Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tip voor wentelteefjes

Gisteren heb ik per ongeluk paprikapoeder bij het ei-melkmengsel gedaan. Ik wilde een kleine hint van kaneel toevoegen...
Toen heb ik nootmuskaat en kaneel erbij gedaan. Gezin helegaar in de nopjes! En het was nog niet eens wit brood, maar een rest volkoren van het weekendje weg, van dat zompige fabrieksbrood.

dus de paprika raad ik niet aan, maar nootmuskaat en kaneel is een goeie combi! Vanillesuiker doe ik ook.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Over die vanillesuiker

Die maak ik zelf. Laatst was er een super de boer met finaleuitverkoop vanwege overname. Daar heb ik veel (normaal dure) kruiden gescoord voor een prikkie. Waaronder veel vanillestokjes. Niet van die droge, maar lekkere verse. Schraap van een stuk of 4 stokjes het merg in een gesloten pot met een kilo suiker. Snijd de stokjes in een paar stukken en meng goed door de suiker. Pot sluiten en na een week of zo (af en toe omschudden) heb je heerlijk ruikende vanillesuiker. Ik vul af en toe bij met gewone suiker, weer goed omschudden en je blijft lekkere vanillesuiker houden. Binnenkort zal ik de stokjes vervangen. Ik gebruik deze suiker heel veel voor in toetjes, gebak, koekjes enz.

Suikerbrood - ook een tip

laatst heb ik een restaurant als toetje een wentelteefje van suikerbrood gegeten. Echt heerlijk! Morgen ga ik ze zelf maken...suikerbrood ligt al klaar.

groetjes van Purk

Monet

Monet

02-03-2012 om 15:32

Purk?

Dat was zeker voor de lunch........ben ik te laat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.