Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Thaise viskoekjes: verse vis of diepvries?

Ik wil eens proberen Thaise viskoekjes te maken. Daarvoor wordt witvisfilet in de keukenmachine tot pulp gedraaid met de nodige kruiderij etc. Nu vraag ik me af: maakt het uit in smaak als ik diepvriesvis gebruik in plaats van verse? Iemand hier ervaring?

Groeten,

Temet

over het algemeen

vind ik vis uit de diepvries wateriger en dus minder smakelijk te bereiden dan verse vis. Maar juist in viskoekjes zou ik me daar geen zorgen over maken. Dat draai je fijn, kruid je en bovendien komt er ei/meel/tapioca oid bij in om het te laten stollen.

Vesta

Vesta

28-02-2017 om 13:55

smaak niet

misschien wel de structuur omdat ingevroren vis veel water los laat.

Temet

Temet

28-02-2017 om 17:06 Topicstarter

duidelijk

Bedankt, dames. Dat is dan duidelijk: diepvriesvis, gewoon laten ontdooien en daarna goed droogdeppen voor het in de keukenmachine gaat.

Zaterdag maar eens proberen dan.

Groeten,

Temet

Jammie

Mijn dochter werkt bij een Thaïs afhaalrestaurant met een echte Thaïse achter het fornuis, die viskoekjes zijn zálig. Succes!

skik

Temet

Temet

01-03-2017 om 21:13 Topicstarter

Skik

Je hebt niet toevallig het recept? Nou ja, grote kans dat die mevrouw het allemaal zo'n beetje op gevoel doet, en dat gevoel heb ik niet dus dan weet ik nog niks. Gelukkig is er internet (de recepten lopen behoorlijk uiteen trouwens, valt mij op)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.