Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

18-09-2012 om 20:45

Teak houten eettafel, hoe het best te onderhouden?

Wij hebben een 4 jaar oude teaktafel gekocht via mp. Onbehandeld, onderhouden met teakfix. Nu vroeg ik me af of dit het meest geschikt is. Het beschermd de tafel tegen water en vuil maar niet tegen vetvlekken las ik. Ik wil de tafel liefst zo onbehandeld mogelijk laten, wat zou hiervoor een goed middel zijn zodat hij ook wel wat beschermd is tegen bv vetvlekken ed. Voor mij hoeft hij er niet super steriel uit te blijven zien maar vieze vlekken is weer het andere uiterste. Wij zijn niet zo van de tafelkleden en onderzetters ed nl.Hoe onderhouden jullie een teakhouten eettafel?
Groet oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
CHippie

CHippie

18-09-2012 om 22:44

Wij hebben ook zo'n tafel

Ik nam me voor om de tafel iedere maand in de teakfix te zetten. Je raadt het al, we doen het 1 keer per 2 jaar. Ik neem het gewoon af met een natte doek. En qua vlekken vind ik het heel erg meevallen. Als je er maar genoeg maakt Nee zonder dollen, in het begin schuurde ik zo'n plekje nog wel eens weg. In die vier jaar dat we de tafel hebben, hebben we hem een keer totaal afgeschuurd met schuurmachine. Heerlijk makkelijk.

oregano

oregano

19-09-2012 om 22:51

Groene zeep?

Ik lees veel goede ervaringen met een spinsje met groene zeep. Dit lijkt me een vrij natuurlijke manier van onderhoud. iemand hier daar ervaring mee?

oregano

oregano

19-09-2012 om 22:52

Sponsje

naruurlijk

oregano

oregano

21-09-2012 om 17:38

Iemand ook groene zeep als onderhoud?

Ik heb dit vanmiddag gedaan, tafel is nu een stuk lichter maar niet helemaal egaal.
Groet Oregano

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.