Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MM.

MM.

08-12-2010 om 10:46

Tip: zonnepanelen

Een langgekoesterde wens in vervulling laten gaan: gisteren drie zonnepanelen besteld bij wijwillenzon.nl.
Ik hoorde gisteren op mijn wekkerradio van dit particuliere initiatief om grootschalig als collectief zonnepanelen in te kopen en zo een prijs te krijgen die ook zonder subsidie te behappen is, en ik heb nog dezelfde dag besteld Het is een actie die nog tot in januari loopt, daarna wordt de collectieve bestelling geplaatst in China.
Zit ik hier nu reclame te maken? Niet echt, het is geen commercieel bedrijf maar een inkoopcollectief. Als je altijd al zonnepanelen hebt willen aanschaffen en niet afhankelijk wilt zijn van subsidie, ga gewoon even kijken.
Ik heb het kleinste setje genomen, dat past prima op het garagedak. En als we over een paar jaar naar ons groene nieuwbouwpand verhuizen (passiefbouw) verhuizen de zonnepanelen gewoon mee. Ook handig: zo'n klein setje mag je gewoon op een stopcontact aansluiten, je hoeft er geen aparte groep voor te laten aanleggen dus de installatiekosten zijn minimaal. De terugverdientijd is berekend op 13 jaar, dat vind ik niet veel, als je bedenkt dat ze zeker 30 jaar meegaan.
Nog geen wattje zonne-energie gevangen maar ik ben nu al erg blij!

Groet MM

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

08-12-2010 om 11:33

Mmm

Jammer dat ik dit nu pas lees.
Wij hebben net, samen met een zonneboiler + cvketel, zonnepanelen besteld. Het zou verleden week woensdag geïnstalleerd worden, maar toen konden ze het dak niet op. Dus wij zijn nog in afwachting en hopen dat onze 19-jarige cv-ketel het nu niet begeeft!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.