Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

m ik

m ik

25-04-2011 om 11:53

Teddydwerg konijn vol klitten

wij hebben een teddydwergkonijn van iemand over genomen, maar het arme beest zit vol met dikke klitten. Ik heb haar geprobeerd te kammen, maar er is geen doorkomen aan en ze vindt het absoluut niet leuk.
Zou ik haar vacht af kunnen scheren zodat het opnieuw kan aan groeien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ah zielig

ik knip de cavia's (lang harig, eentje heeft een rasta kapsel) hier een paar keer per jaar, ik voel dan goed hoe dicht de klit op de huid zit. En dan knip ik dus met een schaar met ronde punt.

Ik zou dus zeker eerst proberen te knippen en dan eventueel nog wat scheren, die huid is heel dun en kwetsbaar en niet goed te zien !!

m ik

m ik

25-04-2011 om 17:43

Geknipt

Ik heb haar geknipt en ze ziet er nu een beetje punky uit. Hopelijk ziet het er weer knapper uit als het weer aangroeit. 1x misgeknipt, waardoor ze nu een klein wondje heeft. Ik zal het de komende dagen goed in de gaten houden !

ik knip dus altijd heel erg voorzichtig, waar het makkelijk gaat hou ik het haar tussen mijn vingers zodat ik niet te diep ga. Korter op de huid dan doe ik het echt milimeter voor milimeter en dan van te voren voel ik heel goed of het haar of huid is. Het maakt niet uit dat het er niet zo mooi uit ziet, dat groeit wel weer bij. KNip niet de snorhaartjes af dat is erg onprettig voor ze bij orientatie met eten ed.

m ik

m ik

26-04-2011 om 08:54

Bedankt voor de tips!

Mocht het nog eens nodig zijn, dan zal ik jullie tips toepassen ! Ik kreeg op een gegeven moment een klein beetje in mijn hand van haar, snap nu wel waarom :-s

En weer aangroeien

En wat betreft het weer groeien van het haar denk ik dat dat hetzelfde gaat als bij een kat van mij die ooit geopereerd moest worden. Zijn pootje werd geschoren en ik meen mij te herinneren dat het na de winter erop weer helemaal gewoon was.
En trouwens: helemaal eens met wegknippen van klitten. Met klitten kunnen ze zichzelf niet eens meer goed wassen, heel zielig.

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.