Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anne

Anne

16-06-2015 om 20:15

tips gevraagd voor veilingsites (niet specifiek vakantie)

Ja. De hand gaat op de knip. Dit jaar definitief. Dus niet op vakantie bijvoorbeeld. Niet erg hoor, thuis is ook fijn.
Maar nu weet ik dat er diverse veilingsites zijn. Wat ik nu graag van jullie hoor is welke veilingsite je graag bezoekt.

Zo wil ik graag een keer een uitje met mijn vriendin, haar dochter en mijn dochter.
Of een keer uit eten bij een koksschool ofzo (ooit eens van gehoord dat dat kan).
Of op iemands huis passen terwijl hij/zij met vakantie gaat.
Of klussen uitruilen: zij mijn loeizware picknicktafel schilderen, ik voor hen evenzo lang strijken.
Misschien bestaat dit allemaal niet hoor. Maar omdat ik weet dat ik heel gauw dol wordt van de internetmogelijkheden, vraag ik het liever aan jullie.

Eigenlijk wil ik bereiken dat wij als gezin grijnzend bijna voor niks super lollig leven omdat we slim omgaan met wat er wordt aangeboden op het net.

Anne - geheel iets anders

Noppes al geprobeerd? Of je lokale variant? De overkoepelende term is ruilkringen. Feitelijk dat klussen uitruilen, maar dan met een soort nepgeld als tussenstap. In Amsterdam heet het Noppes, in andere steden weer anders.

Groeten,

Temet

lennest

lennest

17-06-2015 om 22:43

veilingen? Jazeker!

Ik doe wel eens mee aan veilingen, vooral vakanties. Ik boek al jaren geen gewone vakantie meer; of een last minute of een veiling. Wat ik wel belangrijk vind, is te kijken wat je budget is en dat je je daaraan houdt; laat je dus niet meeslepen door de veiling zelf; hebben, hebben! Verder kijk ik ook altijd wat de normale prijs is, ik wil minstens 50% korting. Wat zijn de veilingkosten? Welke beperkingen zitten aan de veiling? Bijvoorbeeld het aantal personen of perse op een bepaald tijdstip moeten vertrekken of verplicht een diner afnemen in een hotel, dat soort dingen. Dan volg ik een paar biedingen om te kijken wat er gemiddeld betaald wordt. Gaat dat boven mijn budget, dan doe ik niet mee, idem als er mensen bij zitten die maar blijven bieden of als er met grote bedragen ineens geboden wordt. Ik doe nooit voor de lol mee, wel altijd met een doel. Het resultaat? Twee weken hoogseizoen Zuid-Frankrijk in een stacaravan voor nog geen 700 euro, weekendje Disney met twee hotelovernachtingen voor 2 personen plus 1 dag toegang voor 150 euro, parkeren op Schiphol voor 10 dagen voor 23 euro, hotelovernachtingen voor 2 personen incl. ontbijt voor 19 euro, toegang voor dierentuin voor 12,50 pp, sauna voor een tientje dat soort dingen. Verder volg ik Groupon, actie van de dag, hotelkamerveiling, vakantieveilingen, social deal, travelbird, etc. Groupon en social deal vooral om in de omgeving goedkoop uit eten te gaan. Je moet wel flexibel willen zijn en soms snel beslissen, maar je kunt er absoluut veel mee besparen!

Bespaartruus

Bespaartruus

18-06-2015 om 00:40

Besparen kan inderdaad!

De tips die Lennest geeft zijn inderdaad nuttig. Als je meedoet aan een veiling vooral kritisch blijven op de prijs. Veel van de deals op veilingsites vind je elders goedkoper.

Met Groupon heb ik ook leuke ervaringen. 15 euro voor een driegangenmenu in een restaurant waar ik toch al eens wou eten, speakers die ik toch al overwoog aan te schaffen voor 70% van de prijs, dat soort aanbiedingen. Het enige irritante is dat je na iedere Groupon-aankoop automatisch e-nieuwsbrieven krijgt waar je niet op zit te wachten. Daar kun je je direct weer voor afmelden, maar na een volgende aankoop krijg je ze gewoon weer opnieuw.

Geen veiling, maar wel een handig hulpmiddel om goedkoper te leven is voor mij de Supermarkt+ app. Daarmee kun je aanbiedingen vergelijken van alle supermarkten bij jou in de buurt. Voordat ik boodschappen doe kijk ik regelmatig welke supermarkt aanbiedingen heeft die ik nodig heb. En als ik in de ene supermarkt boodschappen aan het doen ben gebruik ik de app soms ook om te kijken wat het artikel kost in de supermarkt verderop in de straat.

Noppes (of andere ruilkringen) zijn aan te raden als je tijd over hebt en het oprecht leuk vindt om diensten te ruilen, maar het aanbod kan wat eenzijdig zijn. Mijn ervaring met Noppes is van jaren geleden, maar ik herinner me vooral een overaanbod van diensten waar ik geen interesse in had. Tarotkaarten leggen, geurkaarsentherapie, bach bloesemconsulten voor de kat, dat soort zaken. Praktische klus- en schilderhulp werd toen maar mondjesmaat aangeboden. Maar misschien is dat inmiddels anders?

Succes met je ontdekkingstocht naar handige bespaartools en met besparen zelf. Behalve dat het je veel geld kan schelen is het ook leuk tijdverdrijf!

Puck

Puck

18-06-2015 om 09:03

ook fan

Hier ook regelmatig erg leuke aanbiedingen via sites. Zowel veilingsites al sactiesites.
Zoals al gezegd: goed nagaan welke kosten er nog bij komen en een totaalprijs berekenen. Komt idd regelmatig voor dat je het elders goedkoper kan krijgen. Ook zijn er veilingsites waarbij je nog btw en veilingkosten moet betalen boven de prijs die je geboden hebt, daarmee wordt je prijs al snel 30% hoger.
Favoriete sites zijn hier:
actie van de dag, onlineveilingmeester, bva, daanauctions

gratisoptehalen.nl

Zie titel. Je moet je even aanmelden geloof ik, maar je kunt er van alles vinden. Voor kleding kun je kijken naar de rommelmarkten in je buurt en/of kringloopwinkels, vaak verrassend veel leuke dingen en voor heel weinig.
Voor zo'n restaurant kun je even googlen op praktijkrestaurant, of even kijken op de sites van de horecaopleidingen bij jou in de buurt. Is inderdaad vaak heel goedkoop, maar meestal moet je ruim van tevoren reserveren en moet je al vroeg aan tafel kunnen. Het personeel is natuurlijk overwegend erg jong, dus die mogen niet tot 23 uur werken. Zelfde geldt voor de kapper, je kunt je vaak ook laten knippen bij een opleiding voor weinig. Maar ja, geen garanties . Een Turkse kapper is vaak ook stukken goedkoper dan de Hollandse knippert. Als je geen hele speciale dingen wilt is dat ook een optie.
En verder ben ik fan van Marktplaats voor kleding en spullen voor in huis, en van Groupon voor uitjes.
En vergeet je niet te kijken naar abonnementen, verzekeringen en GLW (gas licht en water)? Kun je vaak ook nog heel veel op besparen.
Succes met bezuinigen!

Anne

Anne

19-06-2015 om 12:52

super om mee aan de slag te gaan!

Ik geloof trouwens dat ik ooit met Groupon ben gestopt juist vanwege die overload aan mailings.

Goede tips ook. Ik ga ze even opschrijven en 1 voor 1 bij langs.
Meer tips zijn welkom. Zou het niet geinig zijn om hier een project van te maken? Jammer dat wij niet - zoals in Amerika - gewend zijn met kortingsbonnen te werken. Ik zie mezelf ook direct zo'n mapje aanmaken!

Is er iemand van jullie die missers wil delen? (zo van, jee, dat ik dáár in ben getrapt!)
Als ik lees dat ik bedacht moet zijn dat ik bij veiligsites niet teveel betaal, hebben jullie mogelijk nog gerichtere tips?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.