Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

soepstengel

soepstengel

06-05-2011 om 12:32

Tegelvloer blijft "vettig"

wie kan me helpen. We hebben 12 jaar geleden een keramische tegelvloer gelegd en sinds een paar jaaar wordt ie steeds erger vies. Hij geeft strepen na het dweilen en alle afdrukken zie je, honden pootjes, voetafdrukken etc.
Het lijkt dan wel of er weken niet gedweilt is.
Ik heb al van alles geprobeerd; heel weinig schoonmaakmiddel, natuurazijn,chloor,zonder schoonmaakmiddel, HG spul etc maar het blijft gewoon.
Wie heeft er nog een tip?
Dank je!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Soda

vloer dweilen met water met daarin een klein beetje soda opgelost. let op, de soda lost alleen op in heet water.

100%mama

100%mama

06-05-2011 om 21:31

amoniak.....hier hebben dezelfde klachten gehad, hor en dol werd ik ervan. Had ik net gedweilt, banjerde de honden door de kamer en zag ik allemaal poot afdrukken! Ik heb toen de vloer met amoniak en lauw water goed gedweild om de "bescherm" (lees oud sop) laag eraf te krijgen. Nu doe ik 1x per 2 maanden de vloer hiermee en de rest met water en heeeel weinig sop!

bibi63

bibi63

07-05-2011 om 13:50

Cilit bang

Voor Vet & Vloer vind ik goed spul voor dergelijke dingen.
Gr. Bibi

soepstengel

soepstengel

08-05-2011 om 10:47

Ammoniak heb ik geprobeerd

in alle versies; schetjes, plens, flinke ( leeshalve) fles maar dat hielp niet. Ik ga nu aan de soda en dan de andere tips proberen, meer blijft welkom....vrees dat t erg hardnekkig is?

Maxime

Maxime

09-05-2011 om 10:13

Winkel?

Misschien kan je de tegelwinkel waar je ze ooit gekocht hebt eens bellen voor tips? Of als die er niet meer is, gewoon een andere tegelzaak, wellicht hebben zij een goede tip?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.