Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elise

Elise

30-08-2011 om 19:11

Tips gevraagd Cadeau voor kennis

Beetje suf misschien om te vragen maar hoop toch op leuke suggesties: binnenkort een feest van man en vrouw (beide 40 jaar en ook nog x jaar getrouwd), met vrouw paar jaar geleden wel wat bevriend geweest via kind. Nu zie ik haar af en toe toevallig bij de sportclub.

Wat voor cadeau kan ik geven? Misschien lukt het niet om te gaan, dus wil niets bederfelijks kopen (geen bloemen/planten dus). En misschien kan manlief niet mee, ga ik alleen.

Wat te geven? Fles wijn? Zo afgezaagd?

Nog andere suggesties?

Alle tips welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon afgezaagd

Gewoon een fles wijn. Originaliteit wordt overschat.

Decoratieve spullen voor in huis of tuin dienen altijd te worden vermeden want zadelen het feestvarken maar op met troep. Bederfelijke waar valt af. Boeken en cd's zijn aardig maar grote kans dat het de juiste niet is of juist weer wel zodat betrokkene het al heeft, en in beide gevallen moet worden geruild. Cosmetica in alle vormen (badartikelen, luchtjes) is erg smaakgevoelig, en wie weet is de ontvanger wel allergisch.Een cadeaubon is eigenlijk net zoiets als geld geven.

Tja, dan resteren dus houdbare eet- en drinkwaar of een bloemetje.
Fles wijn (of andere drank) is niet verkeerd, de meeste mensen vinden het lekker en de enkeling die dat niet vindt geeft t.z.t. de fles wel weer door.

Andere suggesties, nou vooruit dan maar, pakketje met lekkere koffie- of theesoorten (Simon Levelt oid), of een cadeaubon voor een kort abonnement op een tijdschrift, kunnen ze zelf kiezen. Maar nogmaals, met die fles wijn is niks mis.

Groeten,

Temet

Groeten,

Temet

Merel

Merel

30-08-2011 om 23:07

Of,als het echt niet weet, een paar mooie kaarsen? Ik had laatst een paar mooie kaars ballen bij de Hema gekocht. (grote bollen) in een paar maten. In een folie ingepakt (het was wel voor een vrouw) maar ach ik dacht als ze het niet leuk vind, kan ze het gauw opbranden.
Een fles wijn is leuk, als je zeker weet dat ze wijn drinken. Wij dronken vroeger geen wijn, dus hadden niets met zo'n kado (vroeger dus, nu drinken we wel wijn dus vinden we het een leuk kado)

Maar zeker als je ze niet zo goed kent zou ik dan maar gaan voor de fles wijn. Dan speel je op safe.

Tirza G.

Tirza G.

30-08-2011 om 23:23

Merel

Kaarsen kieper ik zo de vuilnisbak in Kaarsen branden is heel slecht voor je binnenmilieu en ook zonder branden vind ik ze stinken. Grappig, grappig, grappig. Of wegkieperen: doorgeven aan een vriendin. Idem met wijn en bloemen. Ik ben een slechte ontvanger blijkbaar, maar echt: het gaat om het gebaar.

Tirza

Snuggle's

Snuggle's

31-08-2011 om 17:08

Ik kreeg

Laatst van een relatief onbekende een kleine chocolade fondue, vond ik heel erg leuk. (xenos) . Ik vond zoiets wel leuker om te krijgen dan een fles wijn, ook al vind ik het kado zelf minder leuk. Er zijn nog redelijk wat mensen die geen wijn drinken.

Snuggle's

Vreselijk

Dat zou ik nou weer vreselijk vinden om te krijgen: een chocoladefontein. Die zou ik meteen naar de kringloopwinkel brengen. Zoiets zouden de kinderen 1x gebruiken en vervolgens staat het in de weg in het keukenkastje... Maar goed, smaken verschillen! Ik zou ook voor de wijn gaan, of prosecco. Dat gaat wel op of je kunt het doorgeven. Of bij de wereldwinkel een leuk pakketje samenstellen met chocola, nootjes, thee of koffie ofzo. Laatst iemand een italiaans pakketje gegeven met een fles goede olijfolie, pastakruiden en saus en bijzondere pasta uit zo'n delicatessenwinkeltje. Zag er erg leuk uit en viel in de smaak.

Merel

Merel

01-09-2011 om 00:14

Nee chocolade

He nee, dat heb ik nog ergens in een hoekje staan een chocoladefontein, geef mij dan maar weer die kaarsen
Weggooien van cadeaus, dat doe ik nooit, ik geef het dan wel weer door aan een andere liefhebber.
Ik heb inderdaad een keer van de wereldwinkel kruidenmolentjes gekregen met zoutmix en pepermix (je heb het ook bij de AH van fairtrade) dat vond ik een heel leuk en praktisch kadootje.

Fondue- fontein

Lezen dames :o) Snuggles kreeg een chocolade fondue. Heb ik ook gekregen (van dochter), binnenkort maar weer eens doen.

Merel

Merel

02-09-2011 om 18:37

Fondue

Inderdaad wat ik heb/had is geen fontein maar een chocolade fondue stel. Ik heb dat ooit een keer gekregen in een kerstpakket. Nooit gebruikt en ik geloof dat ik 'm zelfs al weggegeven heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.