Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Thermomix, ervaringen?

Aansluitend op Sukrans superblender, is er iemand hier die ervaring heeft met een Thermomix?

Bimby

Bimby

13-09-2013 om 22:16

Jazeker

En ben er heel blij mee. Behalve met de prijs. Daarom is de mijne een tweedehands TM21 van eBay.
Wat wil je weten?

Bimby

Anne69

Anne69

14-09-2013 om 22:57

Site

Ik kwam een tijdje geleden een leuke site tegen met informatie en recepten voor de Thermomix http://www.thermomixrecepten.com/

Sukran

Sukran

15-09-2013 om 05:23

Kookles

Ik doe af en toe een kookles bij een mevrouw hier (nonya of nyonya cooking, yummie) en zij heeft een thermomix dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en om uitleg gevraagd. Kooklesmevrouw zweert bij het ding en gebruikt 't dagelijks. Ik was onder de indruk en zeer in de verleiding maar voor ons bescheiden gezinnetje van 3 de investering niet waard. Heb je er al een gekocht of ergens een demonstratie weten te vinden? Ben wel benieuwd naar je ervaring/oordeel.

dirksmama

dirksmama

16-09-2013 om 10:38 Topicstarter

Buren

Buur heeft er eentje en is helemaal verslingerd. Maar ik vraag me af of het echt zo fantastisch is, en ook echt voor dagelijks gebruik.
Ben wel benieuwd naar nyonya-recepten!

Sukran

Sukran, woon je toevallig in Amsterdam? Waar is die kookles?

Groeten,

Temet

Sukran

Sukran

16-09-2013 om 16:33

Temet

Neen, sorry, ik zit meer in de buurt van Dirksmama, namelijk in Maleisie. Maar in Amsterdam moet een toko te vinden zijn die kookles zou willen geven!

Sukran

Sukran

16-09-2013 om 16:42

Nyonya recepten

Ik heb die kooklessen bij Pearly Kee gedaan. Ga ook altijd met bezoek, eens iets anders dan oude gebouwen en strandbezoek als toerist. Ze heeft een boek uitgebracht en dat heb ik de laatste keer gekocht. Ik vind het een prettig boek, lekkere recepten maar er is natuurlijk ook genoeg te vinden op internet. Een link: http://www.arecabooks.com/?product=pearlys-penang-a-nyonya-inheritance
Mocht je trouwens nog een keer naar dit eiland komen en je hebt tijd, die kookles is echt heel leuk om te doen. Is incl wet market tour. Heb je natuurlijk niet meer nodig maar blijft wel leuk.

tja

Zit je op Penang? Daar ben ik ooit éen keer geweest, geen strandbezoek maar wel oude gebouwen. En dim sum, onder andere. Da's niet direct naast de deur nee.

Nou ja, laat ik eerst mijn huidige Maleisische kookboek maar eens doorwerken voor ik aan een nieuw boek begin. Ik ben in deze al niet echt ver gekomen, ondanks goede voornemens.

Groeten,

Temet

Thermomix

Hallo Dirksmama,

Ik ben Jacqueline, de schrijfster van het blog Jax Thermomixrecepten (www.thermomixrecepten.com, hier eerder onder de reacties genoemd).

Ik heb sinds 2,5 jaar een Thermomix en gebruik m iedere dag, meerdere keren. Ik weet niet of je al weet wat de Thermomix allemaal kan. Ik maak altijd de grap dat-ie alles kan, behalve opde kinderen passen.... Het is een keukenrobot die kan hakken, pureren,, koken, stomen, blenden, mixen, deeg kneden, wegen en zo zijn er nog wel 10 functies die ik zomaar vergeet. Ik kan daardoor op supereenvoudige manier koken zonder pakjes en zakjes te gebruiken. Geen conserveringsmiddelen in mijn kind! Inieder geval zo min mogelijk. Ook voor mensen met glutenallergie een manier om veel geld uit te sparen, want je maakt alles van scratch af aan zelf en je hoeft geen dure glutenvrije producten (die 9 van de 10 keer nog niet smaken ook...) te kopen. De Thermomix kan ook van granen, rijst en dat soort dingen meel malen. Ideaal.

Ik was (en ben) er zo enthousiast over dat ik de receptjes bij ben gaan houden op een blog, erg leuk om te doen.

Ik heb zelf geen binding met Thermomix overigens, ik ben gewoon een enthousiast gebruikster.

Als je meer info wilt over de Thermomix, of je wilt m een keer in actie zien, kan ik je aanraden om op Facebook Thermomix Nederland op te zoeken. Volgens betrouwbare informatie volgt de website van Thermomix Nederland op zeer korte termijn. In het pand van Thermomix Nederland in Utrecht kan je zeer regelmatig een demo zien. Ook kan je een demo bij jou thuis aanvragen.

Als je nog meer info wilt, kan je altijd via mijn blog contact met mij zoeken. Ik beantwoord graag je vragen.

Groetjes,
Jacqueline

Bimby

Bimby

16-09-2013 om 23:36

Wat doe ik ermee:

Ik gebruik de Thermomix niet iedere dag. Paar keer per week. Waarvoor: hakken (ui, kaas enzovoorts), saus/pudding/vla maken, slagroom en eiwit kloppen, rijst koken (vooral als ik wok op gasfornuis gebruik), groente stomen boven de rijst, de romigste luchtigste aardappelpuree ever maak ik ermee. Beslag en deeg natuurlijk. Smoothies, milkshakes. Risotto. Pesto's. En het eerste dat ik ooit proefde (bij een collega uit Italië) was een ijskoffieschuim. Ik zal het recept opzoeken.

Bimby

Bimby

17-09-2013 om 00:03

SPUMONE AL CAFFE

Volgens mij was het deze:
http://lericettedinadia.blogspot.nl/2012/06/ingredienti-50-gr.html

Leuke site met recepten: http://www.forumthermomix.com/index.php

dirksmama

dirksmama

18-09-2013 om 05:10 Topicstarter

Bedankt voor de info!

Het klikt heel leuk, maar de prijs zal een discussiepunt worden thuis...
Demonstratie aan huis klinkt heel leuk, maar ik vrees dat de reiskosten de kosten van de Thermomix heftig overschrijden.

Sukran, bezoekje Penang zit in de planning na Oud en Nieuw. Nu we thuisonderwijs doen is de haast van scholen bekijken een beetje verdwenen.

Eva-Thermomix

Eva-Thermomix

13-01-2015 om 22:08

Thermomix advisor en mother of 2

Hi ladies,

I have found this forum by coincidence. I live in The Netherlands since 2000. I came to this country from Spain with my old Thermomix 3300. A second hand machine that I got from my mother in law to prepare the baby food for my babies. I have been using the machine every day since 1997! It is just such a strong, reliable and practical machine...

I have changed models since then and I have now the last one, the TM5, with touch screen and automatic recipes.

I become advisor in 2008 because my friends wanted to buy so badly because of my "influence". since then, I give free demonstrations. I know the price is always a "discussion point" but if you add up the prices of all that this appliance substitutes in your kitchen (up to 12 appliances in one) apart from the space, plus all your savings when you start cooking from scratch, saving in electricity, water, gas and hours in the kitchen (your time is also money)... then you see it as a machine that pays itself after a while. The more you use it, the sooner you'll cover the cost.

If you have any question or want a demonstration at your place or you would like to assist to a workshop at our headquarters in Utrecht, please, do not hesitate to send me a message.

And by the way, Jacqueline, congratulations for your blog. I like it very much.

Groetjes

(email removed by moderation)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.