Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Terug uit zutphen in de spits?

Over enige tijd moet ik in Zutphen zijn, op een dinsdag, en aan het eind van de middag weer terug naar Amsterdam. Met de trein. Dat is dan Zutphen-Apeldoorn, Apeldoorn-Amersfoort, Amersfoort-Schiphol en dan van daar naar Lelylaan.

De terugreis begint denk ik rond een uur of vijf. Weet iemand hier hoe vol die treinen zitten tussen 5 en half 7 tussen Zutphen en Schiphol? Is dat proppen, of is dat goed te doen? Want als ze stikvol zitten, dan eet ik wel wat in Zutphen en ga ik rond half zeven naar huis.

Iemand ervaring op dat traject?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Temet

been there, done that.
Als je even als werkende moeder jezelf wilt verwennen, reis je eerste klas. Maar ik denk dat je gewoon kunt zitten in de trein. Op Amersfoort zijn veel overstappers, dus de trein wordt weer even losgeschud.

Oh en veel succes aan de Martinetsingel, mocht dat je bestemming zijn. Was iig meestal mijn bestemming daar.

Temet

Temet

20-05-2011 om 11:37 Topicstarter

Jup

He, Rodebeuk, wat had je dat toch weer goed ingeschat.

Ik mag zelfs twee keer. Eerst in A tegen B en een paar weken later in B tegen A . Weliswaar beide familiekwesties, maar die kunnen niet gevoegd behandeld worden

Ik had bedacht er de eerste keer maar een toeristisch tripje van te maken, want Zutphen schijnt een mooie plaats te zijn en ik ben er nog nooit geweest.

Groeten,

Temet

Wij hadden

..met de regelmaat van de klok zitting in Z, en een collega van mij ging daar altijd naar een Heel Speciale Theewinkel. Dat was tien jaar geleden. Maar ik geloof niet dat ze in Zutphen specialere thee hebben dan in de Randstad. Dat wil er bij mij niet in.
Een stadboemel kan ik natuurlijk wel aanraden.

Temet

Temet

20-05-2011 om 12:16 Topicstarter

Taart

Las wel laatst toevallig over een heel speciale taartenwinkel in Z. Kijk, dat klonk nou weer reuze interessant

Groeten,

Temet

Ehh.. stop .. argumentatieve fuik

Originele vraag was niet "Terug uit Zutphen in de spits met een taart"

Te laat.
Begin opnieuw bij start.

Want daar heb ik echt mijn bedenkingen bij, een taart moet koel blijven, zeker met een bavaroisvulling, of creme of slagroom. Dan kom je toch in het wat hardere fruitgebak met zandbodem terecht.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de verpakking van de taart. En of hij plat moet staan. Want dat raakt dan ook weer de treinspitsadvisering.

Temet

Temet

20-05-2011 om 13:25 Topicstarter

Complete verwarring

Nee kijk, het zit aldus. Ik moet twee keer naar Z. De eerste keer plan ik een toeristisch tripje, eventueel aangevuld met taart, en een tijdige thuisreis. De 2e keer ben ik laat klaar en moet ik dus in de avondspits naar huis. Dan inderdaad zonder taart, want onhandig.

Groeten,

Temet

over en uit. Nog 2 pleitnota's voor vier uur de pijplijn in zien te douwen.

Sancy

Sancy

20-05-2011 om 14:42

Lol

Zijn jullie er uit dames?
Temet, Z is inderdaad mooi om eens doorheen te wandelen, het heeft een aardig, oud centrum. En bij mooi weer en veel tijd kun je zelfs een tochtje met een fluisterboot overwegen
Die eerste trein die je wilt nemen (naar Apeldoorn) heeft Zutphen als begin- en eindpunt. Als je zorgt dat je ruim op tijd bent op het station, kun je alvast gaan zitten voordat de overstappers er in gaan

Temet

Temet

20-05-2011 om 15:16 Topicstarter

En dan het stuk a'doorn-a'foort?

Dank je Sancy. Maar dan het traject Apeldoorn-Amersfoort, weet iemand daar wat van? Want dat is dus mijn schrikbeeld: riant zitten vanaf Zutphen tot Apeldoorn, en daarna haringen in een ton tot Schiphol.

Iemand een idee?

Groeten,

Temet

Welnee temet

prima te doen.
Er is maar een heel beperkt aantal trajecten waar veel gestaan wordt in de spits. A-A hoort daar niet bij.
Heb trouwens de 1e pleitnota af, ze zijn er tevreden mee... fijn...

Terug naar de haringen: dan moet je instappen op een station als Gouda of Leiden, waar niemand wil blijven en waar ook niemand heen wil. Dáár is het druk. Maar zelfs daar krijg je tegenwoordig meestal wel een zitplaats. Verder is het altijd misse boel op het traject van en naar Almere. Lijkt me logisch, behoeft verder geen toelichting.

Ik krijg de indruk dat jij je buitgemeen zit te verheugen op een OOL-geaccordeerd uitje in de avond in Z

Sancy

Sancy

20-05-2011 om 17:38

Het kan verkeren

Toevallig zat ik 2 weken geleden in de A-A trein op zaterdagochtend. Ik had pech, het was de internationale trein. Die zit soms erg vol en met wat pech is het een Duits model waar naar mijn idee minder ruimte in zit dan in de dubbeldekstreinen.
Als je de internationale trein kunt vermijden door een half uur eerder of later te vertrekken, kun je goeddeels zitten.

Toeristisch in zutphen

Zutphen is inderdaad erg leuk. Leuke winkeltjes en relatief weinig grote ketens/franchise. Superluxe eten bij 't Schultenhuus (Michelin ster). Het thee/koffie winkeltje waar over werd gesproken is De Pelikaan. En de taartenwinkel heeft vooral (alleen?) hartige taarten. Winkel zit aan de markt. Tegenover Talamini, heerlijk Italiaans ijs. Over trek drukte weet ik niks...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.