Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

neteret mut

neteret mut

27-03-2012 om 21:14

Tentoonstelling a,dam

zaterdag wiilen mijn man en ik naar de nieuwe kerk in Adam, tentoonstelling over jodendom. Maar hoe gaan we? Met de auto of met de trein? Trein kost ong 45 euro pp, auto moet ergens geparkeerd worden en is een half uur sneller wat tijd betreft. kan evt bij zwager geparkeerd worden maar hoe dan met openbaar vervoer in de stad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

27-03-2012 om 21:28

Transferium arena

http://www.parkeren-amsterdam.com/transferium-arena
Daar kun je je auto parkeren voor weinig en krijg je metro vervoer erbij, naar het Centrum.

Henriette123

Henriette123

27-03-2012 om 21:32

Waar woont je zwager?

In welke buurt/straat woont je zwager? Je moet in ieder geval een ovchipkaart hebben als je in Amsterdam met het openbaar vervoer gaat, of een dure dagkaart kopen a 7,50 pp.

neteret mut

neteret mut

27-03-2012 om 21:34

Klinkt goed

we kwamen er net zelf achter dat het per inzittende gaat en niet 1 kaartje per auto zolas we dachten. Met de auto gaan heeft als voordeel dat we dan ook nog ergens een supermarkt binnen stappen en een lading nederlands spul halen.

P+r

Ik zou beslist kiezen voor een P+R terrein. Ze zijn allemaal te vinden via deze link: www.bereikbaar-amsterdam.nl (of via amsterdam.nl, en dan verkeer, of parkeren, oid).

Ik zag dat je bij het Olympisch stadion of bij Sloterdijk ook kunt kiezen voor fietsen ipv een OV-kaart. Als je dat wilt zou ik beslist opteren voor de P+R Olympisch stadion, ik vind zelf tenminste de fietstocht van Sloterdijk naar CS niet echt een genot.

Wat Ariola zegt klopt: de trams uit Nieuw West doen een half uur over de rit naar het centrum, gaan wel langs Leidseplein en grachten dus da's wel weer aardig. Metro vanuit Bijlmer gaat sneller, trein vanuit Sloterdijk naar CS ook.

Groeten,

Temet

neteret mut

neteret mut

27-03-2012 om 21:55

Vanuit belgie

dus een kaartje via AH kopen is geen optie. Ik begrijp dat parkeren bij een transferium recht geeft op 2 gratis kaartjes van 1 uur elk per inzittende. Dan zouden we daar staan voor 8 euro en allebei heen en terug kunnen naar het centrum Nu nog bekijken waar precies staan om binnen de tijd bij het centraal station te komen ( schoonvader gaat ieg met de trein en wil ook naar de tentoonstelling)

Op tijd bij het cs

Neteret, Amsterdam is een dorp Je bent vanuit elke P+R met het OV binnen een uur op CS. Alleen weet ik bij Sloterdijk niet of dat kaartje ook geldt in de trein, dat is namelijk vanaf Sloterdijk veruit de snelste manier om op CS te komen. De strippenkaart gold binnen Amsterdam ook in de trein, maar ik weet eigenlijk niet of dat systeem met de OV-chipkaart nu nog steeds zo werkt. Voor de overige P+R's geldt dat je tram of (igv Bijlmer) metro kunt nemen en volgens mij kan je dan in alle gevallen rechtstreeks naar CS. En zelfs met een overstap ben je nog wel binnen het uur op je plaats van bestemming.

Groeten,

Temet

Overigens

Als je wilt weten welke trams er gaan en hoe lang die erover doen kan je de lijnenkaart en dienstregelingen raadplegen op de site van het vervoersbedrijf: www.gvb.nl

Groeten,

Temet

neteret mut

neteret mut

27-03-2012 om 23:23

Dank

We komen er nu vast wel uit. morgen maar eens uitvogelen wat er hoe lang overgaat doen en dan een afspraak maken met zwager en schoonvader. En een lijstje maken wat we vooral mee moeten nemen uit de supermarkt.

ilsepilse

ilsepilse

28-03-2012 om 11:39

Arena

als ik naar Amsterdam ga zet ik nu altijd de auto bij de Arena, betaal nu wel 8eu voor een dag , dan moet je voor je naar buiten gaat bij het meneertje in het hok je parkeerkaart laten zien en dan krijg je (max 6) je metro kaartje , laten afstempelen (of door de ov scanner) niet vergeten, en dan bij terugkomst, weer bij meneer/mevr melden betalen en uitrijden. bij de bijlmer zit ook een ah en vomar dacht ik..

Brianna F

Brianna F

28-03-2012 om 11:39

Net gedaan

Vorige week, geparkeerd op Transferium Arena, we kregen 2 kaartjes (heen en terug) voor metro, tram of bus. We hebben de metro (lijn 54) naar het centrum genomen. Zijn daar de hele dag geweest en 's avonds weer terug naar het Transferium en dat allemaal voor 8 euro.

neteret mut

neteret mut

01-04-2012 om 23:37

Gisteren

We hebben bij het transferium arena geprakeerd en idd de metro 54 naar het centrum genomen. Prima gegaan. was een mooie tentoonstelling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.