Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamvantwee

Mamvantwee

25-12-2011 om 23:46

Temet: bedankt voor het gansrecept

Zojuist zijn de laatste gasten de deur uit gezet na een zeer geslaagde kerstdag, met de gans volgens het recept dat ik hier op oo uit het archief heb gevist: van Sylvia Witteman, door Temet herhaald. Ik kan alleen maar zeggen: het was heerlijk. Dus dank je wel!

Groet, Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Graag gedaan!

Blij dat het bevallen is. Hij mag hier ook nog wel een keer op herhaling.

Hoeveel eters waren er? En hoe groot was het beest?

Groeten,

Temet

Mamvantwee

Mamvantwee

26-12-2011 om 22:50

Nou

We hadden 11 eters, waarvan twee kinderen, en hoewel ik een gans van ruim vijf kilo had besteld, werd er een van vier geleverd....het was niet ruim maar omdat er nog vanalles bij op tafel kwam, was het ruim voldoende.

Groet, Mamvantwee

wendelien

wendelien

28-12-2011 om 13:46

Temet en mv2

Dankjulliewel!
Nog wat kanttekeningen:
de oventhermometer bleek bij ons echt noodzakelijk, de ui bleek ik te grof te hebben gesneden en wat overvloedig en ons beest (4,5 kilo) had echt ruim anderhalve dag nodig om te ontdooien (in de koelkast). Gelukkig stond hij/zij voor tweede kerstdag op het programma.
Maar het zag er prachtig uit, rook al snel heerlijk en werd lekker tot zeer lekker gevonden.

Mamvantwee

Mamvantwee

28-12-2011 om 16:28

Wendelien

Heb jij ook de gans gemaakt? Ik had ook een oventhermometer, maar die gaf netjes de ingestelde temp aan. Oven is hiermee dus geijkt.
Ik vond het vullen wel een gynaecologische ervaring....moest mezelf wel vertellen dat het gat aan de bovenkant zat.

Groet, Mamvantwee

wendelien

wendelien

28-12-2011 om 19:30

Nou

daar is het toch doorgaans heel wat krapper, hoor, waar gynaecologen plegen te werken. Dat vond ik dan wel weer meevallen. Helaas was ik mijn tapijtnaald kwijt (zo'n kromme), dus ik kon hem/haar niet netjes hechten en moest ik mijn toevlucht tot cocktailprikkers. Maar afgezien van de gans heeft iedereen het tot dusver overleefd.
Was de jouwe ook bevroren, bijdeweg?

Mamvantwee

Mamvantwee

28-12-2011 om 21:51

Nee

Onze gans was al ontdooid. Ik heb hem op zaterdag gehaald en een nacht in de koele garage bewaard. Veel warmer dan 7 graden kan het daar niet geweest zijn, maar als hij inwendig nog een kouwe kip was, dan is dat die nacht ontdooid.

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.