Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

26-09-2012 om 10:58

Textielverf

Is Dylon nou echt het enige merk textielverf? Ik heb net al gegoogled en hoopte iets van een ander merk of eigen merk ofzo te vinden wat iets minder duur is. Kent iemand iets of hebben zij het 'alleenrecht' hier in nederland. (het gaat trouwens om wasmachine verf, geen textiefstiften ofzo)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 19:19

Belachelijk ja.

Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gegoogled en ik kon niets anders vinden dan Dylon. Misschien dat de Hema een eigen merk heeft? Op de website stond in ieder geval niets. Behoorlijk aan de prijs hoor, ik ben uit Nederland vertrokken in de tijd van die onhandige ronde stalen potjes en zie dat de verf nu in doosjes of zakjes wordt verkocht. Als je voor dezelfde hoeveelheid verf nu vier of acht euro nogwat moet betalen dan vind ik dat inderdaad best duur. In Spanje verf ik altijd met een huismerkverf van 1,75 euro per twee zakjes, als het niet om heel veel spullen gaat of je wilt een lichtere tint dan is één zakje genoeg. Prima kwaliteit, kan zowel voor handwas als in de wasmachine. Misschien moet ik een handeltje gaan opzetten? Volgens mij kunnen de verzendkosten wel uit.

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 20:14

Andere merken zijn o.a. simplicol en iberia

Goedkope textielverf is trouwens niet kleurecht, d.w.z. het geeft de eerste paar keer flink af en zelfs daarna is het beter om de geverfde spullen niet samen met lichte kleuren te wassen. Ik heb inmiddels ook de aloude Dylon-tinnetjes gespot, die kosten twee euro nogwat. Volgens mij kunnen die ook in de wasmachine worden gebruikt maar ik weet het niet zeker, ben al een tijd uit Nederland weg en misschien is er iets veranderd.

Bron:
http://www.simplicol.de/unsere-simplicol-farben/textilien-faerben/unterschied-der-farbserien/

Merel

Merel

27-09-2012 om 10:50

Wauw brunette

Die simplicol is denk ik hetzelfde als dylon alleen 2 tot 3 euro goedkoper! Ik zal eens kijken als ik in Duitsland ben (kom er ongeveer 3 keer per jaar) want zeker zwart komt altijd wel van pas, en die kost daar 5,49, en je kan ook halve verpakkingen kopen voor 2,79, hier moet je meteen een volledige verpakking aanschaffen. (voor wasmachine verf)
Ik heb wel eens een tinnetje van Dylon gekocht, maar dat mocht niet in de wasmachine. Moest in een emmer en dan roeren om de zoveel minuten, heel onhandig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.