkere was; goed voor de kleuren.
En dat allemaal voor een habbekrats en zonder het milieu te belasten. Het luchtje went heel snel. Bij de Jumbo hebben ze bijv. 3 varianten; lavendel, eucalyptus en citrus, maar, je ruikt nog altijd dat het wel azijn is. Bij de Action hebben ze de eucalyptus variant.

Moontje

Moontje

09-11-2012 om 15:16

Natuurlijk alle tegels (ella2007)

Niet wekelijks, maar met enige regelmaat pak ik alle tegels mee met een sopje, die hoeven niet ontkalkt te worden o.i.d. maar je moet maar eens kijken hoeveel vuil en stof daar na verloop van tijd afkomt.
Probeer het maar eens, je zult er van staan te kijken.
Alles in huis wordt uiteindelijk vies, zelfs de plekken waar je niet aan komt of waar geen water langs loopt.

Moontje

Moontje

09-11-2012 om 15:20

Onder de randjes

Vroeger verkochten ze bij de Jumbo ook schoonmaak-gel, maar dat kan ik niet vinden.
Ik gebruik gewoon een eenvoudige toiletreiniger in zo'n fles van de Hema of Action o.i.d. en daarmee spuit ik onder de randen. Als je het goed laat inwerken gaat de kalk daar ook weg, beetje met de wc borstel kun je er wel bij om het te schrobben.

Cicade

Cicade

15-11-2012 om 22:01

Gewoon ouderwetse groene zeep

Zo heet dat spul toch?
Scheut(je) in een plantenspuit met warm water. Vrijwel alle oppervlakken kun je dan afnemen met een doekje. Werkt prima en heel zuinig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.