Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

08-04-2011 om 10:46

Teak kast verven?

We hebben een mooie blanke teak servieskast. Door de jaren heen en het oliën is hij iets donkerder en rode geworden. Onze vloer is gerookt eiken en dus wat grijzig net als eettafel. Ik zou de kast mooier vinden als hij minder rood is. Kan ik het ergens mee behandelen of verven ? Iemand een idee ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

08-04-2011 om 18:30

Als er olie

op zit is het er in getrokken, dan kun je het niet meer verven. Ik zou niet weten wat je er mee zou kunnen doen. Trouwens teak hout is niet de mooiste houtsoort, ik vraag me af hoe dat geverfd eruit ziet. De onze is onbehandeld en vind ik heel mooi van kleur, in ieder geval niet rood.

angel3

angel3

09-04-2011 om 10:52

Margriet

Tja rood rood is het natuurlijk niet ik bedoel dat het zon warme hout kleur is geworden zoals bijv kersenhout ook heeft. Verder hebben we veel vergrijsd dus ik vind dat niet passen. Verder is de kast prachtig en ook de kleur, maar minder mooi bij de rest. Misschien met white wash achtige olie ofzo. Zal se winkel es bellen..

mijk

mijk

09-04-2011 om 10:53

Als je het niet geolied had

was het vanzelf vergrijds. overigens is teakhout van zichzelf olieachtig dus verven gaat volgens mij nooit..

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.