Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Julie

Julie

12-06-2012 om 21:44

Tip zilvervisjes

Met enige regelmaat zie ik hier de vraag voorbijkomen wat je tegen zilvervisjes kunt doen. Wij hadden hier ook altijd veel last van, maar een paar maanden geleden realiseerde ik me dat ik ze vrijwel niet meer zag, al een hele tijd niet meer. Ik dacht: wat is er nu anders dan de jaren ervoor? We hebben de vloer laten isoleren, vanuit de kruipruimte. En sindsdien heb ik er nauwelijks meer eentje gezien. Dat moet het zijn.
Nu is het nogal een kostbare zaak om alleen daarom te isoleren, maar ik dacht, ik deel het toch even.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andersom

Ik heb juist 'last' van zilvervisjes sínds ik de vloer heb laten isoleren. Wij hebben van die chips in de kruipruimte. Maar ik vind het niet zo erg, af en toe zo'n beestje.

skik

Sancy

Sancy

13-06-2012 om 07:47

Lara

Zo zwart-wit als jij dat stelt, is het werkelijk niet hoor.

Merel

Merel

13-06-2012 om 08:02

Waar je woont

Komen zilvervisjes alleen in bepaalde omgevingen voor misschien? Ik heb er voor het eerst over gelezen hier op het forum en toen echt moeten opzoeken wat het was. Heb ze in mijn ouderlijk huis nooit gezien en ook niet in de twee huizen waar ik daarna heb gewoond. In mijn huidige huis (eengezinswoning uit de jaren 40 heb ik ze ook nog nooit gezien)
Maar goed, je vloer isoleren heb ik trouwens ook niet gedaan, wel heb ik hier op de houten vloer van die platen en daarna laminaat (en niet echt een heel koude vloer)

Merel

Zilvervisjes zijn echt een probleem van goed geïsoleerde nieuwbouwwoningen. Ze gedijen op droge warmte.

Chris

Sancy

Sancy

13-06-2012 om 12:25

Lara

Ik doelde op dat nieuwsitem.

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2012 om 12:42

Chrish

Dat is niet waar. Zilvervisjes gedijen op vocht. Je verwart ze met ovenvisjes

Tirza

Gokje

Tirza, ik denk dat driekwart van de mensen die het over zilvervisjes heeft, eigenlijk papiervisjes of ovenvisjes bedoelt

Chris

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2012 om 16:55

Nee joh

gekkie. Dingen die door badkamers en koude gangen lopen: dát zijn zilvervisjes. Papiervisjes zitten waar je ze verwacht: in papieren, boeken etc. En ovenvisjes komen in woonhuizen bijna niet voor, zo vertelt mij Wikipedia

Tirza

Lara

Toevallig keek ik laatst eens op een site, om te zien wat voor visjes wij nu hebben (ben er nog niet uit, maar vermoed papiervisjes). Ben even de preciese naam vergeten maar het was een site van een ongediertebestrijder. Uit de beschrijving van de verschillende visjes bleek dat die beesten amper kwaad kunnen, maar aan het eind staat dan toch dat ze in grote hoeveelheden schade kunnen aanrichten dus bestreden moeten worden.

Tja, wij van WC-Eend adviseren WC-Eend...

Groeten,

Temet (bewoner van een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.