Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annie

Annie

27-05-2016 om 17:29

Theorie in 1 dag, waar?

Mijn zoon wil graag zijn theorie in een dag halen. Het liefst in Utrecht. Er zijn zoveel aanbieders, we zien door de bomen het bos niet meer. En omdat je van te voren moet betalen, ben ik nogal huiverig voor malafide praktijken. Heeft iemand hier ervaring met het halen van je theorie in 1 dag? En bij welke organisatie?

Cee

Cee

27-05-2016 om 18:10

Ervaring

Zoon heeft zijn theorie in 1 dag gehaald bij nutheorie. Van de hele groep was er maar een meisje gezakt.
Het is heel intensief en ze leren een kunstje, maar heeft wel resultaat. Zoon vertelde dat een man voor de klas stond te schreeuwen waar ze op moeten letten.

EllenM

EllenM

28-05-2016 om 13:35

Ja, geschreeuw

Ik weet er niets vanaf maar werk naast een locatie waar zo'n training gegeven wordt. Er staat iemand de hele dag tegen die cursisten aan te schreeuwen. Zou mijn ding niet zijn alleen al daardoor. De resultaten schijnen goed te zijn.

Angela67

Angela67

28-05-2016 om 14:30

wow

Ik weet niet, zou ik als moeder blij zijn als mijn zoon of dochter theorie in 1 dag zou doen (en halen)?
Zoals ik er nu over denk zou ik willen dat hij of zij het een week later ook nog zou weten, sterker nog: nog erg lang minstens de helft van de info nog zou weten.
Ik zie het halen van de theorie niet als effe een dingetje dat moet voordat je kan lessen of afijden.
Het is in mijn optiek noodzakelijk om erg goed op de hoogte te zijn van de regels in de theorie, zodat je - als je eenmaal de waan van de praktijk in gaat- in ieder geval die basis hebt geleerd om op terug te vallen.
Dus ja ik snap als zoon/dochter het wil, maar is het nog belangrijk om te bedenken wat je daar als ouder van vindt? Ik zou zelf als ouder toch wel een poging wagen om zoon/dochter te overtuigen het anders te doen.
Tenzij ik een niet-realistische voorstelling heb van zaken . . .?
gr Angela

Cee

Cee

28-05-2016 om 16:33

Tweede keer

Zoon heeft eerst via de boeken/internetmodule van de ANWB zijn theorie geleerd. Heeft daar behoorlijk wat tijd ingestoken en heeft het de eerste keer zo geprobeerd. Helaas gezakt. En omdat vrienden en klasgenoten wel 5 of 6 keer op moesten en ik dat niet zag zitten, heb ik hem meteen opgegeven bij nutheorie. Ik denk dat hij de basis wel weet, maar je moet goed weten waar je op moet letten bij de foto's op zo'n examen.
Het is bij veel rijscholen ook mogelijk om klassikaal theorielessen te volgen. Dat lijkt mij ook een goede optie.

Niki73

Niki73

03-06-2016 om 10:46

Langer leerproces blijft langer hangen

Het is zo'n vaste regel: om iets te onthouden moet je het na een dag, na een week, na een maand en na een jaar herhalen. Doe je dat, dan vergeet je het nooit meer.

Ik denk dat zo'n drildagje inderdaad een aanvulling kan zijn aan het einde van het "normale" leertrajerct om de theorie langdurig onder de knie te krijgen.
Voor mij zou het niet werken. Ikzelf leer heel goed van oorzaak en gevolg: deze regel is bedoeld om x of y te voorkomen/te bevorderen. Als ik dat snap, vergeet ik het nooit meer. Drillen van regels "zo zit het en niet anders" en zeker schreeuwen werkt bij mij echt niet, ik word er opstandig van. Maar ieder zijn meug.
Ik heb ruim 10 jaar geleden (dus pas laat) mijn rijbewijs gehaald. De theorie heb ik thuis in een paar avonden van een cd-rom geleerd, het waren vragen waar je uitgebreid uitleg bij de antwoorden kreeg. Dat werd aangevuld met praktijkuitleg door mijn instructeur tijdens de rijlessen, waar ik soms ook expliciet om vroeg. Bij beide examens was ik in 1x geslaagd, dus dit werkte voor mij.

net als Angela67

ik hoor hier in de omgeving ook steeds meer over pubers die hun theorie in 1 dag gehaald hebben, 's ochtends les en na de middag examen. Ik zeg niet dat dit verkeerd is maar ik twijfel eraan of deze kennis dan ook lang blijft hangen. Het toepassen van de verkeersregels is niet wat je maar voor 1 dag moet weten om te kunnen slagen maar om de rest van je leven (zolang je je actief in het verkeer begeeft) moet blijven toepassen.

In de tijd waarin ik mijn rijbewijs haalde kon je ook theorielessen volgen bij de instructeur thuis. Dit vond ik een fijne aanvulling. Maar dat is niet bij elke rijschool mogelijk.

Er is nog tijd om na te denken over het halen van de theorie want onze zoon heeft nog geen haast hiermee. Hij wil liever nog even wachten en de meningen van leeftijdsgenoten horen om te weten hoe hij het wil aanpakken en bij welke rijschool, prima!

theorieboek

omdat hij zich momenteel wel wat verveelt (eindexamen kandidaat), wil hij dan toch alvast theorie gaan leren maar dan wel uit een boek. Eventueel na een tijdje online oefenexamens maken. Het concept 's ochtends les en na de middag examen doen spreekt hem niet aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.