Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wandelaar

Wandelaar

27-11-2013 om 10:06

Thermosfles

Tijdens mijn laatste wandeling had iemand een thermosflesje bij zich met warme thee. Dat wil ik ook
Haar flesje lekte en bleef niet lang warm en ze had het bij de Action gekocht. Daar moet ik dus niet zijn maar waar dan wel? Kleine thermosfles dus, met beker die niet al te zwaar is, lang warm houdt en niet lekt. Iemand tips?

Dalarna

Dalarna

27-11-2013 om 10:40

Blokker

Kijk eens bij de blokker, die heeft van alles. Gewoon even een goed merk kopen.

Hanne.

Hanne.

27-11-2013 om 11:03

Action, Xenos

Ik heb goede ervarinen met zowel Xenos als Action thermosflessen.

Xenos groot model, Action klein model. Beiden gekocht in de tijd dat ik flesvoeding gaf en nog nooit een lekkende gehad. Inmiddels is die van de action 7 jaar oud en ik gebruik'm nogsteeds (lekvrij). Als ik om 8 uur thee zet kan ik daar de rest van de ochtend mee doen.

Puck

Puck

27-11-2013 om 11:28

Van metaal

Mijn ervaring is dat volledig metalen thermosflessen het langst warm blijven, zeker als je ze voor je ze vult eerst even laat verwarmen door er alvast wat heet water in te gieten.
Om lekker te voorkomen kun je het beste kiezen voor een draaidop op de thermosfles. Je hebt ook flesjes met een systeem waar je een deel van de dop moet indrukken of een stukje moet draaien, maar die vind ik dus niet goed lekvrij.

Wat

Wat

27-11-2013 om 11:40

idd, blokker

Mijn dochter heeft er eentje van soort rvs materiaal, 9.95 euro bij de blokker vandaan. Inhoud ongeveer 2 koppen thee (groot) en er zit een mondstukje aan, zodat je door een tuitje drinkt en niet zo snel morst. Blijft goed warm, lekt niet.

geen action, wel Tarrington House

Mijn thermosfles van de action lekt dan wel niet, maar na twee uur is de koffie ook koud. Echt prut dus.
Ik heb er op het werk eentje van de makro (aanrader!!) van het merk Tarrington House. Helaas hebben ze die bij het filiaal waar ik kom uit het assortiment genomen.

marie

marie

27-11-2013 om 14:11

ANWB

Kijk eens bij de ANWB die hebben ook wel zulke dingen in het assortiment:
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/recreatie/contigo-isoleerfles-west-loop.html#meer_informatie

Tink

Tink

27-11-2013 om 15:07

Dopper

Van Dopper schijnt er nu ook een metalen fles te zijn, 800 ml geloof ik. We hebben hier een gewone Dopper fles en die bevalt uitstekend, ik denk dat die metalen ook wel goed zal zijn.

Wandelaar

Wandelaar

27-11-2013 om 15:23

Thermosfles

Bij de ANWB had ik al eens gekeken maar daar hadden ze alleen van die grote. En zoveel drink ik niet en dan is het onnodige ballast. Ik ga eens bij de Blokker kijken. Dank voor de tips

Marie

Marie

27-11-2013 om 16:06

kampeer- en outdoorwinkels

bij kampeer- en outdoorwinkels kun je ook nog kijken

http://www.decathlon.nl/isol-drinkfles-05-l-paars-id_8247516.html

Hema

Hema heeft ze ook, vziw, in hele en halve liters dacht ik.

Groeten,

Temet

amk

amk

28-11-2013 om 13:40

ikea

al 15+ jaar zonder lekkage. Metalen binnen en buiten kant en onverwoestbaar. Hij heeft nu een deuk want van 2hoog naar beneden gevallen. Mijn thee, soep (met ballen) blijft lang warm. Goedkoop is vaak duurkoop bij thermosflessen. Investeer nu in een goede en je hebt er de rest van je leven plezier van.
Af en toe een steradenttablet er in en hij blijft zonder moeite goed schoon.

Wandelaar

Wandelaar

28-11-2013 om 16:15

Reacties

Dank allemaal voor jullie reacties. Ik heb nog niet de kans gehad om te gaan kijken maar met zoveel tips moet het toch lukken

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2013 om 08:11

Mijn blokkerfles

Ik had ook een Blokkerfles en die was heel snel stuk. De binnenfles moet stuk geweest zijn, want de hitte van de koffie kwam direct tegen de buitenkant aan, waardoor de koffie heel snel koud werd. Volgende keer probeer ik toch eens die van Action.

Kaaskopje

Ik heb er eens een in zo'n discountwinkel gekocht - volgens mij de Action maar ik weet het niet meer helemaal zeker - en dat was een onding. Hij lekte.

Ik zou gewoon eentje bij de Hema of ANWB kopen en voor jezelf in de zak van de Sint stoppen

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

29-11-2013 om 14:01

maandag morgen model

Had je misschien een maandag morgen model? Mijn action fles is na 7 jaar gebruik nogsteeds lekvrij.

(Of misschien dat de mijne de uitzondering is)

Dalarna

Dalarna

29-11-2013 om 21:30

Hanne

Ja, ik heb mij altijd al afgevraagd wat het tegenovergestelde is van een maandagmorgenmodel een vrijdagmiddagmodel al zeker niet... daar verwacht ik altijd minder van dan van dat maandagmorgending. Woensdagochtend? Donderdagochtend? Dinsdagmiddag?

bertje1

bertje1

30-11-2013 om 19:03

hema

er zijn van die kleine, zilverkleurige bij de hema, gewone thermosflessen. voordeel: geen rare 'handvatten' er aan die de boel lastig mee nemen maakt, kleine hoeveelheid, lekt niet, blijft goed warm. Nadeel: als je wat 'ruwer' er mee om gaat heb je wel redelijk snel een deuk (moet je wel goed stoten hoor).

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2013 om 00:42

Het zal wel pech

geweest zijn. Voorlopig heb ik er geen nodig. Op mijn vorige werk mochten we tussendoor geen koffie halen, maar wel een gevulde thermosfles naast ons neerzetten.

Wandelaar

Wandelaar

06-12-2013 om 12:34

Verslag

Even verslag uitbrengen Ik moest bij de Decathlon zijn en heb daar een mooie groene gevonden. Die heb ik om 20.40 uur gevuld met kokend water. Om 23.40 was dat nog gloeiend heet. Om 8.00 was dat nog heel heet en om 19.00 nog behoorlijk warm. Die doet het dus goed
Zondag ga ik weer wandelen en dan mag 'ie mee. Nu alleen nog een thee bedenken die lekker blijft. Zwarte thee wordt altijd zo bitter vind ik. Groene thee dan maar?

theezakje er

t theezakje er pas in doen als je t eerste kopje gaat drinken scheelt ook al veel.

amk

amk

06-12-2013 om 14:28

minty marocco

ik stop er altijd een minty marocco in. Blijft prima drinkbaar.
Je kunt het best theesoorten gebruiken die geen thee bevatten. Want de theeine veroorzaakt de bittere smaak.

Wandelaar

Wandelaar

06-12-2013 om 19:20

Logisch

Da's een hele logische Lilian. Beetje suf dat ik die niet zelf heb bedacht. Dan heb je de meest verse thee
Maar de tip van AMK ga ik ook proberen. Dank

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2013 om 15:27

Action

Mijn zoon is echt tevreden met die van Action. De koffie blijft goed heet en het is lekvrij. Hoelang de koffie warm blijft, geen idee, want hij hoopt toch wel na anderhalf uur op zijn stage te zijn....
Hij neemt de koffie mee voor tijdens het wachten op de intercity.
Ik weet zowiezo niet of je koffie nog wel wilt drinken na twee uur...

johnthe

johnthe

21-04-2014 om 14:45

een goed kan

beter op internet zoeken voor thermos kannen
vind je wel goeden die 12uur heet blijven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.