Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

notje

notje

23-01-2012 om 13:17

Tijk wassen?

Afgelopen nacht heeft zoonlief overgegeven op ons matras.Op het label staat dat hij naar de stomerij zou moeten,maar zou ik het risico kunnen nemen hem zelf te wassen op 30 graden misschien?
groet Notje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

23-01-2012 om 14:31

Ehm

moet je zoon naar de stomerij? grapje
Bedoel je een dekmatras?
Dat zou ik gewoon op een wolwasje zonder centrifugeren laten draaien en buiten droog laten wapperen aan de wind.
En als dat niet kan dan in handwarm (bad/douche)water die plek behandelen met groene zeep, uitspoelen en laten drogen.

Marie

Marie

23-01-2012 om 14:56

Deppen met ammonia

hallo
Ik neem aan dat hij niet op de kale matras heeft overgegeven? Daar zat nog een laken en molton overheen? Dus het is niet erg in het matras getrokken?
Ik zou dan de plek gewoon goed deppen met water met een flinke scheut ammonia. Dan is de geur zo weer weg. En dat er wellicht een vlek achterblijft? Dat zou ik geen probleem vinden. Die ziet verder toch niemand meer.
Trouwens hier zou onze matrastijk niet eens in de machine passen (matras van 160 x 200).
Succes

notje

notje

23-01-2012 om 15:19

Mix

Mijn zoon is al gewassen
Het gaat om de tijk die om het matras heen zit,daar zit nu een vieze vlek in.Ik kan die tijk er wel makkelijk afhalen en in de machine past hij ook wel,daar kan 7.5 kilo in.Maar omdat erop staat dat hij alleen chemisch gereinigd mag worden weet ik niet of ik dat wel kan doen.

Wel gedaan

Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het bij jouw matras ook goed zal gaan, maar wij hebben het een paar jaar terug wel gedaan. Na de bevalling bleek de matrasbeschermer verschoven te zijn, dat ging ik echt niet naar de stomerij brengen.
Gewoon in de was gedaan, geen idee op welke stand, mijn man heeft dat geregeld. Het heeft best lang geduurd voor het droog was, want in de droger doen durfde ik niet aan, maar het was schoon en paste nog steeds prima om het matras.

marjanne

marjanne

24-01-2012 om 10:11

Ook gedaan

Ik heb deze zomer 2 matrashoezen (die met een rits die om het 'foam' zitten) zelf gewassen en ze zijn als nieuw. 30 graden en niet te erg centrifugeren. EN ook twee wollen dekbedden waarop staat 'alleen chemisch reinigen'
marjanne

notje

notje

24-01-2012 om 11:07

Oké

Ik denk dat ik het maar ga proberen,op hoop van zegen dan maar.
Bedankt!

marjanne

marjanne

24-01-2012 om 23:07

Mooi weer

Bedenk wel van te voren een plek waar je die natte kledders kan ophangen. Buiten ! Het trapgat is niet echt handig

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.